Monday, July 17, 2017

တရုပ္ႏိုင္ငံ လမ္းတံတားမ်ား B.O.T စနစ္နဲ႕ စီမံကိန္း - (ဦး)ထြန္း၀႑

ကိုထြန္းဝဏၰရဲ႕ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁ႏွစ္ 2016 July Facebook Account ကေန ျပန္ကူးလာတာပါ။ ျမန္မာျပည္လမ္းေတြ အရင္၅ႏွစ္ကထက္ အမ်ားျကီးေကာင္းလာပါတယ္. . တရုပ္ကိုမီွေအာင္ လုပ္ရမွာေပါ့။
----------------------------
ဒီႏွစ္ နွစ္ဆန္းပိုင္းေလာက္က
တရုတ္ျပည္ကို တာ၀န္နဲ႔ ေရာက္ခဲ့ပါတယ္...
ျမန္မာျပည္ ရန္ကုန္ကေန ကူမင္းကို ေလယာဥ္နဲ႔ သြားေတာ့
ရန္ကုန္-မႏၱေလး အျမန္လမ္းကို ေကာင္းကင္ကေန
(Aerial View) နဲ႔ ျမင္လိုက္ရမွ
ေျဖာင့္မလိုလိုနဲ႔ ေကြ႔ေကာက္ေနတာ သတိထားလိုက္မိပါတယ္.....
ကူမင္းေရာက္ေတာ့ ေလဆိပ္မွာ မစၥတာလီက လာႀကိဳေနၿပီး
ေလဆိပ္ကေန မစၥတာလီရဲ့ ကားနဲ႔ ခ်ဴခ်ံဳး (Chuxiong) ကို
ဆက္ထြက္ခဲ့ၾကပါတယ္...
ေလဆိပ္ကေန ကူမင္းၿမိဳ႕ကိုျဖတ္ၿပီး ဟိုင္းေ၀းလမ္းမႀကီးအတိုင္း သြားရတာပါ...
လမ္းႀကီးက ေတာ္ေတာ္ေကာင္းၿပီး
နိမ္႔လိုက္ ျမင့္လိုက္ မရွိသလို
အေကြ႕အေကာက္လည္း ေတာ္ေတာ္နည္းပါတယ္...
ကီလိုမီတာ ၁၅၀ ေလာက္ထိ ေမာင္းတာေတာင္ ၿငိမ္ေနတာပါပဲ....
ကားေပၚမွာ ထိုင္လိုက္လာရင္း ျမန္မာျပည္က ဟိုင္းေ၀း လမ္းမႀကီးနဲ႔
ႏိႈင္းယွဥ္ စဥ္းစားေနမိပါတယ္...
မစၥတာလီကလည္း ျမန္မာလို ေကာင္းေကာင္းတတ္ေတာ့
ကၽြန္ေတာ္သိခ်င္တာေတြ ကားစီးလာရင္း ေမးမိပါတယ္...
"လမ္းႀကီးက ေကာင္းလိုက္တာဗ်ာ...
ေဖာက္ထားတာ ၾကာၿပီလား မစၥတာလီ..."
"မၾကာေသးဘူးဗ်.... လြန္ခဲ့တဲ့ ၅ နွစ္ ၆ ႏွစ္ေလာက္ကမွ ေဖာက္တာ...
ဒီလမ္းက ေရႊလီထိ ေပါက္တယ္ေလ...
ဟိုးမွာ ျမင္ရလား...
ေကြ႕ေကြ႕ေကာက္ေကာက္နဲ႔ ေတာင္ကို ပတ္ၿပီးေဖာက္ထားတာ ....
အဲဒါက လမ္းေဟာင္းေလ...
အရင္တုန္းက ကူမင္းကေန ေရႊလီ သြားရင္ (၆)ရက္ေလာက္ၾကာတယ္....
ခုေတာ့ ေန႔ခ်င္းေပါက္ ေရာက္တယ္..."
အင္း... ဒါဆို ျမန္မာျပည္က ရန္ကုန္-မႏၱေလး အျမန္လမ္းေဖာက္ခ်ိန္နဲ႔ သိပ္မကြာ ဘူးလို႕ သိလိုက္ရပါတယ္...
"ဒီလမ္းေဖာက္တာ အစိုးရက ပိုက္ဆံေတာ္ေတာ္ကုန္မွာပဲေနာ္ မစၥတာလီ"
"အစိုးရက ဘာမွ မကုန္ဘူးေလ... ပိုက္ဆံေတာင္ ရေသးတယ္..."
"ဗ်ာ... ဘာလို႕လဲ"
"ဒီလမ္းကို ဗဟို အစိုးရက ကိုင္တယ္...
ယူနန္အစိုးရက လုပ္လို႔ မရဘူး...
တင္ဒါေခၚတုန္းက ပီကင္းထိ လိုက္ၿပိဳင္ရတာ...
သူတို႔လိုခ်င္တဲ့ ပံုစံအတိုင္း လုပ္ေပးနိုင္တဲ့ ကုမၸဏီေတြက တင္ဒါရတယ္ေလ...
တင္ဒါေအာင္ရင္ စာခ်ဳပ္ျပၿပီး ဗဟိုဘဏ္မွာ ကုမၸဏီေတြက ေငြေခ်းလို႔ရတယ္....
အတိုးေတာ့ ေပးရတာေပါ့...
အစိုးရက တစ္ျပားမွ မေပးဘူး...."
"လမ္းညႊန္ဆိုင္းဘုတ္ ေအာက္မွာ CCTV ကင္မရာေတြ ေတြ႔တယ္ဗ်..."
"ဟုတ္တယ္... ရဲက ရံုးကေန ေစာင့္ၾကည့္ေနတာ...
သတ္မွတ္မိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ရင္ လွမ္းသတိေပးတယ္...
စည္းကမ္းေဖာက္ရင္ ကားလိုင္စင္ သက္တမ္းတိုးခ်ိန္မွာ
ဒဏ္ေၾကးေဆာင္ရတယ္...."
"Toll Gate ေတြမွာ အစပုိင္းတုန္းက ကဒ္ျပားေပးၿပီး...
ေနာက္ဂိတ္ေတြက်ေတာ့ ဘာလို႔ ပိုက္ဆံေပးရတာလဲ မစၥတာလီ...."
"အျမန္လမ္း စတက္တာနဲ႔ ပထမဆံုး Toll Gate မွာ
ကဒ္ျပားထည့္လိုက္တုန္းက စက္က စမွတ္ထားတာ...
လမ္းမွာ ေတြ႔တဲ့ ဂိတ္ေတြမွာ ကဒ္ျပားထည့္လိုက္ရင္
လမ္းေၾကးက်သေလာက္ ျဖတ္လိုက္တယ္...
အစြန္းထြက္လဲ အတိအက်ပဲ...
က်ေနာ့္ကဒ္က ေငြျဖည့္ထားတာ ကုန္သြားလို႔
ေနာက္ဂိတ္ေတြမွာ ပိုက္ဆံ ထုတ္ေပးလိုက္တာ...
ခဏေနျပမယ္... လမ္းမွာ ဖိုင္ဘာႀကိဳးဆြဲေနတာကို...
ဟိုမယ္ေတြ႕လား...
အဲဒါ ဆက္သြယ္ေရး ကုမၸဏီက ဖိုင္ဘာလိုင္းဆြဲေနတာ ...
အဲဒိဖိုင္ဘာနဲ႔ ဖုန္းလိုင္းလဲရတယ္...
ရဲကလည္း CCTV ကို ဖိုင္ဘာလိုင္းနဲ႔ သံုးတယ္...
Toll Gate က ကဒ္ထည့္တဲ့ စက္ေတြ.. ေငြေကာက္တဲ့ စက္ေတြကို Network ခ်ိတ္ၿပီး ကူမင္းက Server နဲ႔ ဆက္ထားတယ္....
လမ္းျဖတ္သန္းခ ဘယ္ေလာက္ရတယ္ဆိုတာ ရံုးကေန စစ္လို႔ ရတယ္...
လိမ္လို႔ မရဘူး..."
"Toll Gate က ေငြေကာက္တဲ့ သူေတြက
ယူနီေဖာင္းနဲ႔ ပိကက္နဲ႔ ဆိုေတာ့ ရဲေတြလားဗ်..."
"ဟားဟားဟား.... ရဲ မဟုတ္ပါဘူးဗ်...
ကုမၸဏီ၀န္ထမ္းေတြပဲ...
သူတို႔က အဲလို သပ္သပ္ရပ္ရပ္၀တ္ရတယ္...
ျဖတ္သြားတဲ့ ကားေတြကိုလဲ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ဆက္ဆံရတယ္....
မလုပ္ရင္ အစိုးရက ဒဏ္ရိုက္တယ္ေလ..."
"ေတာင္ေတြ႕တိုင္း လိုဏ္ဂူေဖာက္ထားတယ္ေနာ္...
လိုဏ္ေခါင္းထဲ မေမွာင္ေအာင္ မီးေတြထြန္းထားေသးတယ္...
မီး ဘယ္လို သြယ္လဲဗ်..."
"ဟိုင္းေ၀း လမ္းတေလွ်ာက္ ခြဲရံုေတြရွိတယ္....
အဲဒိက ယူထားတာ..."
"ေက်ာက္ျဖဴကေန ကူမင္း အထိ Gas ပိုက္လိုင္း ရွိတယ္ေလ....
က်ေနာ္တို႔ ဆီမွာ လမ္းေဘး တေလွ်ာက္ ထင္းေနတာပဲ...
အခု က်ေနာ္ၾကည့္ေနတာ... ပိုက္လိုင္း မေတြ႔ဘူးဗ်..."
"ေသခ်ာေတာ့ မသိဘူး....
ေျပာတာေတာ့ ပိုက္လိုင္းက ကားလမ္းေအာက္မွာ တဲ့"
အင္း ... တရုတ္ႀကီးကေတာ့ Well Plan နဲ႔
ဟိုင္းေ၀းလမ္းေရာ
Gas Pipe Line ေရာ
ဖိုင္ဘာလိုင္းေရာ...
ဓာတ္အားလိုင္းေရာ စုေပါင္းၿပီး
Infrastructure ကို အကုန္အက်နည္းၿပီး
Multi Purpose Road ေဖာက္တာျဖစ္မယ္....
ေတာ္ေတာ္ေလးကို ေကာင္းတဲ့ လမ္းႀကီးပါဗ်ာ...
တရုတ္ျပည္တ၀ွမ္း ဒီလိုလမ္းေတြ အမ်ားႀကီး ေဖာက္ထားေၾကာင္း
ဆက္လဲ ေဖာက္ေနေၾကာင္း သိလိုက္ရပါတယ္...
လမ္းေတြကို အတိုဆံုး ၊ ကုန္က်စရိတ္ အနည္းဆံုး ၊
သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ထိခိုက္မႈ အနည္းဆံုး ျဖစ္တဲ့ Design ကို
တကၠသိုလ္ကေက်ာင္းသားေတြက သုေတသန (Research) လုပ္ၾက၊
စာတမ္းတင္ၾကပါတယ္...
ကုမၸဏီေတြက ေက်ာင္းေတြနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ထားၿပီး
အစိုးရက တင္ဒါေခၚခ်ိန္မွာ လမ္း Design နဲ႔ ရင္းႏွီးျမႈနွံမႈ တင္ျပၿပီး
တင္ဒါၿပိဳင္ၾကပါတယ္...
တင္ဒါနိုင္တဲ့ ကုမၸဏီေတြကို အစိုးရက လုပ္ကိုင္ခြင့္သာ ခ်ေပးၿပီး
ေငြတိုက္ရိုက္ မထုတ္ေပးပါဘူး....
ကုမၸဏီေတြက မိမိေငြနဲ႔ စိုက္လုပ္ၿပီး...
လမ္းၿပီးရင္ ရလာမယ့္ ယာဥ္ျဖတ္သန္းခ ေတြနဲ႔ ေငြျပန္ေဖာ္ၾကပါတယ္...
နွစ္ရွည္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈ လုပ္ၾကတာပါ...
ေငြလိုရင္ အစိုးရ ဘဏ္ကေန ေခ်းၾကပါတယ္...
ဒီေတာ့ အစိုးရက စီမံကိန္း တစ္ခုခ်ေပးလိုက္တိုင္း..
(၁)လုပ္ကိုင္ခြင့္/လိုင္စင္ေၾကး/တင္ဒါေၾကး/မွတ္ပံုတင္ေၾကး /၀င္ေငြခြန္/ကုန္သြယ္ခြန္ စတဲ့ အခြန္ အခေတြ ရပါတယ္...
(၂)ဘဏ္ေတြကေန တစ္ဆင့္ အစိုးရက အတိုးရပါတယ္..
(၃)ေဒသအတြင္း အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလန္းေတြ မ်ားစြာေပၚလာၿပီး အလုပ္လက္မယ့္ ျပသာနာကို ေျဖရွင္းၿပီးသား ျဖစ္သြားပါတယ္
(၄)ေငြေတြ လွည့္ပတ္စီးဆင္းရင္း နိုင္ငံအတြက္ လိုအပ္တဲ့ Basic Infrastructure ေတြ ေပၚထြက္လာပါတယ္...
(၅) ကုန္စည္စီးဆင္းမႈ ျမန္ဆန္လာၿပီး စီပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေစပါတယ္
(၆)လမ္းေဖာက္ဖို႕ အျမင့္ေပ (Elevation) တစ္ခုသတ္မွတ္ လမ္းေဖာက္ထားၿပီး ေတာင္ေတြ႔ရင္ လိုဏ္ေခါင္းေဖာက္ထားေတာ့ စီမံကိန္းေၾကာင့္ ေတာင္လဲ မၿဖိဳရ ၊ သစ္ပင္လဲ မခုတ္ရ ၊ စမ္းေခ်ာင္း နဲ႔ ေခ်ာင္းငယ္ေတြလဲ မပိတ္ေတာ့ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္လဲ ထိခိုက္မႈ မရွိသေလာက္ နည္းပါတယ္....
(၇) မိုးရြာလို႕ ေတာင္ၿပိဳတာ၊ ေရႀကီး ေရေက်ာ္လို႔ လမ္းပိတ္တာေတြ မရွိေတာ့ လမ္းလဲ မပ်က္ဆီးလို႔ အပိုေငြလဲ ထပ္မကုန္ေတာ့ပါဘူး...
(၈)ဥယ်ာဥ္ၿခံေျမ ၊ လယ္၊ ယာေတြ မျဖတ္ရလို႕ စီမံကိန္းတေလွ်ာက္ ေက်းရြာေတြမွာ စိုက္ပ်ိဳးေျမ ဆံုးရံႈးနစ္နာမႈ မရွိလို႔ ျပသာနာလည္း မရွိသေလာက္ရွားပါတယ္....
လမ္းၿပီးရင္ သူတို႔ကုန္စည္ေတြေတာင္ ျမန္ျမန္သယ္နိုင္လို႔ အစိုးရကိုေတာင္ ေက်းဇူးတင္ေနၾကပါတယ္...
အစိုးရ အေနနဲ႔ အရင္းမစိုက္ပဲ Authority သာ ကိုင္ထားၿပီး
အက်ိဳးအျမတ္မ်ားစြာ ရတဲ့အျပင္
ဘာမွလဲ ရံႈးစရာမရွိတာ ေတြ႕ရပါတယ္...
က်ေနာ္တို႔ဆီမွာေတာ့ ရန္ကုန္-မႏၱေလး အျမန္လမ္း ေလး ေဖာက္လိုက္တာ....
(၁) အစိုးရ ဘဏၰာလဲ ေသာက္ေသာက္လဲကုန္
(၂)လမ္းလဲ ေကာင္းေကာင္းကန္းကန္းမရ
(၃)လယ္ေျမေတြဆံုးရံႈး
(၄)သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္လဲထိခိုက္
(၅)ျပသာနာေတြကလဲ ရွင္းလို႔ မၿပီးနိုင္
(၆)လူေတြလဲ ေသၾကတာ မနည္း
(၇) လမ္းေၾကးေဆာင္ရင္လဲ အစြန္းထြက္က ပိုယူ
(၈) CCTV အစား လမ္းမွာ ရဲကင္းေတြေဆာက္ ရဲေတြေနရာျဖန္႕ခ် ၊
ဆိုင္ကယ္နဲ႔ ကင္းလွည့္ေနလို႔ ကုန္က်စရိတ္ေတြ ထပ္တက္တဲ့အျပင္ ၀န္ကပိ
(၉) က်န္တဲ့ ဆိုးက်ိဳးေတြကလဲ ေျပာမကုန္ etc...
ျမန္မာျပည္ ၿခံစည္းရိုးေလးေက်ာ္ၿပီး ငဲ့ၾကည့္လိုက္ရင္
အိႏၵိယ၊တရုတ္၊ထိုင္း နီးနီးေလးပဲ...
နည္းနည္းေလးေတာ့ အတုယူၿပီး ေလ့လာ လုပ္ကိုင္ သင့္တယ္လို႔
ထင္မိပါတယ္...
က်ေနာ္ လည္းပဲ ခရီးသြားဟန္လြဲ ေမးရတာျဖစ္လို႕႔
အခ်က္အလက္ေတြ လြဲေကာင္းလြဲနိုင္ပါတယ္...
ဒါေပမယ့္ ျမန္မာျပည္က လမ္းေဖာက္တဲ့ စီမံကိန္းေတြမွာ စီမံခန္႕ခြဲမႈ
လြဲေနတာေတာ့ ျမင္မိပါတယ္....
"မစၥတာလီ ခဗ်ားလဲ ျမန္မာျပည္ ေရာက္ဘူးတာပဲ....
က်ေနာ္တို႕ နိုင္ငံက လမ္းေတြအေၾကာင္းသိမွာေပါ့" လို႔
ေသြးတိုးစမ္း ရင္း သူ႕အျမင္သိခ်င္လို႔ ေမးလိုက္ေတာ့...
"သိတယ္...သိတယ္
လမ္းေတြ ဆိုးေနေသးတယ္...
စိတ္မဆိုးနဲ႔ေနာ္....
မင္းတို႕ အစိုးရက ပိုက္ဆံ မရွာတတ္ဘူး"တဲ့... 
ကဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တေတြေတာ့ လြဲေနၾကၿပီ....
ဘယ္လိုျပင္မွာလဲ ?
ဘယ္ေတာ့ ျပင္မွာလဲ ?
ဘယ္သူျပင္မွာလဲ ?
ဘာေတြျပင္သင့္တယ္ဆိုတာေတာ့ ဖုန္းေလးပြတ္ရင္း ဖတ္ရင္းနဲ႔
ဘာေတြကြာသြားလဲ ဘာေတြလြဲေနလဲ ျမင္သြားမယ္ ထင္ပ ... 
ခုခ်ိန္ထိေတာ့ ျမန္မာျပည္ဟာ ညေမွာင္ေမွာင္ မ်က္လံုးပိတ္ၿပီး
လမ္းေလွ်ာက္ေနသူလို ၀ါးတားတားနဲ႔ ခရီးက မေပါက္ေသးပါဘူး....
ကၽြန္ေတာ္ ခ်ဴခ်ံဳးကေန အျပန္ ကူမင္း ကို ထပ္ေရာက္ေတာ့
မိုးေမွ်ာ္တိုက္ႀကီးေတြ အၿပိဳင္အဆိုင္ ေဆာက္ေနတာ ျမင္ရလို႔
စပ္စုထားတာေလးေတြ ရွိေသးတယ္ဗ်....
အခု ရန္ကုန္မွာ ေဆာက္လုပ္ေရး ဂယက္ထေနေတာ့
မေရးေသးတာ ေကာင္းမယ္ထင္တယ္ေနာ္...   
ေလးစားစြာျဖင့္
ထြန္း၀ဏၰ
(23.7.2016)(11:30)
((ခရီးသြားရင္ ေတြ႕ႀကံဳခဲ့မႈအေပၚ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ့ ပုဂၢလိက အျမင္ေလးပါ...
ပုတ္ခတ္အျပစ္ေျပာလိုစိတ္ လံုး၀ မရွိပါ။
ကၽြန္ေတာ္ အဓိက Comparison လုပ္ၿပီး တင္ျပလိုတာက
လုပ္နည္းလုပ္ဟန္ နဲ႔ စနစ္ပါ 
မေအာင္ျမင္ေတာ့တဲ့ လုပ္ကိုင္ပံု ပံုစံေတြကို သံုးသပ္ျပဳ ျပင္ေစခ်င္တာပါ...
ဒါ့အျပင္ စီမံကိန္း ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ဘတ္ဂ်က္တင္ေတာင္းေနၾကတာအစား
စီမံကိန္း ခ်ေပးၿပီး တိုင္းျပည္၀င္ေငြတက္ေအာင္ လုပ္တဲ့ ဌာနေတြ ျဖစ္ေစခ်င္လို႔
ကၽြန္ေတာ့္အဆင့္နဲ႔ ညဏ္မွီသေလာက္
အျပဳသေဘာ သံုးသပ္တင္ျပျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္
အခ်ိန္ေပးၿပီး အဆံုးထိဖတ္သြားလို႕ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္...
စာေရးတာ ရွည္သြားရင္ ခြင့္လႊတ္ပါဗ်ာ...
ဖတ္ၿပီး တစ္ခုခု က်န္သြားေစခ်င္တဲ့ ေစတနာနဲ႔
ေရးသားတင္ျပမိတာပါ...  ))
.
.
Note. .
Audit/Insurance စနစ္ ရွိသြားရင္ေတာ့ အခုလို B.O.T စနစ္နဲ႕ စီမံကိန္း ဇီးသီးဗန္းေမွာက္ အရည္ေသြးနိမ့္ မႈေတြ နည္းပါးသြားပါမယ္ . . ေမ်ာ္လင့္ျကီးစြာနဲ႕ပါ။
.
Audit = စာရင္းစစ္
Insurance = ကန္ထရိုက္တာမ်ားမရံႈးရန္ အာမခံစနစ္
ဇီးသီးဘန္းေမွာက္= အဂတိလိုက္စားမႈ
အရည္အေသြး= လူ၊ နည္းပညာ၊ ပစၥည္း၊ ကုမၸဏီ. .
စသျဖင့္. . . . ပို႕စ္ေရးသူ အင္ဂ်င္နီယာမႈးျကီး (ဦး)ထြန္း၀႑ ကို ေလးစားဂုဏ္ယူ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

No comments:

Post a Comment