Thursday, February 2, 2017

ဆာကူရာဦးေဌးေအာင္ (ပထမဆံုးေရြးေကာက္စည္ပင္ေကာ္မတီ၊ ရန္ကုန္) ဘဝဇတ္လမ္း

အမိႈက္ကေရႊျဖစ္၍ ေအာင္ျမင္ခဲ့ရျခင္း
*******************************************
ကၽြန္ေတာ္ဘ၀အေတြ႕အႀကံဳေဆာင္းပါးမ်ားေရးျခင္းဟာ လူငယ္မ်ားအတြက္ ဗဟုသုတရေစျခင္းငွာ ေရးျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အတုယူဖြယ္ရာမ်ားကို ေရးသားျခင္းျဖစ္၍ မႀကိဳက္လွ်င္မဖတ္ပါႏွင့္။ အက်ိဳးအေၾကာင္းမသိလွ်င္ မေကာင္းေျပာ၍ မေ၀ဖန္ပါႏွင့္ဟု ေမတၱာရပ္ခံလိုပါတယ္။
-ကၽြန္ေတာ္ကား ၀ယ္/ေရာင္းဘ၀သို႔ ကူးေျပာင္းျခင္းဟု ဆိုခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။
-အခ်ိဳ႕ကေ၀ဖန္ၾကတယ္၊ ပြဲစားဆိုေတာ့ မုသားကင္းမည္မဟုတ္ဟု ဆိုၾကတယ္။
-အမွန္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ကားပြဲစားအလုပ္ ယေန႔အထိမလုပ္ဘူးပါ။
ကား၀ယ္/ေရာင္းဟုဆိုေသာ္လည္း၊ ႏုိင္ငံျခားမွကားမွာ၍ ျပည္တြင္း၌ျပန္ေရာင္းျခင္းအလုပ္ကို စတင္လုပ္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

အဲ့ဒီလို ကားမွာ၍ ေရာင္း၀ယ္ျခင္းအလုပ္မွာလည္း ၃/၄ စီးခန္႔သာ ျပည္တြင္းကားကုမၸဏီ ေအးဂ်င့္မ်ားထံမွတဆင့္ မွာယူတင္သြင္းေရာင္းခ်ျခင္းျဖစ္ၿပီး၊ ေနာက္ပိုင္းတြင္ မိမိကိုယ္တိုင္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ Kobe ၿမိဳ႕မွ Choko Trading ကားကုမၸဏီကိုယ္စားလွယ္အျဖစ္ စတင္လုပ္ကိုင္ၿပီး၊Sakura Auto နာမည္နဲ႔ ကားအေရာင္းအ၀ယ္အလုပ္ကို တြဲဖက္လုပ္ကိုင္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ကားကုမၸဏီကုိယ္စားလွယ္အျဖစ္ စတင္လုပ္ကိုင္တဲ့အခ်ိန္တုန္းက ေမာ္ေတာ္ကားအင္ဂ်င္ႏွင့္ ကားတစ္စီးလံုး၏ အစိတ္အပိုင္းမ်ားတင္သြင္းျခင္း၊ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ႏွင့္ TV၊ Video၊
ေရခဲေသတၱာ၊ အ၀တ္ေလွ်ာ္စက္၊ မိတၱဴကူးစက္ စတဲ့ လွ်ပ္စစ္ပစၥည္းမ်ား တင္သြင္းျခင္းအလုပ္ကိုလည္း တစ္ျပိဳင္တည္း ပူးတြဲလုပ္ကိုင္ခဲ့ဖူးပါတယ္။
ထိုအခ်ိန္က ဤကဲ့သို႔တင္သြင္းေရာင္းခ်တဲ့လုပ္ငန္းဟာ အက်ိဳးအျမတ္အလြန္မ်ားၿပီး၊ လူအမ်ား မလုပ္ကိုင္ႏိုင္ေသးသည့္အတြက္ (၃)ႏွစ္ခန္႔ လွ်ိဳ႕၀ွက္စြာလုပ္ကိုင္၍၊ ေန႔ခ်င္း၊ ညခ်င္း ၾကီးပြားခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ 

ဦးေန၀င္းအစိုးရေခတ္က ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားတင္သြင္းခြင့္မွာ အကန္႔အသတ္ရွိသကဲ့သို႔ ျပည္ပမွ တင္သြင္းရသည့္ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္၊ အင္ဂ်င္အပိုပစၥည္းႏွင့္ လွ်ပ္စစ္ပစၥည္းမ်ားကိုလည္း ျပည္ပ၀င္ေငြရရွိေသာသူမ်ားသာ အကန္႔အသတ္ျဖင့္ တင္သြင္းခြင့္ရေသာေခတ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ယေန႔ေခတ္ကဲ့သို႔ ကားကုမၸဏီမ်ား၊ လွ်ပ္စစ္ကုမၸဏီမ်ား၊ Showroom ၾကီးမ်ားျဖင့္ ေရာင္းခ်ခြင့္ရရွိေသာ ေခတ္မဟုတ္ခဲ့ပါ။
အမႊမ္းတင္၍ေျပာရလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ပင္လွ်င္ မိမိကိုယ္မိမိ အံ့ၾသရေလာက္ေအာင္ ဆူနာမီ လိႈင္းလံုးႀကီးမ်ားကဲ့သို႔လည္းေကာင္း၊ သိန္းထီႀကီးမ်ား အႀကိမ္ႀကိမ္ေပါက္သကဲ့သို႔လည္းေကာင္း၊ ၀င္ေငြ ေကာင္းျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ 

ထိုအခ်ိန္က အထိုက္အေလွ်ာက္လုပ္ငန္းျပ၍ အခြန္ေဆာင္ခဲ့ေသာ္လည္း အမ်ားနည္းတူ အခြန္ေရွာင္ခဲ့ ဖူးပါတယ္။ ၀င္ေငြေကာင္း၍လည္း ပိုလွ်ံေငြမ်ားျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း အိမ္ၿခံေျမမ်ားအား ၀ယ္ယူျဖစ္ခဲ့တယ္။ တပ္မေတာ္အစိုးရတစ္ေခတ္ေျပာင္းေတာ့ အိမ္၊ ၿခံ၊ ေျမ ေစ်းေကာင္းလို႔ ေထာခဲ့ဖူးပါသည္။ ဒါေၾကာင့္ အစိုးရေခတ္ တစ္ေခတ္ေျပာင္းတိုင္း ကိုယ္ကလိုက္ေျပာင္းႏိုင္ဖို႔လိုပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ့္အေဖ၏သြန္သင္မႈ တစ္ခုရွိခဲ့ပါတယ္။ “ငါ့သားရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီးဟာ ၿမိဳ႕ေတာ္တစ္ခုျဖစ္ေတာ့ နယ္ပယ္အသီးသီးက စီးပြားေရးေကာင္းသူမ်ား ေျပာင္းေရႊ႕အေျခခ်တဲ့ေနရာတစ္ခုပဲ၊ ဒီေတာ့ အိမ္၊ ၿခံ၊ ေျမ ေစ်းဆိုတာ ဘယ္ေတာ့မွမက်ဘူး၊ အတက္ပဲရွိမွာ။ ေငြပိုရင္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံဖို႔ အေကာင္းဆံုးပဲ။ အရႈံးမရွိတဲ့ အလုပ္ပဲ”ဟု ေျပာခဲ့ဖူးပါတယ္။

အေရာင္းအ၀ယ္အလုပ္ဆိုတာ အရံႈးအျမတ္ရွိတတ္ေသးတယ္။ အဲ့ဒီရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေပၚကေျမကြက္ေတြဟာ တိုးလာမွာမဟုတ္ပဲ ၀ယ္သူေတြတိုးေနတဲ့အတြက္ ေရာင္းမဲ့ေျမကြက္ေတြဟာ ေနရာေကာင္းေတြမွာ တျဖည္းျဖည္းရွားပါးလာလိမ့္မယ္လို႔ သတိေပးေျပာခဲ့ဖူးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့လည္း ဟုတ္ေနတယ္ေလ။ ဒီေတာ့ကၽြန္ေတာ္ ေငြပိုေငြလွ်ံရွိတုိင္း အိမ္၊ ၿခံ၊ ေျမ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈကို ပိုၿပီးအားျပဳ လုပ္ျဖစ္တယ္။
တစ္ဖက္ကလည္း ၀င္ေငြအရမ္းေကာင္းတဲ့ ကားႀကီးအင္ဂ်င္ႏွင့္ အပိုပစၥည္းတင္သြင္းေရာင္းခ်ျခင္း ဆိုင္ကယ္ႏွင့္လွ်ပ္စစ္ပစၥည္း တင္သြင္းေရာင္းခ်ျခင္းတို႔ကိုလည္း ပို၍ပို၍ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈျပဳလုပ္ပါတယ္။ ေမာ္ေတာ္ကားအေရာင္းအ၀ယ္ဟာ အရင္းအႏွီးမ်ားၿပီး အက်ိဳးအျမတ္က်ေတာ့ ရာခုိင္ႏႈန္းကနည္းတယ္။ ဒီေတာ့ကၽြန္ေတာ္က ကားအေရာင္းအ၀ယ္လုပ္ငန္းကို ႀကိဳပြိဳင့္ေရာင္းတဲ့အလုပ္ပဲ အလုပ္မ်ားတယ္။ ကားမေရာက္ခင္ ၀ယ္/ေရာင္းေတြကို ငါးၾကင္းဆီနဲ႕ ငါးၾကင္းေၾကာ္သေဘာမ်ိဳး ႀကိဳေရာင္းတာမ်ားပါတယ္။

ကားႀကီးအင္ဂ်င္နဲ႔ အပိုပစၥည္းတစ္စီးစာတင္သြင္းရင္ အျမတ္က(၂)ဆေလာက္ အနည္းဆံုးျမတ္ပါ တယ္။ ဂ်ပန္အမႈိက္ပံုကေကာက္ၿပီး၀ယ္တဲ့ ကားႀကီးတစ္စီးကိုျဖတ္ေတာက္ၿပီး သစ္သား package လုပ္ၿပီး ရန္ကုန္ကို တင္သြင္းလာရင္ ပစၥည္းကမေရာက္ေသးဘူး ေရာင္းလို႔ကုန္ေနၿပီလို႔ ေျပာရေလာက္ေအာင္ ၀ယ္အားက ရွိခဲ့တယ္။

အဲ့ဒီအခိ်န္တုန္းက ျမင္းၿခံ၊ ေက်ာက္ပန္းေတာင္း၊ မႏၱေလး စတဲ့ေဒသေတြမွာ ကားၾကီးတပ္ဆင္တဲ့ လုပ္ငန္းေတြက အလုပ္ျဖစ္ၾကတယ္။ ယာဥ္မွတ္ပံုတင္ခြင့္ျပဳတဲ့ နည္းလမ္းေတြကလည္း ရွိေနေတာ့ ေရာင္းအား တအားေကာင္းတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္လို ဂ်ပန္က်ပစၥည္း တင္သြင္းေရာင္းခ်တဲ့သူကလည္း လက္ခ်ိဳးေရလို႔ရတဲ့ အေရအတြက္ပဲရွိပါတယ္။ မေလးရွားပီနန္က်ပစၥည္းဆိုတာ စက္ေလွနဲ႔၀င္တာေတြရွိေပမယ့္ တရား၀င္ သြင္းလာတာမဟုတ္ေတာ့ ယာဥ္လိုင္စင္မွတ္ပံုတင္လို႔မရလို႔ ကၽြန္ေတာ္လို ဂ်ပန္က်ပစၥည္းက စင္ေပၚကို ေရာက္တဲ့ေခတ္တစ္ေခတ္ေပါ့။ ဒါေပမဲ့ မၾကာပါဘူး (၃)ႏွစ္ေလာက္ေတာ့ လုပ္စားလိုက္ၿပီး အေတာ္လည္း ၀င္ေငြကေကာင္းခဲ့ပါတယ္။ အဲ့ဒီေနာက္ပိုင္း ဂ်ပန္က်ပစၥည္းေတြကို ေနာက္ေပါက္တင္သြင္းလာတဲ့သူေတြ အလ်ိဳလ်ိဳေပၚလာၿပီး၊ စကၤာပူကေနလည္း တစ္ဆင့္တင္သြင္းတဲ့သူေတြကေပၚလာေတာ့၊ ေစ်းကြက္ပ်က္ၿပီး အက်ိဳးအျမတ္ကလည္းနည္းလာလို႔ ကၽြန္ေတာ္လည္းလုပ္ကြက္ေျပာင္းဖို႔ ျဖစ္လာတယ္။

ဒါနဲ႕(၈၈)အေရးအခင္းျဖစ္ၿပီး တပ္မေတာ္အစိုးရတက္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ ကားသြင္းခြင့္ေတြ အရင္ေခတ္ ထက္ပိုၿပီး ဖြင့္ေပးလိုက္တယ္။ ကုန္သြယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ ယာဥ္ႏွင့္စက္ပစၥည္းေရာင္း၀ယ္ေရးလုပ္ငန္းကေန ခ်ဳပ္ကိုင္ၿပီး၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားကို အပ္ကုန္နဲ႔ေရာင္းတဲ့စနစ္ေတြ စတင္ေပၚလာတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အပ္ကုန္ စနစ္နဲ႔ေရာင္းတဲ့လုပ္ငန္းမွာ အၾကီးအက်ယ္၀င္ေရာက္လုပ္ကိုင္ခဲ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ္လိုဌာနနဲ႔ အပ္ကုန္လုပ္တဲ့ ကုမၸဏီေတြ အဲ့ဒီအခ်ိန္က အခု(၂၀)ေလာက္ရွိမယ္ထင္တယ္။ အက်ိဳးအျမတ္မ်ားခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကိုယ္တိုင္ ဂ်ပန္ကိုတစ္လ တစ္ေခါက္၊ ႏွစ္ေခါက္ေလာက္သြားၿပီး ကားပတ္ရွာတဲ့အလုပ္လည္း လုပ္ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ကားသခၤ်ဳိင္းက ကားမ်ားကို သံရည္ႀကိဳေစ်းနဲ႔၀ယ္ၿပီး တစ္က်ပ္တန္ကို တစ္ဆယ္ အျမတ္နဲ႔လည္း ေရာင္းလို႔ရတဲ့ကားေတြ အမ်ားအျပား၀ယ္ယူရရွိခဲ့လို႔ ဂ်ပန္မွာလည္း ကုမၸဏီေထာင္ျဖစ္ခဲ့ၿပီး၊ ဂ်ပန္မွာပဲ လူမသိသူမသိ သန္းၾကြယ္သူေဌး ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ 

အဲ့ဒီအခ်ိန္က တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္ေတြလည္း တပ္မေတာ္အစိုးရက အမ်ားႀကီး တိုးခ်ဲ႕ လုပ္ကိုင္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္လည္း တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းေတြမွာ ၀င္ေရာက္လုပ္ကိုင္ျဖစ္လာတယ္။ ဒါေပမဲ့ ခရုိနီေတြလို က်ပ္တစ္ရာတန္ကို တစ္က်ပ္နဲ႔ အေပးအယူလုပ္ၿပီး စီးပြားရွာခဲ့တဲ့လုပ္ငန္းမ်ိဳးေတာ့ မလုပ္ခဲ့ဖူးပါဘူး။ ဘာလုပ္ငန္းပဲ လုပ္လုပ္ လက္ဦးမႈရရန္လိုၿပီး သူမ်ားထက္ ေျခႏွစ္လွမ္း၊သံုးလွမ္းသာခဲ့လို႔ အက်ိဳးအျမတ္လည္း ပိုရခဲ့တယ္လို႔ဆိုရင္ မွားမယ္ မထင္ပါဘူး။

၁၉၉၀ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္း -
ဒီအခ်ိန္မွာပဲ တ႐ုတ္ျပည္မွာလည္း နယ္စပ္ကေန တရားမ၀င္ ကားတင္သြင္းမႈလုပ္ငန္းေတြက တြင္က်ယ္လာတယ္။ အဲ … ဒါေပမဲ့ သူတို႔ကဘယ္ေမာင္းမဟုတ္ရင္ လုံုး၀မ၀ယ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ တ႐ုတ္ျပည္အႀကိဳက္ ကားေတြကိုတင္သြင္းၿပီး ဘယ္ေမာင္းေျပာင္းတဲ့အလုပ္ကို လုပ္ခဲ့ရေသးပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ကိုရီယား-ဂ်ပန္ကေန တရား၀င္ Transit Trade နဲ႔ဘယ္ေမာင္း အသစ္စက္စက္ေတြ ၀ယ္သြင္းၿပီးေရာင္းတဲ့ အလုပ္လည္း လုပ္ခဲ့ရပါေသးတယ္။ လုပ္တဲ့သူလည္းနည္းၿပီး ျပည္ပအဆက္အသြယ္က ရွိၿပီးသားဆိုေတာ့ အက်ိဳးအျမတ္ ကလည္း သူမ်ားထက္ပိုရတယ္လို႔ ဆိုရေပမယ္။

ေပ်ာ္လည္းေပ်ာ္စရာေကာင္းခဲ့ပါတယ္။ ယာဥ္တန္းႀကီးမ်ားနဲ႔ ရန္ကုန္ကေန မူဆယ္ၿမိဳ႕ေရာက္တဲ့အထိ မရပ္မနားေမာင္းခဲ့ရတဲ့ခရီးစဥ္တေလွ်ာက္ လူငယ္ဘ၀ မေမာမပန္းနဲ႔ကူညီခဲ့ၾကတဲ့ တပည့္မ်ားနဲ႔သူငယ္ခ်င္း လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္၊ မိတ္ေဆြမ်ားလည္း အစဥ္သတိရေက်းဇူးတင္လ်က္ ရွိခဲ့ရပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ တ႐ုတ္ျပည္မႀကီးအစိုးရက တင္းက်ပ္မႈေတြလုပ္လာလို႔ နယ္စပ္ေရာက္ၿပီးသား ကားမ်ား အရံႈးခံေရာင္းရတဲ့ အျဖစ္နဲ႔လည္း ႀကံဳခဲ့ရပါေသးတယ္။ ဒါေတာင္တစ္ခ်ိဳ႕က ကၽြန္ေတာ့္ကို မူးယစ္ေဆး၀ါးအေရာင္းအ၀ယ္လုပ္ၿပီး ၾကီးပြားတယ္လို႔ အထင္နဲ႔စြပ္စြဲခဲ့ၾကသူေတြ ရွိခဲ့ဖူးပါတယ္။ 

ေျပာရရင္ေတာ့ စီးပြားေရးေလာက ေအာင္ျမင္မႈဆိုတာ ကိုယ္ကလက္ဦးမႈရၿပီး လမ္းစေဖာက္ခဲ့တဲ့ အလုပ္ကိုလုပ္မွ အက်ိဳးအျမတ္ကလည္းမ်ားၿပီး ေျခလွမ္း ၂/၃လွမ္း ေရွ႕ေရာက္ေနမွ အက်ိဳးအျမတ္ဆိုတာ သူမ်ားထက္ပိုရွိတာကို ႀကံဳခဲ့ရပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ကိုယ့္လိုပဲလိုက္လုပ္တဲ့ သူေတြမ်ားလာေတာ့ အက်ိဳးအျမတ္က မလြယ္ေတာ့ဘူးေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္ Sakura ေဆးရံုးႀကီးကို စဖြင့္တယ္။ စင္ၿပိဳင္မရွိေသးတဲ့ အခ်ိန္ ၃/၄ ႏွစ္ေတာ့ ကိုယ္တစ္ေယာက္ထဲ စင္ေပၚမွာေပါ့။ ေနာက္ေတာ့ ကိုယ့္လိုအဆင့္ျမင့္တဲ့ ေဆးရံုေတြက တစ္ခုၿပီးတစ္ခုေပၚလာေတာ့ ၀န္ထမ္းေတြကလည္းေျပာင္း၊ အထူးကုဆရာ၀န္ေတြကလည္း ေဆးရံုအသစ္ေတြက မက္လံုးေတြေပးၿပီးေခၚေတာ့ အခ်ိန္ေတြေလွ်ာ့ၿပီး ေျပာင္းထုိင္ဖို႔လုပ္ၾကေတာ့၊ Market Share ေတြခြဲေ၀ေပး ရတာျဖစ္လာၿပီး ၀င္ေငြက်တဲ့ အေျခအေနေတြနဲ႔ ႀကံဳခဲ့ရေသးတယ္။ ကိုယ္ကလည္း Service Promotion မလုပ္ႏိုင္ရင္ေတာ့ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈက ဘဏ္အပ္ ေငြတိုးေတာင္ မကိုက္တဲ့အထိ ၀င္ေငြက်လာတာနဲ႔ လည္း ရင္ဆိုင္ခဲ့ရဖူးပါတယ္။

-စီးပြားေရးလုပ္တယ္ဆိုတာ စြန္႔စားရပါတယ္။ ေလာင္းကစား လုပ္သလိုပါပဲ။ ေငြလံုးေငြရင္းနဲ႔ ေစ်းကြက္ ကို ေဖာက္ရတဲ့အခါလည္း ရွိပါတယ္။
-ဆိုလိုတာကေတာ့ ေအာင္ျမင္မႈတစ္ခုရဖို႔အတြက္ ေစ်းကြက္ အသစ္ကို ေဖာ္ထုတ္ႏုိင္ရပါမယ္။

-ကုိယ္လုပ္မယ့္လုပ္ငန္းဟာလည္း ေစ်းကြက္က်ယ္ျပန္႔ၿပီး ေရရွည္၀ယ္လိုအားရွိတဲ့ လုပ္ငန္းမ်ိဳးျဖစ္ဖို႔ လိုပါတယ္။
ေနာက္ၿပီး ေရာင္းအားမက်ေအာင္ ဆန္းသစ္တဲ့၀န္ေဆာင္မႈေတြ စဥ္ဆက္မျပတ္ေပးေနႏိုင္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ယေန႔ေခတ္မွာ Brand Market Competition ေတြက အရမ္းမ်ားလာၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္လုပ္မယ့္လုပ္ငန္းဟာလည္း ေစ်းကြက္ထိုးေဖာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္ဖို႔ နာမည္ႀကီး Brand ျဖစ္ဖို႔ လိုအပ္လာၿပီလို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဒီတစ္ပတ္ေတာ့ ဒီေလာက္နဲ႔ပဲ တစ္ခန္းရပ္ပါရေစခင္ဗ်ား … ။

No comments:

Post a Comment