Friday, June 9, 2017

ဇြန္လ ၇ ရက္တြင္ တပ္မေတာ္ Y-8 ေလယာဥ္တြင္ အမႈထမ္း၊ အရာရွိ၊ စစ္သည္၊ မိသားစု၀င္ ၁၂၂ ဦးတို႔ ပါသြားခဲ့..

တရုပ္ျပည္မွာ မႏွစ္က၀ယ္ထားေသာ Y8 စစ္သည္ သယ္ေဆာင္ေရးေလယဥ္ လူ၁၂၂ ဦးႏွင့္ပ်က္က်။

ဆယ္ယူရရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည့္ ရုပ္အေလာင္း ၃၂ ေလာင္းအား ေဆးဘက္ဆိုင္ရာ စစ္ေဆးျခင္း၊ သက္ဆိုင္ရာမိသားစုမ်ားက ၾကည့္ရႈစစ္ေဆးျခင္းမ်ားျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး ရုပ္မည္အတည္ျပဳႏိုင္သည့္ ရုပ္အေလာင္း ၁၀ ေလာင္းကို ဇြန္ ၉ ရက္တြင္ ဗုဒၶဘာသာထံုးတမ္းစဥ္လာႏွင့္အညီ ေကာင္းမြန္စြာသၿဂိၤဳဟ္ေပးခဲ့သည္။ ရုပ္အေလာင္း ၉ ေလာင္းအား ထပ္မံ၍ အမ်ိဳးအမည္ခြဲျခားႏိုင္ၿပီး ယေန႔ထိ ရုပ္အေလာင္း ၁၉ ေလာင္းအား ရုပ္မည္အတည္ျပဳႏိုင္ခဲ့သည္။ 
ေနျပည္ေတာ္၊ ဇြန္ ၁၀

ဇြန္လ ၇ ရက္တြင္ ပ်က္က်ခဲ့သည့္ တပ္မေတာ္ပို႔ေဆာင္ေရး Y-8 ေလယာဥ္တြင္ ပါရွိသြားသည့္ ေလယာဥ္အမႈထမ္း၊ အရာရွိ၊ စစ္သည္၊ မိသားစု၀င္ ၁၂၂ ဦးတို႔ ပါသြားခဲ့သည္။ 

ရုရွားသမတ၊ တရုပ္သမတ တို႕က ၀မ္းနည္းေၾကာင္းေျပာခဲ့ျပီး၊ ေနျပည္ေတာ္ လႊတ္ေတာ္မွာ ၂မိနစ္ မတ္တပ္ရပ္ျပီး၊ ၀မ္းနည္းေၾကာင္း ျပသခဲ့ပါတယ္။ ေရာ္ေၾကးေငြ၊ လႈဒါန္းေငြေတြနဲ႕ အေရးမၾကီးေသးပါ။ ကယ္ဆယ္ေရးလုပ္ရမွာက နံပါတ္(၁) ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္မတတ္ႏိုင္ရင္ ႏိုင္ငံတကာအကူညီေခၚျပီး ကယ္ဆယ္ေရးလုပ္တန္လုပ္ရပါမယ္။ နံပါတ္(၂) ကေတာ့ အလားတူေလယာဥ္ေတြ မပ်ံသန္းခ်င္ စစ္ေဆးရာမွာ ပိုမိုတင္းၾကပ္ဖို႕ပါပဲ။ ေငြေၾကးနဲ႕တန္ဖိုးျဖတ္လို႕ မရပါဘူး..။ ႏိုင္ငံတကာမွာေတာ့ Maker/ Owner/ Insurance problems ေတြေၾကာင့္ ေလယာဥ္ပ်က္က်မႈေတြ အေၾကာင္းရွာမေတြ႕ရင္ ေလယာဥ္မႈးကိုပဲ ခံရတတ္ပါတယ္။ အလြန္၀မ္းနည္းစရာပါ။

Y8 တရုပ္ေလယာဥ္
၁၉၆၀ ရုရွားဒိဇိုင္းထုတ္ျပီး တရုပ္က မူပိုင္ခြင့္၀ယ္ယူပါတယ္။ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္အထိ စုစုေပါင္း ၁၆၉ စီး ထုတ္လုပ္ျပီးသြားျပီ ျဖစ္ပါတယ္။ စစ္သားမ်ား သယ္ယူပို႕ေဆာင္ဖို႕ အထူးဒိဇိုင္းလုပ္ထားတဲ့ စစ္သံုးေလယာဥ္ျဖစ္ပါတယ္။ သီရိလကၤာစစ္တပ္က ျပည္တြင္းစစ္မွာ ဒိေလယဥ္ ဗံုးၾကဲဖို႕ သံုးခဲ့ပါတယ္။ တစီးပစ္ခ်ခံရျပီး တစိး စက္ခ်ိဳ႕ယြင္းပ်က္က်ခဲ့ပါတယ္။ ၂၀၀၁ ခုႏွစ္မွာ တရုပ္ျပည္မွာ Y-8 ေလယဥ္၂စီး ေ၀ဟင္မွာ တိုက္ခိုက္မိပ်က္က်ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ၂၀၁၆ မွာ တရုပ္ျပည္တြင္း တစ္စီး ပ်က္က်ခဲ့ျပီး အခု ၂၀၁၇ မွာ ျမန္မာစစ္ေလယဥ္တစိး လူ၁၂၂ ဦးနဲ႕ ပ်က္က်ခဲ့ပါတယ္။ 

.
.
ဖတ္ရႈရန္ ၀ီကီလင့္ခ္
https://en.wikipedia.org/wiki/Shaanxi_Y-8

https://en.wikipedia.org/wiki/2017_Myanmar_Air_Force_Shaanxi_Y-8_crash



.

စုံစမ္း စစ္ေဆးေရး တြင္ တရုတ္ ပါ၀င္လာမႈ သတိ
ထားရမည္ ျဖစ္
========================
မေန႔ က ေလယာဥ္ ပ်က္က်မႈ နဲ့ ပါတ္သက္ျပီး 
သတင္းတပုဒ္ ဖတ္လုိက္ရပါတယ္။ အျခားေတာ့
မဟုတ္ ပ်က္က်သြားေသာ Y-8-200F ပုိ႔ေဆာင္ေရး ေလယာဥ္အား ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်သည့္ တရုတ္ အစုိးရပုိင္ China National Aero-Technology Import and Export Corp. (CAITC) မွ စုံစမ္းစစ္ေဆးရာ
တြင္ ပါ၀င္ရန္ အဖဲြ႔ ေစလႊတ္မည္ဟု ဆုိုျခင္းပင္
ျဖစ္ပါတယ္။
ျမန္မာဘက္မွလည္း ေနာက္ထပ္ တရက္ ႏွစ္ရက္
အတြင္း အပ်က္အစီး မ်ား ဆယ္ယူရရွိေရး အာရုံ
စုိက္ဖုိ႔ ရွိလာေနျပီး စုံစမ္းစစ္ေဆးမႈေတြ စတင္လာ
ေတာ့မွာ မလဲြဧကန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ထုိကဲ့သုိ႔ေသာ အခ်ိန္မ်ဳိးမွာ တရုတ္ ကုမၸဏီမွ စုံစမ္း
စစ္ေဆးရာတြင္ ကူညီရန္ ဆုိကာ အဖဲြ႔ေစလႊတ္မည္မွာ လုပ္
ရုိးလုပ္စဥ္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ယခုကိစၥတြင္ကား ျမန္မာ
ဘက္မွ သတိၾကီးစြာ ထားရေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အဆုိပါ ေလယာဥ္အား မနွစ္က မတ္လ က မွ အသစ္ခ်ပ္ခၩတ္ ၀ယ္ယူခဲ့ျခင္းျဖစ္ျပီး ပ်ံသန္း ေမာင္းႏွင္ခ်ိန္
နာရီ ၈၀၀ စြန္းစြန္းကေလးပဲ ရွိေသး၍ တရုတ္
ကုမၸဏီ အဖုိ႔ အၾကီးအက်ယ္ မ်က္ႏွာပ်က္စရာ ျဖစ္
လာေနရပါတယ္။
ထုိသုိ႔ေသာ အေနအထားတြင္ ၎တုိ႔ စုံစမ္း စစ္ေဆး
မႈမ်ားက အမွန္တရားကုိ ထုတ္ေဖၚႏူိင္ေပမည္ေလာ။ မည္သုိ႔ ပင္ ဆုိေစ ၎တုိ႔ ဖက္က အျပစ္လြတ္ေအာင္
ေတာ့ ရုန္းထြက္မည္သာ။ ျမန္မာတုိ႔ဖက္မွ လုိအပ္
သည့္ ျပဳျပင္မြမ္းမံမႈ မ်ား မလုပ္၍ ဆုိသည့္ အေျဖသာ
ထြက္လာဖုိ႔ မ်ားပါတယ္။
ယခုပင္လ်င္ ဘီဂ်င္းရွိ ေလေၾကာင္း မဂၢဇင္းတေစာင္
မွ ျမန္မာႏူိင္ငံတြင္ ေလယာဥ္ပ်က္က်သည္မွာ အဆန္း
တၾကယ္ မဟုတ္ဟု ပင္ ေရးသားလာျပီ ျဖစ္ပါတယ္။ (မႏွစ္ ေဖေဖၚ၀ါရီ လ နဲ့ ဂၩန္လ အတြင္းမွာ
တပ္မေတာ္မွ ေလယာဥ္ ႏွစ္စီး ပ်က္က်ခဲ့ျပီး ျဖစ္
ပါတယ္)
သုိ႔အတြက္ မိမိတုိ႔ဖက္မွ စုံစမ္းစစ္ေဆးေရးကုိ ႏူိင္ငံ
တကာ ေလေၾကာင္းဆုိင္ရာ ကၩမ္းက်င္သူမ်ား ေခၚ
ယူျပီး ဖဲြ႔စည္းသင့္ျပီး ၎တုိ႔အား စုံစမ္းစစ္ေဆးရာ
တြင္ Primary role တြင္ ထားသင့္ျပီး တရုတ္
ကုမၸဏီအား Secondary role တြင္သာ ရွိေနသင့္
ပါသည္။
ေနာက္ပုိင္းတြင္ ေသဆုံးသူမ်ား အတြက္ ေလ်ာ္ေၾကး
ေပးရာတြင္ အဆုိပါ ေတြ႔ရွိခ်က္မ်ားက အဓိက ေနရာ
ကေန အဆုံးအျဖတ္ ေပးလာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အဆုိပါ ေလယာဥ္အား ၁၉၈၀ မွစ၍ ဘက္စုံသုံးႏူိင္
ေသာ တရုတ္တုိ႔ အေခၚ Air Camel (ေလထဲက
သစ္ကုလားအုပ္ၾကီး) အျဖစ္ ရုရွား ပုံစံကုိ နမူနာ ယူကာ စတင္ ထုတ္လုပ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ျပီး ယခုတုိင္ ထုတ္
လုပ္ဆဲ မုိ႔ သူတုိ႔ ဖက္ကေတာ့ အသာစီးရေနပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္လည္း အဆုိပါေလယာဥ္အား တရုတ္ျပည္
တြင္း နဲ့ ဆူဒန္ မွာပဲ အသုံးမ်ားတယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။ ၎တုိ႔ ပုံစံရယူခဲ့ေသာ ဆုိဗီယက္လုပ္ Antonov An-12 သည္လည္း မၾကာခဏ ပ်က္က်ခဲ့ေၾကာင္း
ေအအက္ဖ္ပီ သတင္းတရပ္မွာ ေဖၚျပထားပါတယ္။
အဆုိပါ အင္ဂ်င္ေလးလုံးတပ္ ေလယာဥ္ ပ်က္က် သြား
ေသာ ေနရာသည္ ၂၀၁၄ ေမလ အတြင္း ေပ်ာက္ဆုံး
သြားတဲ့ မေလးရွားေလးာဥ္ MH 370 ေရဒါမ်က္ႏွာျပင္
ေပၚမွာ ေနာက္ဆုံးေတြ႔ လုိက္ရတဲ့ ေနရာရဲ့ ေျမာက္
ဖက္ မုိင္ ၄၄၀ အကြာမွာ ျဖစ္တယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။
၀ယ္ယူျပီးသည္မွာ ၁၅ လ သာ ရွိေနေသး၍ Warranty Period ကာလ ထဲမွာ ၾကိမ္းေသ ရွိေနမွာ
ျဖစ္ပါတယ္။ ေမာ္ေတာ္ကား အသစ္တစီး ၀ယ္စီးလ်င္
ပင္ ၅ ႏွစ္ ခန္႔ warranty ေပးရစျမဲ မဟုတ္ပါလား။
ေသဆုံးသြားရေသာ မိမိတုိ႔ ႏူိင္ငံသားမ်ား၏ က်န္ရစ္
သူ မိသားစုမ်ား ထုိက္ထုိက္တန္တန္ ေလ်ာ္ေၾကးရ
ရွိေရး ေသခ်ာေအာင္ ျပဳ ုလုပ္သင့္ေၾကာင္း တင္ျပ
လုိက္ရပါတယ္။
.
/////////////////////////////////////////////////////
.
စုံစမ္း စစ္ေဆးရာတြင္ တရုတ္ ႏွင့္ ပူးေပါင္းမည္
ဟု တပ္မေတာ္ မွ အတည္ျပဳ
========================
ၾကာသပေတးေန ေန႔ လည္က ကာကြယ္ေရး ဦးစီး
ခ်ဳပ္ရုံး မွ ထုတ္ျပန္ေသာ ေၾကျငာခ်က္တြင္ ေလယာဥ္
ထုတ္လုပ္သည့္ တရုတ္ ကုမၸဏီ မ်ား ျဖစ္ေသာ
CITAC ႏွင့္ ထုတ္လုပ္ျဖန္႔ခ်ီသည့္ Shannxi Aircraft
Corp တုိ႔ ႏွင့္ စုံစမ္းစစ္ေဆးရာတြင္ အတူ ပူးေပါင္း
သြားမည္ဟု ေဖၚျပထားပါတယ္။
သုိ႔ေသာ္ စုံစမ္းစစ္ေဆးမႈမ်ား ဘယ္ေတာ့ စမည္ ဆုိ
သည္ႏွင့္ အျခား ကၩမ္းက်င္ေသာ အဖဲြ႔ အစည္းမ်ား
ေခၚယူမႈ ရွိမရွိ ေျပာဆုိျခင္း မရွိေသးပါဖူး။
ေလယာဥ္ပ်က္ကုိ အေသအခ်ာ စုံစမ္းမည္ဆုိက ႏွစ္နဲ့ ခ်ီျပီး ၾကာတဲ့ သေဘာရွိေနပါတယ္။
မေန႔ က အထိေတာ့ ဆယ္ယူ ရရွိခဲ့တဲ့ က်ား/ မ ၂၃
ေယာက္ နဲ့ ကေလး ၈ ေယာက္ ေပါင္း ၃၁ ဦး
ရုပ္အေလာင္းမ်ားမွ
အတည္ျပဳ ႏူိင္သူ ၁၀ ဦး ၏ ရုပ္အေလာင္းအား ထား၀ယ္တြင္
မီးသျဂၤဳလ္ ခဲ့ေၾကာင္း သိရပါတယ္။
ေနာက္ပုိင္း ျပဳလုပ္ရန္ ရွိေနတဲ့ စုံစမ္း စစ္ေဆးမႈ မ်ား
အတြက္ autopsy ကုိ လုပ္ဖုိ႔ မလုိေတာ့ဖူးလား ဆုိတာ မသဲကဲြ လွပါဖူး။
ယခု အခ်ိန္အထိ ေလယာဥ္ဘီးကုိ သာ
ဆယ္ယူႏူိင္ခဲ့ေသာ္လည္း ကုိယ္ထည္ ႏွင့္ အျခား အပ်က္အစီး အပုိင္းအစ မ်ားကုိ ရွာေဖြေနဆဲ ျဖစ္တယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။
ရာသီဥတု က ျပင္းထန္ျပီး အက္ဒမန္ ပင္လယ္ျပင္ ရွိလႈိင္း မ်ားက အျမင့္ ၈ ေပ
ေလာက္ ျမင့္တက္လာေနခ်ိန္ မွာပင္ တပ္မေတာ္
ေလယာဥ္ ၈ စင္း၊၊ ငါးဖမ္းေရယာဥ္ အစီး ၂၀ ခန္႔ ပူး
ေပါင္း အင္အား ျဖင့္ ေရငုပ္စစ္သည္မ်ား အပါအ၀င္ အသံလႈိင္း လႊတ္ sonar system ျဖင့္ သုံး၍ မေနမနား ရွာေဖြေနဆဲ ျဖစ္ ပါ တယ္။
Blackbox ရဲ့ ဘက္ထရီ သက္တမ္းက ရက္ ၃၀ ပဲ အမ်ားဆုံး ခံတာမုိ႔ မျဖစ္မေန ဆက္လက္ ရွာေဖြေရးေတြ
ျပဳလုပ္သြားရဖုိ႔ ရွိေနပါတယ္။
ယခုအခ်ိန္ အထိေတာ့ အသက္ရွင္က်န္သူမ်ားရဲ့
သတင္းကုိ မရရွိေသးေၾကာင္း တနသၤာရီ တုိင္း ေဒသ
ၾကီး မွ ကယ္ဆယ္ေရး နဲ့ ျပန္လည္ေနရာခ်ထားေရးမွ
တာ၀န္ရွိသူတဦးက ဆုိပါတယ္။ ၂၄ နာရီ ေက်ာ္ျပီး
ေနာက္ ပင္လယ္ေရမ်က္ႏွာျပင္သည္ ေႏြးေထြး
ေနေသာ္လည္း အသက္ရွင္ ႏူိင္မယ့္ အခြင့္အေရး အရမ္း နည္းသြားရျပီ ျဖစ္ပါတယ္။
က်န္ရစ္သူ မိသားစုမ်ားကေတာ့ ေသဆုံးသူမ်ားရဲ့ ပုံမ်ားကုိဆုိရွယ္ မီဒီယာ မ်ားတြင္ တင္ ျခင္း မျပဳလုပ္ၾကရန္ ေမတၱာ ရပ္ခံထားတယ္လုိ႔ လည္း သိရပါတယ္။.

ကယ္ဆယ္ေရး လုပ္ေနဆဲ ျဖစ္သည္။
.
.
.

Capt စိုးဟန္ ေလယာဥ္မွဴးႀကီး (နည္းျပဆရာ)၊ ျမန္မာအမ်ဳိးသားေလေၾကာင္းလိုင္းႏွင့္ ေတြ႕ဆံုျခင္း



ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ (ေလ) တြင္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ့စဥ္က Y-8 ေလယာဥ္သင္တန္းအား တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသို႔ သြားေရာက္တက္ေရာက္ခဲ့ၿပီး တပ္မေတာ္ (ေလ) မွ ၀ယ္ယူခဲ့သည့္ Y-8 ေလယာဥ္မ်ားျဖစ္ေသာ ေလယာဥ္အမွတ္ (၅၈၁၇၊ ၅၈၁၈) တို႔အား ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ကိုယ္တိုင္ေမာင္းႏွင္ ယူေဆာင္ခဲ့သည့္ ေလယာဥ္မွဴးမ်ားအနက္ တစ္ဦးျဖစ္ၿပီး ယခုအခါ ျမန္မာအမ်ဳိးသားေလေၾကာင္းလိုင္း၌ EMBRAER ေလယာဥ္တြင္ ေလယာဥ္မွဴးႀကီး (နည္းျပဆရာ) အျဖစ္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနသူ Capt စိုးဟန္အား Y-8 ေလယာဥ္ပ်က္က်မႈျဖစ္စဥ္အေပၚ ၎၏ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္မ်ားအား သြားေရာက္ ေမးျမန္းခဲ့သည္မ်ားကို ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။
■ ေမး - ပ်က္က်ခဲ့တဲ့ Y-8 ေလယာဥ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေရဒါကေန ေနာက္ဆံုးဖမ္းယူရရွိခဲ့တဲ့ အေျခအေနကို Catp သိသေလာက္ ေျပာျပေပးပါရွင့္။
ေျဖ - သိရသေလာက္ကေတာ့ ေရဒါမွာေနာက္ဆံုး Position Report လုပ္သြားတာ ေပ ၁၈၀၀၀ ထား၀ယ္ေတာင္ဘက္ မိုင္ ၂၀ ရွင္ေမာ္ေကြ႕နားေလာက္ျဖစ္မယ္။ အဲဒီေနရာကေန ေပ ၂၀၀၀ ဆင္းသြားတဲ့အထိ ေရဒါမွာ ေပၚေနတယ္။ ၿပီးမွ ေပ်ာက္သြားတယ္။ နိမ့္ဆင္းသြားခ်ိန္မွာ ေလယာဥ္အရွိန္ႏႈန္းက ျမန္လာခဲ့ၿပီး ေပ ၅၀၀၀ ေလာက္အေရာက္မွာ ျပန္ေႏွးသြားတယ္လို႔ သိရတယ္။
■ ေမး - ဟုတ္ကဲ့။ ဒါဆို Y-8 ေလယာဥ္ ဘာေၾကာင့္ပ်က္က်သြားတာျဖစ္ႏိုင္သလဲဆိုတဲ့ အေပၚ Capt အေနနဲ႔ Professional Thinking ေလး ေျပာျပေပးပါ။
ေျဖ - Y-8 ေလယာဥ္ေပၚမွာ 5 cockpit crew၊ 4 Porpengine၊ Separate Fule Bags (Military version)၊ Wx radar၊ Transpondew၊ ELT၊ nav aid အျပည့္အစံုပါတယ္။ အင္ဂ်င္ႏွစ္လံုး ရပ္သြားေတာင္ ဆက္သြားလို႔ရတယ္။ အနီးဆံုး ထား၀ယ္ကို မိုင္ ၂၀ ပဲရွိလို႔ ခုနစ္မိနစ္နဲ႔ ဆင္းလို႔ရတယ္။ ရန္ကုန္သြားတဲ့ လမ္းေၾကာင္းကလည္း Coastal အတိုင္းပဲ။ အခုျဖစ္သြားတာက ႐ုတ္တရက္ တစ္ခုခုျဖစ္သြားလို႔ ဘာမွဆက္ေျပာမသြားႏိုင္တဲ့ အေျခအေန ျဖစ္ေနတယ္။ Pilot အတြက္ May Day ေခၚဖုိ႔ ေတာင္ အခ်ိန္လံုး၀မရႏိုင္တဲ့ အေျခအေန ျဖစ္သြားတယ္လို႔ သိရတယ္။ အဲဒီေတာ့ စဥ္းစားဖို႔ ပထမဆံုးအခ်က္က ရာသီဥတု ဆိုးရြားတာနဲ႔ ၾကံဳသြားလို႔လား။ ဥပမာ မုန္တိုင္းထဲ ႐ုတ္တရက္ ၀င္သြားလို႔ ေလယာဥ္ကို ထိန္းမရတဲ့ အေနအထားမ်ဳိး ျဖစ္သြားတာလား။ ေနာက္တစ္ခုက Flight Control (ေလယာဥ္ပ်ံသန္းေရးနည္းစနစ္) ကို တစ္ခုခု ထိခိုက္သြားလို႔လား။ ကားဆိုရင္ တိုက္ေရာ့ျပဳတ္သြားမ်ဳိးေပါ့။ ဒုတိယအခ်က္က ေလယာဥ္ေပၚမွာ ေပါက္ကြဲေစတတ္တဲ့ပစၥည္း DG (dangerous goods) ပါသြားသလား။ အဲဒီ DG က ေပါက္ကြဲမႈ တစ္ခုခုျဖစ္ၿပီး Flight Control ကို ထိခိုက္မိေစသလား စဥ္းစားစရာေပါ့ေလ။ ေလယာဥ္ရဲ႕ Black Box ျပန္ရွာေတြ႕ႏိုင္ရင္ေတာ့ တိက်တဲ့အေျဖကို သိရမွာပါ။
■ ေမး - တခ်ဳိ႕ကလည္း ေလယာဥ္ရဲ႕ အရည္အေသြး (Quality) ေၾကာင့္ ျဖစ္ႏိုင္တယ္လို႔လည္း ယူဆေနၾကေတာ့ ဒါေလးကိုလည္း သံုးသပ္ေပးပါဦး။
ေျဖ - ဒီေလယာဥ္က တပ္မေတာ္ (ေလ) က ၀ယ္ယူစဥ္တည္းက အသစ္ကို ၀ယ္ထားတာပါ။ ပ်ံသန္းခ်ိန္နာရီ လံုး၀မရွိေသးတဲ့ (Flying hours-0) ေလယာဥ္သစ္ပါ။ ဒီေလယာဥ္က Military Version ပါ။ ေလယာဥ္ရဲ႕ ထူးျခားခ်က္တစ္ခုက ေလယာဥ္ဆီကို ေရာ္ဘာအိတ္ေတြနဲ႔ တစ္အိတ္ခ်င္း ထည့္ထားတာပါ။ က်ည္ဆန္ေတြ ဘာေတြမွန္ခဲ့ရင္ အလိုလို ျပန္ပိတ္သြားတဲ့ နည္းစနစ္မ်ဳိးနဲ႔ ျပဳလုပ္ထားတာ။ တျခားေလယာဥ္ေတြက ဆီသိုေလွာင္တဲ့ပံုစံဆုိရင္ တစ္ခုခုျဖစ္ရင္ ဆီေတြအကုန္ထြက္က်ႏုိင္တယ္။ အခုက Military Version ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေလယာဥ္ဆီ ဆံုး႐ံႈးတာေတြ၊ မီးေလာင္တာမ်ဳိးေတြ မျဖစ္ေစဖို႔အတြက္ ထုတ္ထားတာေပါ့။
■ ေမး - ဟုတ္ကဲ့ ဒီေလယာဥ္ပ်က္က်မႈျဖစ္စဥ္ဟာ စက္ခြၽတ္ယြင္းမႈေၾကာင့္ ျဖစ္ႏိုင္ပါသလား ဆရာ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ သတ္မွတ္ထားတဲ့ အေလးခ်ိန္ထက္ ပိုမိုတင္ေဆာင္မႈေၾကာင့္ေရာ ျဖစ္ႏိုင္မလားဆိုတာ ေျပာျပေပးပါ။
ေျဖ - စက္ခြၽတ္ယြင္းတာ လံုး၀မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ဒီအေနအထားဆိုတာ စက္ခြၽတ္ယြင္းမႈေၾကာင့္ လံုး၀မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ အင္ဂ်င္ေလးလံုးစလံုး တစ္ၿပိဳင္နက္ ရပ္သြားဖို႔ဆိုတာ လံုး၀မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ရာသီဥတုေတာ္ေတာ္ကုိ ဆိုးရြားၿပီး ထိန္းမရႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္သြားလို႔ေသာ္လည္းေကာင္း၊ တစ္ခုခု ႐ုတ္တရက္ ေပါက္ကြဲမႈေၾကာင့္ Flight Control ထဲက အစိတ္အပိုင္း တစ္ခုခုကို ထိခိုက္မိလို႔ေသာ္လည္းေကာင္းသာ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ေနာက္သတ္မွတ္ အေလးခ်ိန္ထက္ ပိုၿပီးတင္ေဆာင္ထားသလားဆိုတာ ဒါလည္းလံုး၀မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ၀န္ပိုတင္ရင္ ေလယာဥ္က လံုး၀မတက္ႏိုင္ဘူး။ ေလယာဥ္ကြင္းမွာ ကတည္းကိုက မတက္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဒီအခ်က္လည္း လံုး၀မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။
Writer: 
ရႊန္းလဲ့၀င္း




ပ်က္က်ခဲ့သည့္ Y-8 ေလယာဥ္မွ FDR-Flight Data Recorder (Black Box) ႏွင့္ CVR - Cockpit Voice Recorder တို႔ ပါရွိသည့္ ေလယာဥ္အၿမီးပိုင္းအား ေရယာဥ္ေပၚတင္ႏိုင္ခဲ့


ပင္လယ္ျပင္အတြင္း ပ်က္က်ခဲ့သည့္ တပ္မေတာ္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး Y-8 ေလယာဥ္အား ရွာေဖြေရးလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိရာ ဇြန္ ၁၅ ရက္တြင္ ေတြ႕ရွိခဲ့သည့္ ေလယာဥ္အမွတ္ ၅၈၂၀ အမွတ္အသားပါ ေလယာဥ္အၿမီးပိုင္း ေနရာ၀န္းက်င္တြင္ အပိုင္းအစအခ်ိဳ႕ ေတြ႕ရွိခဲ့ၿပီး ဇြန္ ၁၈ ရက္ မြန္းလြဲ ၁ နာရီခြဲတြင္ ေရယာဥ္ေပၚသို႔ ဆယ္ယူႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္႐ံုးမွ သတင္းထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။
ထို႔ျပင္ ေလယာဥ္အၿမီးပိုင္းအား ေလအိတ္မ်ား အသံုးျပဳ၍ ေရမ်က္ႏွာျပင္ေပၚသို႔ မတင္ဆယ္ယူခဲ့ၿပီး ညေန ၃ နာရီခြဲတြင္ ေရယာဥ္ေပၚသို႔ တင္ေဆာင္ႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

အဆိုပါ ေလယာဥ္အၿမီးပိုင္းတြင္ FDR - Flight Data Recorder (Black Box)  ႏွင့္ CVR - Cockpit Voice Recorder တို႔ပါရွိၿပီး ေလယာဥ္ပ်က္က်ရသည့္ အေၾကာင္းရင္းအား ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ေရး ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိသည္။ က်န္အစိတ္အပိုင္းမ်ားအား ရွာေဖြရရွိေရးအတြက္ တပ္မေတာ္(ေရ) မွ စစ္ေရယာဥ္မ်ား၊ ေဒသခံ ငါးဖမ္းစက္ေလွမ်ား၊ ကြၽမ္းက်င္ ေရငုပ္စစ္သည္မ်ား ပူးေပါင္း၍ ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိသည္။
ထို႔ျပင္ ေလယာဥ္အၿမီးပိုင္းႏွင့္အတူ အမ်ိဳးသား ႐ုပ္အေလာင္းတစ္ေလာင္း ထပ္မံ ရွာေဖြေတြ႕ရွိသျဖင့္ ယခုအခ်ိန္ထိ စုစုေပါင္း ႐ုပ္အေလာင္း ၉၂ ေလာင္း ရွာေဖြေတြ႕ရွိၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။
ေလယာဥ္ စတင္ပ်က္က်ခ့ဲခ်ိန္က ေလယာဥ္အမႈထမ္း ၁၄  ဦးႏွင့္ တပ္မေတာ္ မိသားစု၀င္ ၁၀၈ ဦး စုစုေပါင္း ၁၂၂ ဦး ပါ၀င္သည္ဟု ဆိုေသာ္လည္း တပ္မေတာ္သားတစ္ဦး၏ ကေလးငယ္ႏွစ္ဦး ပါ၀င္သြားေၾကာင္း ထပ္မံသိရသျဖင့္ မူလဦးေရထက္ ႏွစ္ဦးတိုးလာၿပီး ေလယာဥ္ေပၚတြင္ လိုက္ပါသြားသူဦးေရမွာ ၁၂၄ ဦးျဖစ္လာခ့ဲေသာ Y-8 ေလယာဥ္ပ်က္က်မႈအား ရွာေဖြေရးလုပ္ငန္းမ်ား ဆက္တိုက္ လုပ္ေဆာင္ခ့ဲရာ ဇြန္ ၁၅ ရက္က ေလာင္းလံုး ၿမိဳ႕မွ မိုင္ ၃၀ ေက်ာ္ခန္႔အကြာရွိ ရွင္ေမာ္အငူအနီး ျမင္းခြာေအာ္ကမ္းေျခမွ အေနာက္ဘက္ ခုနစ္မိုင္ခြဲခန္႔အကြာ ပင္လယ္ျပင္၌ ရွာေဖြေရး လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ေနေသာ ထူးထူးတိုး ကုမၸဏီ၏ ေအာင္သုခ ငါးဖမ္းစက္ေလွမွ
တရြတ္ဆြဲပိုက္ျဖင့္ ရွာေဖြရာတြင္ ေလယာဥ္အၿမီးပိုင္းကို စတင္ေတြ႕ရွိခ့ဲေၾကာင္း၊ ၎ေလယာဥ္အၿမီးပိုင္းႏွင့္ အစိတ္အပိုင္းအခ်ိဳ႕အား ဇြန္ ၁၈ ရက္ မြန္းလြဲ ၁ နာရီခြဲတြင္ ေရေအာက္ မွ ေရျပင္ေပၚသို႔ ဆယ္ယူႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
ထိုု႔ျပင္ ဇြန္ ၁၅ ရက္ စတင္ရွာေဖြေတြ႕ရွိသည့္ ေလယာဥ္အၿမီးပိုင္းႏွင့္အတူ အမ်ိဳးသား ႐ုပ္အေလာင္းတစ္ေလာင္း ရွာေဖြေတြ႕ရွိခ့ဲၿပီး ဇြန္ ၁၆ ရက္ ည ၇ နာရီတြင္လည္း ေလာင္းလံုး ဘုတ္ကြၽန္းအနီး ရွာေဖြေရးလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ တပ္မေတာ္စစ္ေရယာဥ္တစ္စီးက အမ်ိဳးသား႐ုပ္အေလာင္းတစ္ေလာင္း ထပ္မံေတြ႕ရွိသျဖင့္ ေလယာဥ္စတင္ ပ်က္က်ခ့ဲသည့္အခ်ိန္မွ ဇြန္ ၁၈ ရက္ ညေန ၄ နာရီအထိ စုစုေပါင္း ႐ုပ္အေလာင္း ၉၂ ေလာင္း ရွာေဖြေတြ႕ရွိၿပီးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေလယာဥ္ေပၚ လိုက္ပါသြားသူမ်ားအနက္ ၃၂ ဦး မွာ လက္ရွိအခ်ိန္အထိ ေပ်ာက္ဆံုးေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ဇြန္ ၁၈ ရက္အထိ  ဆယ္ယူရရွိထားေသာ ႐ုပ္အေလာင္းမ်ားအား တပ္မေတာ္ေဆး႐ံု (ထား၀ယ္) ၌ ထားရွိၿပီး စစ္ေဆးမႈမ်ားျပဳလုပ္ခ့ဲၿပီး မိသားစု၀င္မ်ားမွ ႐ုပ္အမည္ အတည္ျပဳခ့ဲၿပီး ႐ုပ္အေလာင္း ၉၁ ေလာင္းကို ထား၀ယ္ ၿမိဳ႕ရွိ ဇဟာသုသာန္၌ မီးသၿဂႋဳဟ္ၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ရွာေဖြေတြ႕ရွိ၍ ဆယ္ယူရရွိထားေသာ ေလယာဥ္အစိတ္အပိုင္းမ်ား အျပင္ က်န္ရွိသည့္ အစိတ္အပိုင္းမ်ားအား ဆက္လက္ရွာေဖြေနၿပီး ေပ်ာက္ဆံုးေနသူမ်ားကိုလည္း ထား၀ယ္ ကမ္း႐ိုးတန္းတစ္ေလွ်ာက္ ရွိ ေရျပင္ႏွင့္ကမ္းေျခတစ္ေလွ်ာက္၌ ေျမျပင္ ေရျပင္တပ္ဖြဲ႕မ်ားျဖင့္ ရွာေဖြမႈမ်ား ေဆာင္ရြက္ေနဆဲျဖစ္ကာ တပ္မေတာ္ဘက္မွ ေလေၾကာင္းရွာေဖြမႈမ်ား ေဆာင္ရြက္ရာ၌ လူမ့ဲ ေလယာဥ္ (ဒ႐ုန္း) မ်ားလည္း အသံုးျပဳ ရွာေဖြ လ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
Writer: 
ၿဖိဳးဇင္ (ထား၀ယ္)
.



FDR ႏွင့္ CVR တုိ႔မွ ရရွိသည့္ အခ်က္အလက္မ်ား အေပၚမူတည္၍ တပ္မေတာ္ ပုိ႔ေဆာင္ေရး Y-8 F 200 W ေလယာဥ္ပ်က္က်ရသည့္ အေၾကာင္းအရင္း ထုတ္ျပန္ ခ်က္
ေနျပည္ေတာ္ ၊ ဇူလုိင္ - ၁၈
တပ္မေတာ္သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရးေလယာဥ္ (Y-8 F 200 W အမ်ိဳးအစား၊ ေလယာဥ္ အမွတ္-၅၈၂၀) သည္ ဇြန္ ၇ ရက္တြင္ ၿမိတ္မွ ရန္ကုန္သုိ႔ ပ်ံသန္းစဥ္ မြန္းလြဲ ၁ နာရီ ၃၅ မိနစ္တြင္ ထား၀ယ္ၿမိဳ႕၏ အေနာက္ေတာင္ဘက္ ၄၃ မုိင္ခန္႔အေရာက္၌ ထား၀ယ္ ေလဆိပ္ႏွင့္ အဆက္အသြယ္ရရွိၿပီးေနာက္ပုိင္း ဆက္သြယ္မႈျပတ္ေတာက္သြား ခဲ့ကာ ေပ်ာက္ဆုံးသြားသျဖင့္ ယင္းေန႔ မြန္းလြဲ ၂ နာရီမွ စတင္၍ တပ္မေတာ္(ေလ)မွ ေလယာဥ္မ်ား၊ တပ္မေတာ္(ေရ) မွ စစ္ေရယာဥ္မ်ား၊ ေျမျပင္ တပ္မ်ား၊ ေဒသခံငါးဖမ္း စက္ေလွမ်ားႏွင့္ ျပည္သူမ်ား ပူးေပါင္း၍ ရွာေဖြကယ္ဆယ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို ဆက္တုိက္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ရာ ဇြန္ ၁၅ ရက္တြင္ Black Box ဟုေခၚေသာ FDR- Flight Data Recorder ႏွင့္ CVR-Cockpit Voice Recorder တို႔ ပါရွိသည့္ ေလယာဥ္ အၿမီးပိုင္းကို ရွာေဖြေတြ႔ရွိခဲ့သည္။ ယင္းေလယာဥ္အၿမီးပိုင္းအား ဇြန္ ၁၈ ရက္ ညေန ၃ နာရီ ခြဲတြင္ မတင္ဆယ္ယူႏုိင္ခဲ့ၿပီး ေလယာဥ္ပ်က္ရသည့္ အေၾကာင္းအရင္းအား ေဖာ္ထုတ္ႏုိင္ေရး ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္ ခဲ့သည္။
ယင္းသို႔ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရာတြင္ FDR ႏွင့္ CVR တို႔၏ မူလထုတ္လုပ္သည့္ ကုမၸဏီ Original Equipment Manufacturer (OEM) မွာ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံျဖစ္ၿပီး ထုတ္လုပ္သူႏွင့္ အသုံးျပဳသူ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္အၾကား သံသယကင္းရွင္းၿပီး မလုိလားသည့္ ၾကားခံအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ ေသြးထုိးမႈေရွာင္ရွား ႏုိင္ေစရန္အတြက္ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္က တတိယအဖြဲ႕အစည္း (Third Party)ႏွင့္ ေဖာ္ထုတ္ရန္လမ္းၫႊန္ခဲ့သည္။
လမ္းၫႊန္ခ်က္အရ ျမန္မာႏုိင္ငံေလယာဥ္မေတာ္တဆထိခိုက္မႈ စုံစမ္းစစ္ေဆးေရးဌာန Myanmar Accident Investigation Bureau-MAIB ၏ ဒုတိယၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးေအာင္ေမာ္မွတစ္ဆင့္ ဆက္သြယ္ခဲ့သည့္ Australian Transportation Safety Bureau (ATSB), Australia ၊ Komite National Kedeiamatam Transportasi (KNKT), Indonesia ႏွင့္ Transport Safety Investigation Bureau (TSIB), Singapore စသည့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားအနက္ MAIB-Myanmar က (ATSB), Australia အား တတိယအဖဲြ႕အစည္း အျဖစ္ ေရြးခ်ယ္သတ္မွတ္ႏုိင္ေရး ၂၀၁၇ ခုႏွစ္၊ ဇြန္ ၂၁ ရက္တြင္ ကမ္းလွမ္းခဲ့သည္။ (ATSB), Australia က ျဖစ္စဥ္ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ ေလယာဥ္သည္ တပ္မေတာ္ပုိင္ေလယာဥ္ ျဖစ္သည့္အတြက္ ၎တုိ႔ႏွင့္အလားတူ စစ္ဘက္ဆုိင္ရာ အဖြဲ႕အစည္းျဖစ္ေသာ Directorate of Defence Aviation and Air Force Safety (DDAAFS)ဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္ပါရန္ အေၾကာင္းျပန္ၾကားခဲ့သျဖင့္ အဆုိပါအဖြဲ႕အစည္းႏွင့္ ဆက္သြယ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါသည္။
FDR ႏွင့္ CVR တုိ႔မွ အခ်က္အလက္မ်ား ရယူႏုိင္ေရးေဆာင္ရြက္ရာတြင္ တပ္မေတာ္(ေလ)မွ ဗုိလ္မွဴးခ်ဳပ္ ထင္လင္း၊ ဒုတိယဗုိလ္မွဴးႀကီး ေဇာ္လင္းေအာင္တုိ႔ အပါအ၀င္ ကြၽမ္းက်င္ပညာရွင္မ်ားပါ၀င္သည့္ ကုိယ္စား လွယ္အဖြဲ႕၊ (MAIB) မွ ဒုတိယၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးေအာင္ေမာ္၊ (DDAAFS-Australia) မွ Investigator ျဖစ္ေသာ Maj. David Andrew Wade ၊ Mr. David Hilton တုိ႔ပါေသာ ကုိယ္စားလွယ္ အဖြဲ႕တုိ႔ျဖင့္ ပူးေပါင္း စုံစမ္းစစ္ေဆးေဖာ္ထုတ္ေရးအဖြဲ႕ကို ဖြဲ႕စည္းခဲ့ၿပီး ယင္းအဖြဲ႕ႏွင့္ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ China National Aero-Technology Import & Export Corporation (CATIC) ကုမၸဏီမွ ကုိယ္စားလွယ္ အဖြဲ႕တုိ႔သည္ ၂၀၁၇ ခုႏွစ္၊ ဇြန္ ၃၀ ရက္တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌ ေတြ႕ဆုံ ေဆြးေႏြး ခဲ့ၾကသည္။
အဆုိပါပူးေပါင္းစုံစမ္းစစ္ေဆးေဖာ္ထုတ္ေရးအဖြဲ႕သည္ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ၊ စီအန္း (Xian) သုိ႔ ၂၀၁၇ ခုႏွစ္၊ ဇူလုိင္ ၅ ရက္တြင္ ေရာက္ရွိခဲ့ၿပီး ဇူလုိင္ ၆ ရက္ေန႔တြင္ FDR ႏွင့္ CVR တုိ႔မွ အခ်က္အလက္မ်ားကို Download ျပဳလုပ္မႈၿပီးစီးခဲ့သည္။ ထုိရရွိေသာ အခ်က္အလက္မ်ားကို သမား႐ုိးက်ကြန္ပ်ဴတာျဖင့္ ဖတ္ႏုိင္မည့္ Readable Format အျဖစ္ ပုံစံေျပာင္း၍ ရရွိအခ်က္အလက္မ်ားအား ဇူလိုင္ ၇ ရက္တြင္ (OEM) ျဖစ္သည့္ Aviation Industry Corporation of China (AVIC) Qianshan Avionis Co., ltd. ထံမွလႊဲေျပာင္းရယူခဲ့သည္။ ထုိ႔ျပင္ CVR မွ ရရွိေသာ ေလယာဥ္သားမ်ား အခ်င္းခ်င္း ဆက္သြယ္ေျပာဆုိမႈမ်ားကို အႀကိမ္ႀကိမ္နားေထာင္၍ မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ၿပီး ဇူလုိင္ ၈ ရက္မွ ၁၄ ရက္အထိ ပဏာမစိစစ္ သုံးသပ္ေဖာ္ထုတ္ျခင္းမ်ားအပါအ၀င္ အေသးစိတ္စိစစ္သုံးသပ္ျခင္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။
FDR မွတ္တမ္းမ်ားအရ ေဒသစံေတာ္ခ်ိန္ ၁ နာရီ ၃၂ မိနစ္ ၁၈ စကၠန္႔အထိ ေလယာဥ္၏ စက္အစိတ္အပုိင္းမ်ား ခ်ိဳ႕ယြင္းမႈမရွိေၾကာင္း စစ္ေဆးေတြ႕ရွိရပါသည္။ ထုိ႔အျပင္ FDR ႏွင့္ CVR မွတ္တမ္းအရ ၿမိတ္ေလဆိပ္မွ ရန္ကုန္ေလဆိပ္သုိ႔ ခရီးလမ္း တစ္ေလွ်ာက္ ေလတုိက္ႏႈန္းသည္ တစ္နာရီေနာ့တီကယ္ ၉ မုိင္(၁၆.၇ ကီလုိမီတာ)မွ ၄၄ မုိင္ (၈၁.၅ ကီလုိမီတာ)အထိ တျဖည္းျဖည္းအားျပင္းလာခဲ့ေၾကာင္းေတြ႕ရွိရသည္။ ေလယာဥ္၏ ၀ဲ/ယာႏွစ္ဖက္စလုံးရွိ Pitot အပူေပးစနစ္ကုိဖြင့္၍ တိမ္ထုကို ထုိးေဖာက္ရန္ျပင္ဆင္ျခင္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ေဒသစံေတာ္ခ်ိန္ ၁ နာရီ ၃၀ မိနစ္ ၁၈ စကၠန္႔မွ ၁ နာရီ ၃၁ မိနစ္ ၂၂ စကၠန္႔အထိ အခ်ိန္တုိကာလအတြင္း ေလယာဥ္၏ အင္ဂ်င္ေလ၀င္ေပါက္ေရခဲသည့္ အခ်က္ျပမီး ထြက္ေပၚခဲ့ေၾကာင္း၊ ေဒသစံေတာ္ခ်ိန္ ၁ နာရီ ၃၁ မိနစ္ ၅၀ စကၠန္႔ မွ ၁ နာရီ ၃၂ မိနစ္ ၁၀ စကၠန္႔အတြင္း ေလယာဥ္၏ ၀ဲဘက္ကုိယ္ထည္ ျခမ္းသုိ႔ (Cross Wind) ၉၀ ဒီဂရီတည့္တည့္မွ ခန္႔မွန္း ေလတုိက္ႏႈန္းသည္ တစ္နာရီ ေနာ့တီကယ္ ၉ မုိင္(၁၆.၇ ကီလုိမီတာ)မွ ၄၈ မုိင္(၈၈.၉ ကီလုိမီတာ)အထိ ေလတုိက္ခတ္မႈခံခဲ့ရာ (Cross Wind) ေၾကာင့္ ေလယာဥ္ဦးတည္ရာလမ္းေၾကာင္းမွ ေသြဖည္ျခင္း (Drift Angle) မွာ ၃ ဒီဂရီမွ ၁၅.၈ ဒီဂရီအထိ တုိးျမႇင့္လာခဲ့ ေၾကာင္း၊ ေလယာဥ္သည္ ႐ုတ္ခ်ည္းေျပာင္းလဲေနေသာ ပုံမွန္မဟုတ္သည့္ ရာသီဥတုတြင္ ပ်ံသန္းခဲ့ရကာ ေဘးတုိက္ ေလတုိက္ႏႈန္းမွာလည္း အရွိန္ျပင္းသည့္ အေနအထားကို ေတြ႕ရွိရေၾကာင္း၊ ၎အေျခအေနသည္ ပုံမွန္ရွိရမည့္ ပမာဏထက္ stall speed ကို ပုိမုိျမင့္တက္ေစသျဖင့္ ေလယာဥ္ကုိ ထိန္းခ်ဳပ္ေမာင္းႏွင္ႏုိင္သည့္ အေျခအေနမရွိေတာ့သည့္ အဓိကအေၾကာင္းအရင္းျဖစ္ေၾကာင္း စိစစ္ေတြ႕ရွိရသည္။
FDR ႏွင့္ CVR တုိ႔မွ ရရွိသည့္ အခ်က္အလက္မ်ား၊ မုိးေလ၀သသတင္းပုိ႔ခ်က္မ်ားအရ ေလယာဥ္မေတာ္တဆျဖစ္ပြားမႈ ျဖစ္စဥ္သည္ ေလယာဥ္ပ်ံသန္းရာ၌ ဆုိးရြားေသာ ရာသီဥတုႏွင့္ ႀကဳံေတြ႕ရစဥ္ lost control ျဖစ္ေပၚခဲ့မႈေၾကာင့္ Stall (ေလယာဥ္ပင့္အား ဆုံး႐ႈံးမႈ)၀င္၍ Spin (ေလယာဥ္ဦးစုိက္လည္က်မႈ)ျဖစ္ေပၚခဲ့သည့္အတြက္ pilot က ထိန္းခ်ဳပ္ေမာင္းႏွင္ႏုိင္သည့္ အေျခအေနသုိ႔ ျပန္လည္ေရာက္ရွိျခင္း မရွိေတာ့ဘဲ ေလယာဥ္မေတာ္တဆ မႈျဖစ္စဥ္ ျဖစ္ပြားခဲ့ရျခင္းျဖစ္ကာ ဆုိးရြားေသာ ရာသီဥတုတြင္ အေပၚစီးမွ ေလဖိ၍ တုိက္ျခင္း၊ ေအာက္မွပင့္၍ တုိက္ျခင္းႏွင့္ ေရခဲမႈ ျဖစ္ေပၚျခင္းစသည့္ အတိအက်မခန္႔မွန္းႏုိင္ေသာ ရာသီဥတုအေျခအေနမ်ားလည္း ပါ၀င္ႏုိင္ေၾကာင္း သုံးသပ္ေဖာ္ထုတ္ရရွိၾကသည္။
သုိ႔ျဖစ္၍ ရာသီဥတုဆုိးရြားမႈႏွင့္ပတ္သက္၍ Vertical Wind ၊ Downburst ႏွင့္ Icing ျဖစ္ႏုိင္မႈမ်ားကိုပါ ထည့္သြင္းတြက္ခ်က္ရန္လုိအပ္ေၾကာင္းကို ပူးေပါင္းစုံစမ္း စစ္ေဆးေရးအဖြဲ႕၏ Minutes of Meeting တြင္ ေဖာ္ျပထားသျဖင့္ CATIC အေနျဖင့္ China National Meterologic Center မွ ေဖာ္ျပပါပုံပါအတိုင္း Three Strong Cumulonimbus Cloud အတြင္း ၀င္ေရာက္ျခင္းေၾကာင့္ အင္အားျပင္းေလပင့္အားႏွင့္ ေလဖိအားမ်ား ကုိ ျဖစ္ေပၚေစသည့္ ေလ၀ဲကေတာ့မ်ားႏွင့္ ႀကဳံေတြ႕ႏုိင္ျခင္း၊ လွ်ပ္စီးမုန္တိုင္းခံရႏုိင္ျခင္း၊ ႀကီးမားသည့္ ေအးခဲေရမႈန္၊ ေရခဲမႈန္မ်ား ေလယာဥ္ကိုယ္ထည္သုိ႔ က်ေရာက္ ကပ္ၿငိႏို္င္ျခင္း၊ ေလထန္ျခင္း၊ ျပင္းထန္သည့္ ဆီးႏွင္းမိုးရြာျခင္းအပါအ၀င္ ေအာက္သုိ႔ အရွိန္ျပင္းထန္စြာ တုိက္ခတ္ေသာ ေလစီးေၾကာင္း၏ ႐ုိက္ခတ္မႈႏွင့္ မုိးသည္းထန္စြာ ရြာသြန္းျခင္း (Downburst) စသည္ျဖင့္ ႀကံဳေတြ႕ႏုိင္ေၾကာင္းတုိ႔အား သုံးသပ္ခ်က္ေပးပို႔သည့္ နည္းတူ CNN မွလည္း Downburst ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျဖစ္ႏုိင္ဖြယ္ရွိေၾကာင္း ေၾကညာထားသည္ကို ေတြ႕ရွိ ရပါသည္။
ျဖစ္စဥ္ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး FDR ႏွင့္ CVR တုိ႔အား စိစစ္ေဖာ္ထုတ္သည့္ Australian ပညာရွင္မ်ား ပါ၀င္သည့္ Third Party အဖြဲ႕အစည္းသည္ International Civil Aviation Organization(ICAO) Annex 13 ႏွင့္အညီ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး တပ္မေတာ္ သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရး (Y-8 F 200 W) ေလယာဥ္ပ်က္က်ရျခင္းသည္ မသမာမႈတစ္ခုခုေၾကာင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေပါက္ကြဲေစတတ္ေသာ ပစၥည္းတစ္ခုခုေၾကာင့္ ေသာ္လည္း ေကာင္း ၊ ေလယာဥ္အင္ဂ်င္ခ်ိဳ႕ယြင္းရပ္တန္႔မႈေၾကာင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ပ်ံသန္းစဥ္ ပ်က္က်ခဲ့ျခင္း မဟုတ္ဘဲ ဆုိးရြားသည့္ ရာသီဥတုႏွင့္ႀကဳံေတြ႕ခဲ့ရၿပီးေနာက္ lost control ျဖစ္ေပၚခဲ့၍ ေလယာဥ္ပ်က္က်ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ထုုတ္ျပန္အပ္ပါသည္။
တပ္မေတာ္သတင္းမွန္ျပန္ၾကားေရးအဖြဲ႕

Case Closed....
.

No comments:

Post a Comment