Monday, December 25, 2017

သေဘၤာေဆာက္ လုပ္ငန္းအနည္းငယ္ လုပ္ဖူးလို႕ ေရးပါရေစ...



နီယာေက်ာင္းဆင္းေတြကို လက္ဆင့္ကမ္းေနပါတယ္။ MEC ဥကၠ႒ ဆရာၾကီးဦခ်ာလီသန္းက စစ္အင္ဂ်င္နီယာေက်ာင္းမွာ Naval Architecture ပညာကို မ်ိဳးေစ့ခ်ေပးခဲ႔တယ္။ ဖရီဂိတ္ဒီဇိုင္းလုပ္စဥ္ စစ္အင္ဂ်င္နီယာေက်ာင္းဆင္း ရုရွားမွာ ပညာသင္ခဲ႔တဲ႔ ေရတပ္အင္ဂ်င္နီယာေတြပါဝင္ဒီဇိုင္းဆြဲခဲ႔တယ္။ ဒီဇီုင္းပိုင္းနဲ႔လက္ရာလက္သား အနည္းငယ္အားနည္းခ်က္ရွိေပမဲ႔ failure မရွိေသးပါ။ ကုန္က်စရိတ္က အမ်ားအားျဖင့္ ျပည္ပကဝယ္မဲ႔ေစ်းထက္ ၃ ပံု ၁ပံု ခန္႔ သာ ကုန္က်ပါတယ္။ မီဒီယာမွာ သတင္းမွားေတြျပန္႕မွာစိုးလို႕ ဝင္ေရးျခင္းပါ။


Moe Zaw
10 hrs
မေထာ္မနန္းသိပ္ေျပာတဲ့စစ္ဗိုလ္ေတြ
“အေရွ႕ေတာင္အာရွႏိုင္ငံေတြထဲ၊ ဖရီးဂိတ္ေတြကိုယ္ပိုင္ေဆာက္ႏိုင္လို႔ ဗမာၿပည္ေရတပ္ဟာထိပ္တန္းေရာက္ေန” ဆိုဘဲ။
ကို္ယ္ေတြလည္းကိုယ့္တိုင္းၿပည္နဲ႔ပါတ္သက္ၿပီး ဂုဏ္ယူခ်င္လြန္းေပမယ့္ မဟုတ္တမ္းတယားေတြေၿပာေနတာမ်ိဳးကိုေတာ့ လံုးဝ လက္ခံေပးလို႔မရပါဘူး။
သေဘၤာတစ္စီးနဲ႔ပါတ္သက္ၿပီးအရင္ဆံုးေၿပာရမွာကေတာ့ ဒီဇိုင္းေပါ့။
ဒီဇိုင္းကိုဘယ္သူ႔ဆီကဝယ္သလဲကေနစရမွာပါ။ ဒီဇိုင္းဝယ္ဖို႔အတြက္ဆို ဒီဇိုင္းနဲ႔ပါတ္သက္ၿပီးဘယ္သူေတြက အကဲၿဖတ္ၾက၊ ေလ့လာၾက၊ သံုးသပ္ၾက၊ ဆံုးၿဖတ္ၾကမလဲဆိုတဲ့ေမးခြန္းနဲ႔တင္ လူ႕စြမ္းအားအရင္းအၿမစ္အရာမွာတိုင္ေၿခကပ္ေနတဲ့ဗမာၿပည္ဟာ အေတာ္ကေလးကိုဘဲ အၾကပ္ရိုက္မယ့္ကိစၥပါ။ ရုရွဆီကေန တိုင္းၿပည္တိုးတက္ရာတုိးတက္ေၾကာင္းလုပ္သူေတြအေပၚ ကဖ်က္ယဖ်က္လုပ္တဲ့အယုတ္တမာ ပဥၥမံအလုပ္ေတြကလြဲလို႔ ဗမာစစ္ဗိုလ္ေတြအၿခားထူးၿခားၿပီးဘာမွတတ္ၾကတာမဟုတ္ပါဘူး။ အၿခားဘယ္သူ႕ဆီကမွလည္း အပတ္တကုတ္ ေလ့လာသင္ယူထားတယ္မၾကားမိလို႔ ဖရီးဂိတ္စစ္သေဘၤာေတြနဲ႔ပါတ္သက္ၿပီး ႏိုင္ငံတကာကိုဝင္ဆံ့တဲ့ ပညာရွင္ဗမာၿပည္မွာ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္မ်ားရွိေလမလဲလို႔ တကယ့္ကိုသိခ်င္မိပါတယ္။ ၿပည္တြင္းမွာထင္တိုင္းၾကဲတာကိုေတာ့ စကားထဲေတာင္ထည့္မေၿပာပါဘူး။ ဒီေတာ့ ဖရီးဂိတ္နဲ႔ပါတ္သက္လို႔ ဒီဇိုင္းကိစၥမွာတင္ ဂြမ္းပါၿပီ။

ပစၥည္းဝယ္တာကိုဆက္ေၿပာပါ့မယ္။
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တို႔အစိုးရ ေရြးေကာက္ပြဲႏိုင္ၿပီးေနာက္မွာမွ ပိတ္ဆို႔မွဳေတြေလ်ာ့ပါးလာတာပါ။ ေဒသတြင္းဖြတ္ၾကားေတြဆီကရတဲ့ နည္းပညာ၊ ေရတပ္မွာအထင္ၾကီးစရာမရွိလွတဲ့ တရုတ္၊ ရုရွ တို႔ဆီကနည္းပညာေတြဆိုရင္ေတာ့ ဘာမွဆက္မေၿပာတာေကာင္းပါတယ္။ ဖရီးဂိတ္ေတြကိုဘယ္လိုဒီဇိုင္းထုတ္ၿပီး ဘယ္လိုပစၥည္းေတြနဲ႔ေဆာက္ဖို႔ၾကံသလဲဆိုတာ ရင္ေမာစရာၾကီးပါ။ ဘဝမွာ ၂၀၁၂ တုန္းက ေရတပ္ဗိုလ္မွဴးတစ္ေယာက္က စစ္သေဘၤာကို Stainless Steel နဲ႔ေဆာက္ဖို႔ေခါင္းမာမာနဲ႔ေၿပာတာကိုယ္ေတြ႕ၾကံဳခဲ့ဖူးပါတယ္။ အဲသလို အရာရွိမ်ိဳးေတြလူတြင္က်ယ္ေနခဲ့ရင္ ဖရီးဂိတ္စစ္စစ္အတြက္တကယ္လိုအပ္တဲ့ ပစၥည္းေတြသိရွိ နားလည္ ေလ့လာ ဝယ္ယူႏိုင္ဖို႔ လံုးဝ မၿဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒါၿဖင့္ ပစၥည္းဝယ္တာလည္း ဂြမ္းၿပီေပါ့။
ေဆာက္တဲ့ကိစၥ။

သေဘၤာတစ္စီးေဆာက္တယ္ဆိုတာ Hull & Structure လို႔ေခၚတဲ့ သံခြံရယ္၊ Piping လို႔ေခၚတဲ့ ၿပြန္ေတြပိုက္ေတြရယ္ကိုသာ အဓိက ေဆာက္ၾကၿပီး က်န္တာေတြမွာယူ့တပ္ဆင္ၾကတာပါ။ ကမာၻေက်ာ္ ဟြန္းေဒ၊ ဆမ္ေဆာင္း၊ ေဒဝူး အစရွိတဲ့က်င္းေတြကေတာ့ သူတို႔ပစၥည္း သူတို႔ထုတ္ၾကတာေပါ့။ စဂၤပူသေဘၤာက်င္းေတြေတာင္ စက္ပစၥည္းေတြ၊ အီလက္ထေရာနစ္ပစၥည္းေတြကို မွာၿပီးတပ္ဆင္ၾကရပါတယ္။ ေကာင္းၿပီ၊ Hull, Structure, Piping, Outfit ေတြကိုေကာင္းေကာင္းေဆာင္ရြက္ႏိုင္တဲ့သေဘၤာက်င္း ဗမာၿပည္မွာဘယ္ႏွစ္ခုရွိပါသလဲ ??? ဟုတ္ကဲ့၊ တစ္ခုမွမရွိပါ။ အေတာ့ကိုစိတ္မေကာင္းစရာပါ။ အဆင့္မွီတဲ့ Welder ေတြ၊ Fitter ေတြမွ ေကာင္းေကာင္းမရွိပါဘဲ ဒီသေဘၤာေတြ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး စိတ္ခ်ရပါ့မလဲ။ သေဘၤာေဆာက္တဲ့သံၿပားေတြဆိုတာ ပီေကနဲ႔ကပ္လို႔ရတာမွမဟုတ္တာ။ DT ေတြ၊ NDT ေတြကိုလည္း အမိန္႔အာဏာနဲ႔ဘဲ ေက်ာ္လႊားပံုရပါတယ္။ ေဆးသုတ္ၿပီးလွတပတၿပင္၊ အဆံုးသတ္မွာလိမ္တဲ့ပံုပါဘဲ။

တစ္ေန႔ကို ၈ နာရီ သံုးဆိုင္းနဲ႔၊ တစ္ေန႔ ၂၄ နာရီေဆာက္ေတာင္၊ အရည္အေသြးတကယ္ၿပည့္မွီတဲ့ သေဘၤာကိုယ္ထည္တစ္ခုရဖို႔ (အခုလို ဖရီးဂိတ္ဆိုရင္) အခ်ိန္ ၈လ နဲ႔ ၁၄ လၾကားၾကာမွာ ဧကန္မုခ်ပါဘဲ။ က်န္တဲ့အဆာပလာေတြတပ္ဆင္ဖို႔၊ အေခ်ာသတ္ဖို႔၊ စက္စမ္းဖို႔အတြက္ လူအင္အား ရာေထာင္ခ်ီၿပီးအလုပ္လုပ္ၾကရပါတယ္။ ႏြားမရႊံ႕ပိတ္လုပ္ၿပီး တပ္ခ်ဳပ္၊ ေရခ်ဳပ္၊ အေကာင္ၾကီးၾကီးေတြကေန ဘတ္ဂ်က္ခ်ေပး၊ အဆင့္ဆင့္ခိုး၊ ေဆးသုတ္ၿပီးလိမ္၊ ၿပံဳးၿဖီးၿဖီးနဲ႕ႏြားၿပာေအာက္သြားမရွိလုပ္ၿပီး ခပ္တည္တည္ဖြင့္ပြဲလုပ္၊ တကယ္တန္းေရၿပင္ေရာက္ေတာ့ လိုအပ္တဲ့စြမ္းအားကမၿပည့္၊ ငါးခုိးဖမ္းတဲ့ဝါးလပ္ကိုေတာင္မမွီတာမ်ိဳး၊ ေရထဲေတာင္ရဲရဲဝ့့ံဝံ့မေမာင္းႏိုင္လို႔ ကမ္းကပ္ထားရတာမ်ိဳးဆိုရင္ တိုင္းၿပည္လည္းနစ္နာ တပ္လည္းနစ္နာလွပါတယ္။ မခံခ်င္စိတ္နဲ႕အေပၚကအမိန္႔ေပးလို႔သေဘၤာထြက္၊ ေရထဲေရာက္ေတာ့မွ အက်ိဳးနည္းၿပီး သေဘၤာနစ္ရင္ စီးလာတဲ့အရာရွိအရာခံအၾကပ္စစ္သည္မ်ားရဲ႕ တန္ဖိုးရွိလွတဲ့အသက္ေတြႏွေၿမာစရာေကာင္းလွပါတယ္။
အခုေဖာ္ၿပခဲ့တာေတြဟာ သေဘၤာတစ္စီးရုပ္လံုးေပၚလာရံုကိုသာေၿပာေနၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္။ SOLAS, MARPOL, LOADLINE, TONNAGE နဲ႔ အၿခား HITECH WEAPONERIES ေတြအေၾကာင္းမေၿပာေသးပါဘူး။ စစ္ေခါင္းေဆာင္ေတြအေနနဲ႔ မတတ္ရင္လည္း ေလ့လာသင့္ၿပီး တိုင္းၿပည္ကုိလိမ္တာေတြ၊ ေအာက္လက္ငယ္သားကိုလိမ္တာေတြရပ္သင့္ၾကပါၿပီ။ ဒါမ်ိဳးေတြေရးလို႔ ေအာက္ကလိလာမအာေၾကးေပါ့။ သတၱိရွိရင္ စိန္ေခၚလိုက္ပါေလ။ မင္းတို႔သေဘၤာေတြရဲ႕ INTERMEDIATE SURVEY ကိုလုပ္အားအလကားေပးၿပီး လာစစ္ေပးလိုက္မယ္။ SURVEY က်သြားရင္ေတာ့ သေဘၤာေတြၾကက္တန္းမွာခ်ေရာင္းေပါ့ … ။ ။
ခ်ဲလင္းေခၚတဲ့
လင္းျမတ္








သေဘၤာေဆာက္ လုပ္ငန္းအနည္းငယ္ လုပ္ဖူးလို႕ ေရးပါရေစ...။ 
Moe Zaw ရဲ့ ပို႕စ္မွာ ျမန္မာေတြ (စစ္တပ္အပါအ၀င္) သေဘၤာနည္းပညာမွာ အဆင့္မရွိေသးေၾကာင္း ေရးထားတာကို Zaw Win က အဆင့္ရွိေၾကာင္း ျပန္လည္တင္ျပထားပါတယ္။ ဗဟုသုတ အေတြ႕အၾကံဳ ရွယ္ၾကတာ.. ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ အခုေခတ္ၾကီးက ထီးထီးေနလို႕ရတဲ့ ေခတ္မဟုတ္။ အင္တာနက္ေခတ္ ဆိုေတာ့ ျမန္မာေရတပ္မေတာ္ နဲ႕ ျမန္မာ့သေဘၤာက်င္းက အရာရွိၾကီးေတြ အင္တာနက္ထဲ ေခါက္ၾကည့္ရင္ အေျခအေနမွန္ကို သိႏိုင္ပါတယ္။ 
.
..သေဘၤာေဆာက္ျခင္း နည္းပညာကို ကမၻာအဆင့္ထိေအာင္ ပါ၀င္ေနတဲ့ ျမန္မာသေဘၤာအင္ဂ်င္နီယာမ်ားစြာ စင္ကာပူႏိုင္ငံမွာ ရွိေနပါတယ္။ Keppel Far East မွာ သေဘၤာၾကီး၊ ေသး နဲ႕ ေရနံတူးစင္အထိ မိမိဒီဇိုင္းနဲ႕ မိမိကြန္ထရိုးစနစ္ေတြသံုးျပီး တည္ေဆာက္ ၊ ေရာင္းခ်၊ ေအာ္ဒါလက္ခံေနတာ ၾကာျပီ ျဖစ္ပါတယ္။ စင္ကာပူတက္ကႏိုလိုဂ်ီ ဆိုတဲ့ အမ်ားပိုင္ကုမဏီမွာ တန္ခ်ိန္ ၅ေထာင္ ပတ္၀န္းက်င္ သေဘၤာငယ္မ်ားစြာ ကိုယ္ပိုင္ဒီဇိုင္းနဲ႕ ေဆာက္ေနၾကပါတယ္။ သေဘၤာေဆာက္ျခင္းနည္းပညာက ျမန္မာျပည္မွာ ကြန္ဒိုအထပ္ျမင့္ေဆာက္သလို သိပ္မခက္ပါဘူး။ ပထမေတာ့ သူမ်ားဒီဇိုင္းကို ၀ယ္ယူအသံုးျပဳရင္ တေျဖးေျဖး ကိုယ္ပိုင္ဒီဇိုင္းျဖစ္လာပါတယ္။ စင္ကာပူက ကမ္းလြန္ေရနံလုပ္ငန္း သေဘၤာငွားစားတဲ့ POSH )www.posh.com.sg) ဆိုတဲ့ ကုမဏီမွာ က်ေနာ္အလုပ္လုပ္ခဲ့စဥ္က ေလ့လာလုပ္ကိုင္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ သေဘၤာေပါင္း ၈၀ေလာက္ ပိုင္ဆိုင္တဲ့ ကုမဏီျဖစ္ပါတယ္။ သေဘၤာမ်ားစြာ ကုမဏီရဲ့ ဒီဇိုင္းနဲ႕ စင္ကာပူအင္ဂ်င္နီယာ၊ စူပရီတင္းဒင့္ နဲ႕ မန္ေနဂ်ာ၊ ဒါရိုက္တာမ်ားက ကြပ္ကဲျပီး ေဆာက္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ပထမေတာ့ အဂၤလန္၊ အေမရိကန္ ကုမဏီၾကီးမ်ားထံက မွာယူခဲ့ေပမဲ့ ၂၀၁၀ ေနာက္ပိုင္းမွာ တရုပ္ႏိုင္ငံက သေဘၤာက်င္းမ်ားမွာ ကမၻာ ့အဆင္မီ တည္ေဆာက္ႏိုင္ပါတယ္။ ေတာင္ကိုးရီးယားႏိုင္ငံကလဲ ဧရာမသေဘၤာၾကီးမ်ား ေဆာက္ရာမွ ထိပ္တန္းျဖစ္လာတယ္။ ဂ်ပန္သေဘၤာေဆာက္ပညာကေတာ့ ဒုတိယကမၻာစစ္မတိုင္မီကတည္းက ကမၻာထိတ္တန္းပါပဲ။ 
.
ျမန္မာသေဘၤာေဆာက္ပညာ တိုးတက္ဖို႕ ကေတာ့ ႏိုင္ငံရဲ့ စီးပြားေရး ဘယ္ေလာက္ေအာင္ျမင္သလဲ ဆိုတဲ့အေပၚ မူတည္ေနပါတယ္။ လက္ရွိ 2017 GDP 70 billion USD မွာ ျမန္မာသေဘၤာက်င္းနဲ႕ တပ္မေတာ္ေရ ရတဲ့ ဘတ္ဂ်တ္နဲ႕ ပင္လယ္ကူးသေဘၤာ၊ စစ္သေဘၤာေတြ ၀ယ္ရပါတယ္။ တခ်ိဳ႕သေဘၤာေတြ ျပည္တြင္းမွာ ေဆာက္ပါတယ္။ ျပည္ပက ၀ယ္ရင္ သေဘၤာတစ္စီး အမွာစာပို႕တိုင္း၊ ၀ယ္တိုင္း အင္ဂ်င္နီယာ အငယ္မ်ားကို အဲဒီသေဘၤာေဆာက္ရာမွာ ေစလႊတ္ ပညာသင္ခိုင္းရပါတယ္။ သေဘၤာ၀ယ္စဥ္ စာခ်ဳပ္မွာ Training Package ထည့္သြင္း သင္တန္းေပးဖို႕ ..ေနာင္ေတာ္ စီနီယာၾကီးမ်ားက စီမံခန္႕ခြဲရမယ္ျဖစ္ပါတယ္။ ခုခ်က္ျခင္း ေခတ္မီသေဘၤာကို ေဆာက္ဖို႕ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ သေဘၤာေဆာက္ အင္ဂ်င္နီယာမ်ား မိမိအေၾကာင္း မိမိအသိဆံုး ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာျပည္က သေဘၤာမ်ား ျပည္တြင္း ကမ္းရိုးတန္းမွာ ၾကိဳက္သလို သြားလာႏိုင္ေပမဲ့.. ျပည္ပထြက္ဖို႕ဆိုတာ Certificates, Class Approval မ်ားစြာ လိုေၾကာင္း Five Star သေဘၤာလိုင္းက အင္ဂ်င္နီယာ၊ ကပတိန္မ်ား ေကာင္းေကာင္းသိပါတယ္။ 
.
သိသမွ်အနည္းငယ္ကို ရွယ္ပါတယ္။ 
Merry Christmas...
M Zaw Aung 

No comments:

Post a Comment