Sunday, February 3, 2019

အီစလန္ေဝ ႏိုင္ငံေတာ္... ျႀကိဳးနီစနစ္အေၾကာင္း (သရဝဏ္.ျပည္)

အီစလံေ၀ နိုင္ငံေတာ္

သရ၀ဏ္(ျပည္)

    အီစလံေ၀ဆိုေသာ စကားကို လူတိုင္းသိၾက၏ ။ ထိမိခိုက္မိသျဖင့္ နာက်င္သြားျခင္းကို ဆိုလိုဟန္ရွိေပ၏ ။ခလုပ္တိုက္မိရာတြင္ျဖစ္ေစ ၊ ေခါင္းနွင့္ တန္း ထိခိုက္မိရာတြင္ျဖစ္ေစ “ငါေတာ့ အီစလံေ၀သြားတာပဲ “ဟုေျပာေလ့ရွိသည္ ။ သို့ေသာ္ အီစလံေ၀ဆိုေသာစကားမွာ ျမန္မာစကားမဟုတ္ ။ျမန္မာစာလံုးေပါင္းသတ္ပံုက်မ္းတြင္ေတြ့နိုင္မည္မဟုတ္။ ပါ႒ိစကားလဲမဟုတ္ ၊ ဟင္ဒီလည္းမဟုတ္ ။သကၠတလည္းမဟုတ္။ အဂၤလိပ္စကားပ်က္ျဖစ္သည္ ။  It is a long way ( It’s  long way ) ဆိုေသာ အဂၤလိပ္စကားမွလာသည္ ။ ေ၀းေသးသည္ ။ သြားရမည့္ခရီးသည္မနီးလွ ဆိုေသာမူရင္းအဓိပါယ္မွဆင္းသက္လာသည္ ။ ကိုလိုနီေခတ္က လြတ္လပ္ေရး တိုက္ပြဲခရီးၾကမ္းကိုရည္စူး၍ အဂၤလိပ္စာတတ္ ပညာတတ္မ်ားက လြတ္လပ္ေရးရဖို့ဆိုတာ ေတာ္ေတာ္နဲ့ေတာ့မရဘူး ၊ခရီးရွည္ၾကီးသြားရဦးမယ္ ၊ အစ္ေလာင္းေ၀း (It’s long way) ဟုေျပာၾကရာမွ အစ္ေလာင္းေ၀းမွသည္ အီစလံေ၀ ျဖစ္လာဟန္ရွိသည္ ။ အီစလံေ၀က်ေတာ့နာသည့္အဓိပါယ္ ၊ခံရသည့္အဓိပါယ္ ျဖစ္လာသည္ ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အီစလံေ၀ပဲျဖစ္ျဖစ္ ၊ အစ္စေလာင္းေ၀း ပဲျဖစ္ျဖစ္ သိပ္ေကာင္းသည့္အနက္အဓိပါယ္ေတာ့မဟုတ္တာေသခ်ာသည္ ။ ၾကာမည္ (သို့မဟုတ္) နာမည္ ဟု အၾကမ္းဖ်င္းယူဆနိုင္သည္ ။

     ယခုအခါ ဖြဲ့စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးအတြက္​ေကာ္​မတီဖြဲ႕ရန္​အဆိုကို ျပည္ေထာင္စုလြွတ္ေတာ္တြင္ NLD ပါတီက အေရးၾကီးအဆိုအျဖစ္ ၂၉.၁.၂၀၁၉ ေန့တြင္တင္သြင္းလိုက္ျခင္းအေၾကာင္းကို လူေျပာမ်ားေနၾကသည္ ။ ထိုေန့လြွတ္ေတာ္ Channel ကိုေစာင့္ၾကည့္မည္ဆိုသူကလည္းမရွား ။ စာေရးသူကေတာ့အေၾကာင္းသိမို့သိပ္ရင္မခုန္။ ဖြဲ့စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္သည္ဆိုျခင္းမွာ ဒီေန့အဆိုတင္ ဒီေန့အေျဖထြက္သည့္ ကိစၥမဟုတ္ ။ It’s a long way ကိစၥျဖစ္သည္ ။ ပထမအဆင့္ လြတ္ေတာ္တြင္အဆိုတင္ရမည္ ။ ဒုတိယအဆင့္ ထိုအဆိုကို လက္ခံေဆြးေနြးရန္ သင့္မသင့္ ဆံုးျဖတ္ရမည္ ။ လြွတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ ၂၀ ရာခိုင္နွုန္းက လက္ခံေဆြးေနြးရန္သေဘာတူခဲ့လ်ွင္ ထိုအဆိုကိုလြွတ္ေတာ္တြင္လက္ခံေဆြးေနြးရမည္ (ဤအဆင့္အထိ လြယ္ကူသည္ ။ လြွတ္ေတာ္ထဲတြင္ NLD ပါတီ၀င္အမတ္မ်ား ၂၀ ရာခိုင္နွုန္းမကရိွေနသည့္အတြက္ ျဖစ္သည္ )။ ေနာက္အဆင့္မ်ားကေတာ့မလြယ္ကူေတာ့ေခ် ။ ျပင္လိုေသာ ပုဒ္မတစ္ခုခ်င္းကို လြွတ္ေတာ္ထဲတြင္ မဲခြဲဆံုးျဖတ္ရမည္ ။ မဲမခြဲခင္ ထိုပုဒ္မမ်ားကို ျပင္လိုသူကဘာေၾကာင့္ျပင္ထိုက္ေၾကာင္း၊မျပင္လိုသူမ်ားက ဘာေၾကာင့္မျပင္လိုေၾကာင္း ေဆြးေနြးျငင္းခံုၾကမည္ ။ ထိုျငင္းခုန္မွုက လနွင့္ခ်ီ၍ ၾကာနိုင္သည္ ။ ေနာက္ဆံုး၌ သံုးေလး လေလာက္ၾကာမွ လြွတ္ေတာ္အတြင္းပုဒ္မတခုခ်င္းကို မဲခြဲဆံုးျဖတ္သည့္ အဆင့္သို့ေရာက္မည္ ။ ဖြဲ့စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ အခန္း(၁) ပုဒ္မ ၁ မွ ၄၈ အထိ ၊ အခန္း(၂) ပုဒ္မ ၄၉ မွ ၅၆ အထိ ၊အခန္း(၃) ပုဒ္မ ၅၉၊၆၀ ၊ အခန္း(၄) ပုဒ္မ ၇၄ ၊၁၀၉၊ ၁၄၁၊ ၁၆၁၊  အခန္း(၅) ပုဒ္မ ၂၀၀ ၊၂၀၁၊၂၄၈၊၂၇၆၊ အခန္း(၆) ပုဒ္မ ၂၉၃ ၊၂၉၄၊၃၀၅၊၃၁၄၊ ၃၂၀၊ အခန္း(၁၁) ပုဒ္မ ၄၁၀ မွ ၄၃၂ ထိ ၊အခန္း(၁၂) ပုဒ္မ ၄၃၆ တို့ ကို တို့ထိ၍မရ ။ထိုပုဒ္မမ်ားကိုျပင္လိုလ်ွင္ ဦးစြာ ျပည္ေထာင္စုလြွတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အားလံုး၏ ၇၅ ရာခိုင္နွုန္းေက်ာ္က ျပင္ဆင္ရန္သေဘာတူလက္ခံရမည္ ။ ထိုအထက္ေဖာ္ျပပါ ပုဒ္မ ၉၄ ခုကို ျပင္ဆင္ေရးတြင္ အဓိကဇာတ္ေကာင္မွာ ၇၅ ရာခိုင္နွုန္းေက်ာ္လြွတ္ေတာ္တြင္း သေဘာတူရမည္ဆိုသည့္စာသားျဖစ္သည္ ။ ဆိုလိုရင္းမွာ တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္မ်ား သေဘာတူရမည္ ။ တပ္မေတာ္သားလြွတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား သေဘာမတူခဲ့လ်ွင္ ထိုပုဒ္မ ၉၄ ခုမွ တခုခုျပင္ဆင္ေရးၾကိဳးပမ္းခ်က္သည္ ျပည္လံုးက်ြတ္ဆႏၵခံယူပြဲ အထိပင္မေရာက္ေတာ့ပဲ လြွတ္ေတာ္ထဲမွာပင္ က်ဆံုးသြားရေပလိမ့္မည္ ။ တပ္မေတာ္သားလြွတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကိုလည္း လက္ရွိကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွူးၾကီးမင္းေအာင္လွိုင္က ခန့္အပ္ထားသည္ျဖစ္ရာ အမိန့္ေပးအမိန့္ခံစနစ္အရ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွူးၾကီးမင္းေအာင္လွိုင္အမိန့္မရပဲ မည္သည့္တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္ကမွ ေထာက္ခံမဲေပးျခင္း ၊ကန့္ကြက္မဲေပးျခင္းတို့ကို မိမိဆႏၵနွင့္ လုပ္နိုင္မည္မဟုတ္ေပ ။ ထို့ေၾကာင့္ ဖြဲ့စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားအနက္ အျခားအေရးမပါေသာ ပုဒ္မ မ်ားကိုျပင္ဆင္ေရးသည္ NLD နွင့္ ျပည္လံုးက်ြတ္ဆႏၵခံယူပြဲတြင္မဲလာေပးမည့္ ျမန္မာနိုင္ငံသားမ်ား လက္ထဲတြင္ရွိေသာ္လည္း ၊  စစ္အစိုးရစိတ္ၾကိဳက္အသာစီးယူေရးဆြဲခဲ့သည့္ အေရးပါေသာပုဒဒ္မ ၉၄ ခုျပင္ဆင္ေရးလုပ္ငန္းစဥ္ၾကီးတရပ္လံုးသည္ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္လက္ထဲတြင္သာအၾကြင္းမဲ့အာဏာ ရွိေနေပသည္ ။ ဦးသိန္းစိန္အစိုးရလက္ထက္တြင္လည္း ျပည္ေထာင္စုလြွတ္ေတာ္နာယက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီးေဟာင္းသူရေရြွမန္းက ဖြဲ့စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးကိုလြွတ္ေတာ္အတြင္း တင္သြင္းလာေသးသည္ ။ သို့ေသာ္ အဓိကက်ေသာပုဒ္မမ်ားျပင္ဆင္ေရးတြင္ တပ္၏ေထာက္ခံမွုမရေသာေၾကာင့္ ဖြဲ့စည္းပံုျပင္ဆင္ေရး အဆိုျပဳခ်က္အားလံုးမွာ (လေပါင္းမ်ားစြာ ေဆြးေနြးျပီးေနာက္ လြွတ္ေတာ္တြင္းမဲခြဲေသာေန့တြင္ ေရွ့မဆက္နိုင္ပဲ နိဌိတံခဲ့ရေပသည္ )။ ထို့ေၾကာင့္ ၂၉.၁.၂၀၁၉ ေန့တြင္ စတင္ခဲ့ေသာ NLD ပါတီ၏ ဖြဲ့စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရး အဆိုသည္ လေပါင္းမ်ားစြာၾကာေအာင္ေဆြးေနြးျပီး ေနာက္ဆံုးမဲခြဲေသာေန့တြင္ ဦးေရြွမန္းလက္ထက္ကလိုပဲ အလားတူ (တပ္မေတာ္၏ဗီတိုအာဏာ )ျဖင့္ နိဂံုးခ်ဳပ္နိုင္မလား ။ အဓိကပုဒ္မ အခ်ိဳ့ျပင္ဆင္ေရးအတြက္ လိုအပ္ေသာ ၇၅ ရာခိုင္နွုန္းေက်ာ္ေထာက္ခံမဲရကာ ျပည္လံုးက်ြန္ဆႏၵခံယူပြဲအထိ ေရာက္ေအာင္သြားနိုင္မလားဆိုတာ အလြန္ေ၀းကြာလွေသးေသာ အဆင့္မ်ားက်န္ေနပါေသးသည္ ။ အီစလံေ၀ ဟုေခါ ္ေသာ ရွည္လ်ားေသာခရီးကို သြားရဦးမည္ ။ ယေန့အဆိုတင္ မနက္ျဖန္ျပင္ဆင္ခ်က္ေတြထြက္လာျပီဟုထင္ေယာင္၀ိုး၀ါး ျဖစ္ေနသူေတြမ်ားေသာေၾကာင့္ ရွင္းျပရျခင္းျဖစ္သည္ ။ ပုဒ္မၾကီး ၉၄ ခုကို ဗီတိုအာဏာျဖင့္အေသကိုင္ထားနိုင္သျဖင့္ ေအာင္ ၁၀၈ ကြက္ဗုဒၥစက္ ၊ ၉၄ ခ်က္ အစိတ္သားစက္ ဟုပင္ ေခါ ္ေ၀ါ ္၍ ရနိုင္ေကာင္း၏ ။

    တဖက္တြင္ ၂၀၂၀ တြင္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေနြးပြဲမ်ားမွတဆင့္္ ျပည္တြင္းစစ္မ်ားရပ္စဲျပီး နိုင္ငံတ၀ွမ္းျငိမ္းခ်မ္းေရးရယူနိုင္ရန္ရည္မွန္းထားသည္ဟု  တပ္မေတာ္ကလည္းသူ၏ မူ၀ါဒရည္မွန္းခ်က္ကို ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုထားျပီးျဖစ္သည္ ။ ျပည္တြင္းျငိမ္းခ်မ္းေရးရလိုလ်ွင္ ၊ဖက္ဒရယ္ ဒီမိုကေရစီစနစ္ျဖင့္္သြားမွရမည္ ။ ဖက္ဒရယ္ ဒီမိုကေရစီနိုင္ငံထူေထာင္လိုလ်ွင္ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒပါအခ်က္မ်ားအား ျပင္ကိုျပင္မွျဖစ္မည္ဆိုျခင္းသည္လည္းအရွိတရားပင္ျဖစ္သည္ ။ မိမိျပည္နယ္ ၊ မိမိတိုင္းေဒသၾကီး၏အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအၾကီးအကဲကို သက္ဆိုင္ရာ ျပည္နယ္လြွတ္ေတာ္၊တိုင္းေဒသၾကီးလြွတ္ေတာ္က ေရြးေကာက္ခြင့္ရွိရမည္ ။ ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ကို ျပည္နယ္လြွတ္ေတာ္မ်ား၊တိုင္းေဒသၾကီးလြွတ္ေတာ္မ်ားကေရြးရမည္ ။ လက္ရွိတြင္သမၼတက ေရြးခ်ယ္ခန့္ထားေသာစနစ္ျဖစ္သည္ ။ဖက္ဒရယ္ကိုသြားမည္ဆိုလ်ွင္ဒါေတြျပင္ရမည္ ။ လြွတ္ေတာ္ထဲမွာ စစ္တပ္က ၂၅ ရာခိုင္နွုန္းယူထားတာကိုလည္း (ဒီမိုကေရစီ စစ္စစ္သို့သြားမည္ဆိုလ်ွင္ ) ျပင္ရမည္သာျဖစ္သည္ ။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတြင္ ၀န္ၾကီးဌာနသံုးခု၏၀န္ၾကီးမ်ားကို တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးခ်ဳပ္က ခန့္အပ္ေနမွုမ်ားသည္လည္း ျပင္ရမည္သာျဖစ္သည္ ။ တိုင္းရင္းသားေဒသမ်ားတြင္ ကိုယ့္ျပည္နယ္ကထြက္သည့္သယံဇာတ၀င္ေငြအေပါ ္ ျပည္နယ္အစိုးရ ၊တိုင္းေဒသၾကီးအစိုးရထံသို ့ အခ်ိဳးက်ေရာက္ရွိဖို့ကိစၥတြင္လည္း အေျခခံဥပေဒကိုျပင္ဆင္ရမည္သာျဖစ္သည္ ။ ျငိမ္းခ်မ္းေရးရျပီးလ်ွင္ တခုတည္းေသာတပ္မေတာ္အျဖစ္ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္မ်ားကိုပါ ထည့္သြင္းတည္ေဆာက္ဖို့လည္း ဖြဲ့စည္းပံုဥပေဒ ကိုျပန္လည္မြန္းမံရမည္သာျဖစ္သည္ ။ ကမာၻ့ဒီမိုကေရစီ က်င့္စဥ္ တရပ္ျဖစ္ေသာ ေရြးေကာက္ခံအရပ္သားအစိုးရလက္ေအာက္တြင္ တပ္မေတာ္ကတာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေရးဆိုသည့္ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္လ္တပ္မေတာ္တရပ္ေပါ ္ထြန္းေရးတြင္လည္း လက္ရွိဖြဲ့စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပါ စကားရပ္အခ်ိဳ့ကိုျပင္ဆင္ရမည္သာျဖစ္သည္ ။ ဒီမိုကေရစီမဆန္ေသာ ၊ ဖက္ဒရယ္ စနစ္နွင့္ဖီလာကန့္လန့္ျဖစ္ေနေသာ ဥပေဒျပဌာန္းခ်က္မ်ားကို ၂၀၂၀ ေနာက္ပိုင္း ျငိမ္းခ်မ္းေရးရျပီး နိုင္ငံေတာ္သစ္တည္ေဆာက္ရာတြင္ လိုက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္ဖို့ျပင္ဆင္သင့္တာမွန္သမ်ွ ျပင္ၾကရမည္ျဖစ္သည္ ။ တခုပဲရွိသည္ ။ ထိုသို ့တိုင္းျပည္အတြက္ လိုအပ္ေသာ ဖြဲ့စည္းပံုျပင္ဆင္ခ်က္ (အဆိုျပဳခ်က္မ်ား)ကို တပ္မေတာ္ေခါင္းေဆာင္ပိုင္းက ဘယ္ေရြ ့ဘယ္မ်ွအထိ သေဘာေပါက္နားလည္ျပီး လြွတ္ေတာ္ထဲတြင္ ဘယ္လိုတုန့္ျပန္မလဲဆိုတာ ဤဇာတ္လမ္း၏အေရးအၾကီးဆံုးျဖစ္သည္ ။

   လူ့သေဘာအရ မည္သူမဆိုမိမိအသာစီးရထားေသာ ၊ မိမိအဖြဲ ့ကို အကာအကြယ္ေပးထားေသာ အထူးအခြင့္အေရးမ်ားကို လက္လြွတ္ဆံုး၇ွံုးလိုမည္မဟုတ္ေပ ။ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုတြင္ သမၼတ လင္ကြန္းလက္ထက္က လူမည္းေငြ၀ယ္က်ြန္မ်ားကို က်ြန္အျဖစ္မွ ပယ္ဖ်က္ျပီးလြတ္ေျမာက္ခြင့္ေပးဖို့ လြွတ္ေတာ္တြင္အဆိုတင္သြင္းေတာ့ တတိုင္းျပည္လံုးဂယက္ရိုက္ခတ္သြားသည္ ။ က်ြန္ေတြ၏လုပ္အားကို ေခါင္းပံုျဖတ္၍ အက်ိဳးအျမတ္ရေနသူ ေတာင္ပိုင္းသားေတြက သမၼတလင္ကြန္း၏ အဆိုျပဳခ်က္ကို ခါးခါးသီးသီးဆန့္က်င္ၾကသည္ ။ ျပည္တြင္းစစ္ျဖစ္သည္အထိ အေမရိကန္တြင္ (ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားကာကြယ္လိုသူနွင့္ နိုင္ငံေကာင္းစားေရးေရွ့ရွုလိုသူ တို ့) အုပ္စုနွစ္စု ပဋိပကၡျပင္းထန္ခဲ့သည္ ။ နွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာျပီးေသာအခါ ယခုေခတ္တြင္ေတာ့ လူမည္းေတြကိုလြတ္လပ္ေရးေပးခဲ့ေသာ သမၼတလင္ကြန္းနွင့္ လြွတ္ေတာ္အမတ္မ်ား မွန္သလား ၊ လူမည္းေတြကို ဂုတ္ေသြးစုတ္ကာက်ြန္စနစ္ကိုဆက္လက္ရွင္သန္ေစလိုသူ ကြန္ဖက္ဒေရးရွင္းစနစ္ေထာက္ခံသူ မ်ားမွန္သလားဆိုတာေတာ့ သမိုင္းကသက္ေသခံခဲ့ျပီျဖစ္သည္ ။ က်ြန္စနစ္ဖ်က္သိမ္းမွုရလာဒ္အျဖစ္အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုတြင္ ေကာလင္းပါ၀ဲလ္လို လူမည္း ကာကြယ္ေရး၀န္ၾကီးေတြ ၊ကြန္ဒိုလီဇာရိုက္လို လူမည္းအမ်ိဳးသမီး နိုင္ငံျခားေရး၀န္ၾကီးေတြ ၊ဘားရက္အိုဘားမားလို လူမည္းေသြးေနွာ သမၼတေတြ ၊ မီရွဲအိုဘားမားလို လူမည္းသမၼတ ကေတာ္ေတြေပါ ္ထြန္းလာျပီးနိုင္ငံကို အက်ိဳးျပဳခဲ့မွုေတြကသက္ေသခံေနပါသည္ ။

    ျမန္မာျပည္ကေတာ့ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ၾကာတတ္သည့္နိုင္ငံျဖစ္သည္ ။ ေနာက္က်တတ္သည့္နိုင္ငံျဖစ္သည္ ။ ကမၻာေပါ ္တြင္ စီးပြားေရးလုပ္ရကိုင္ရအလြယ္ကူဆံုးအဆင့္သတ္မွတ္ရာ ျမန္မာနိုင္ငံသည္ ကမၻာ့နိုင္ငံေပါင္း ၁၉၀ တြင္အဆင့္ ၁၇၁ ဆြဲေလသည္ ။ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္ရ လြယ္ကူျခင္းမလြယ္ကူျခင္းကို က႑ (၁၀)မ်ိဳးနွင့္တိုင္းတာရာတြင္ က႑ေပါင္းစံုတြင္ျမန္မာက အဆင့္နိမ့္ေနသည္ဆို၏ ။ ထိုက႑ဆယ္မ်ိဳးတြင္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းတခုစတင္ျခင္း၊ အေဆာက္အအံု ေဆာက္လုပ္ခြင့္ယူျခင္း ၊ လ်ွပ္စစ္သြယ္တန္းရယူျခင္း၊ ေျမနွင့္အိမ္ယာအေဆာက္အအံုမွတ္ပံုတင္ျခင္း၊ေခ်းေငြရယူျခင္း၊ရင္းနွီးျမွုပ္နွံသူမ်ားကိုအကာအကြယ္ေပးျခင္း၊အခြန္ေဆာင္ရလြယ္ကူေသာစနစ္ရွိျခင္း၊ ျပည္ပသို့ ကုန္ပို့ျခင္း၊စာခ်ဳပ္ပါအတိုင္း အာဏာတည္ေစျခင္း၊ လူမြဲစာရင္းေၾကညာမွု (ေဒ၀ါလီခံမွု)ကိုေျဖရွင္းျခင္းတို့ျဖစ္ၾကသည္ ။ ထိုအဆင့္ေတြတိုးတက္မွုရွိေအာင္ သက္ဆိုင္ရာကၾကိဳးစား၏ ။ သို့ေသာ္ ခရုလိုတေရြ ့ေရြ ့သာ သြားလ်က္ရွိသည္ ။ နိုင္ငံလူမြဲခံယူမွုဥပေဒ ( Myanmar Insolvency Law) ျပဌာန္းရန္မွာ ျပည္ေထာင္စုလြွတ္ေတာ္တြင္ ၾကန့္ၾကာေနသျဖင့္ နိုင္ငံ့အတြက္အေရးပါေသာ ဥပေဒကို အလ်င္အျမန္ ေဆြးေနြးေပးေစလိုေၾကာင္း ဒုတိယသမၼတဦးျမင့္ေဆြက ေျပာသည္ ။ ျပည္ေထာင္စုလြွတ္ေတာ္တြင္ ေဆြးေနြးရန္အျခားဥပေဒမ်ားတန္းစီေနသျဖင့္ ထိုဥပေဒ ကို အလွည့္က်ေစာင့္ေနလ်ွင္ ငါးလခန့္ၾကာခ်င္ၾကာမည္ ၊ တနွစ္ခန့္ၾကာခ်င္လဲၾကာသြားနိုင္ဟု ဒုသမၼတကေျပာၾကားသည္ ။ အခုေတာ့နိုင္ငံအတြက္ Doing Business ကမၻာ့အဆင့္အမ်ားးၾကီးတက္လာနိုင္တဲ့အတြက္ ဒီဥပေဒကို နိုင္ငံအတြက္အေရးၾကီးလို ့ ဦးစားေပးေလးစီစဥ္ေပးပါလို့ေတာ့ ေျပာထားတာပဲ ဟု ဒုသမၼတကဆို၏ ။ ျမန္မာနိုင္ငံကား အလုပ္လုပ္ပံုအရာရာေနွးေကြးလွ၏ ။ သမၼတအမိန့္နွင့္မူးယစ္ေဆး၀ါးသြားရွာတာေတာင္မွ အမိန့္ေပးသည့္အခ်ိန္နွင့္သြားေရာက္ရွာေဖြသည့္အခ်ိန္သည္ ငါးလေျခာက္လေလာက္ကြာျခားေပ၏ ။ လူသတ္မွုတခုျဖစ္ေသာ ဦးကိုနီအသတ္ခံရမွုသည္လည္း ေသသည္မွ (၂) နွစ္တိတိၾကာျမင့္ခဲ့ျပီျဖစ္သည့္တိုင္ အမွုမွာ စီရင္ခ်က္မခ်နိုင္ေသး ။ ျဖိဳးကိုကိုတင့္ဆန္း ေနျပည္ေတာ္ေလဆိပ္၀ယ္လက္နက္မ်ားမိသည့္အမွုတြင္လည္း အမွုေပါင္း ၂၃ မွုျဖင့္ စြဲဆိုထားရာ တရားလိုျပသက္ေသမွာ လူ ေလးရာေက်ာ္ (၄၀၄ဦး) ရွိသည္ ဟူ၏ ။ အံ့ၾသဘနန္းျဖစ္ရပ္ဆန္းပင္ ။ ယခုအခါ လူ ၂၀၀ ကိုစစ္ေဆးထားသည္ဆို၏ ။ ေနာက္ထပ္စစ္ေဆးရမည့္္လူေပါင္း ၂၀၃ ေယာက္တိတိပင္က်န္ေသးသျဖင့္ ထိုအမွုလည္း၂၀၂၀ ေရြးေကာက္ပြဲ က်င္းပျပီးစီးသည့္တိုင္ ျပီးျပတ္ဦးမည္မထင္ေပ။ က်ြန္ေတာ္တို့နုိင္ငံသည္ ေနွး၏ ၊ေလး၏ ၊ ဘာလုပ္လုပ္ၾကန့္ၾကာ၏ ။ အဘေတြနွင့္ ၊၀န္ၾကီးေတြနွင့္ ၊ဘာေတြနွင့္ ညာေတြနွင့္ အသိမရွိလ်ွင္ ဌာနဆိုင္ရာအားလံုးမွာ လိပ္လို ေနွးေအာင္အလုပ္လုပ္ၾက၏ ။ အဂတိလုိက္စားမွုတိုက္ဖ်က္ေရးေကာ္မရွင္ တခုကေတာ့ ခပ္သြက္သြက္ကေလး အရွိန္အဟုန္ျမွင့္ကာေဆာင္ရြက္လာတာေတြ ့ရ၏ ။ ဥပေဒအရာရွိဦးဟန္ထူးတို့ ၊ ရဲအုပ္ခ်စ္ကိုကို တို့အမွုကိုတရားရံုးသို့ပို့အျပီးတြင္  သဲကုန္းျမိဳ့နယ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွူး ဦးလြင္မင္း(လက္ရွိ  လက္ေထာက္ညြွန္ၾကားေရးမွူး ၊လင္းေခးခရိုင္ အေထြေထြအုပ္ခ်ဳပ္ေရးဦးစီးဌာန) ၊ဒုတိယျမိဳ့နယ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွူးဦးထြန္းသာလွ၊ သဲကုန္းျမိဳ့နယ္လယ္ယာေျမစီမံခန့္ခြဲေရးနွင့္ စာရင္းအင္းဦးစီးဌာနမွ လက္ေထာက္ဦးစီးမွူးဦးခင္ေဇာ္ တို့ကို အဂတိလိုက္စားမွုျဖင့္ သဲကုန္းျမိဳ့မရဲစခန္းတြင္ ၂၀၁၉ ဇန္န၀ါရီ ၂၄ က အမွုဖြင့္အေရးလိုက္သည္ ။ မၾကာပါေခ် ဇန္န၀ါရီ ၂၈ ရက္ေန့တြင္ ဂြျမိဳ့နယ္ လယ္ယာေျမစီမံခန့္ခြဲေရးနွင့္ စာရင္းအင္းဦးစီးဌာနမွျမိဳ့နယ္ဦးစီးမွူးအပါအ၀င္ ရွစ္ဦးအား အဂတိလိုက္စားမွုတိုက္ဖ်က္ေရး ဥပေဒျဖင့္ အမွုဖြင့္လိုက္ေၾကာင္းၾကားရျပန္သည္ ။ ငါးေသးေသးေလးမ်ား၊ အတန္အသင့္ၾကီးေသာ ငါးအလတ္စားမ်ားကိုေတာ့ ဒယ္အိုးထဲတြင္စတင္ေၾကာ္ေနေပျပီ ။ အဂတိလိုက္စားမွုတိုက္ဖ်က္ေရးေကာ္မရွင္၏လက္တံသည္ ဤမ်ွမကက်ယ္ျပန့္လာျပီး အေရးယူမွုမ်ားဆက္တိုက္ျပဳလုပ္နိုင္ခဲ့လ်ွင္ တိုင္းျပည္တြင္ ေသာင္းက်န္းေနေသာ ျခမ်ား နည္းပါးသြားေပလိမ့္မည္ ။တရုတ္ျပည္ကဲ့သို့ ရာထူးၾကီးသူမ်ားကိုေရာ အဂတိလိုက္စားသူမွန္လ်ွင္ေဖာ္ထုတ္အျပစ္ေပးအေရးယူပါမွတိုင္းျပည္ေကာင္းလာေပလိမ့္မည္ ။

     ေဒါ ္ေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ကမၻာပတ္ျပီး ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ရင္းနွီးျမဳပ္နွံမွုေတြလာၾကဖို ့ စည္းရံုးလွံု့ေဆာ္ေနသည္ ။ သို့ေသာ္ကမၻာ့စီးပြားေရးသမားေတြသည္အခ်ဥ္ေတြမဟုတ္ ။ သူတို့လာေရာက္ရင္းနွီးျမဳပ္နွံရမည့္ နိုင္ငံ၏ အလုပ္လုပ္ပံုကိုင္ပံုကိုၾကည့္ရွုေလ့လာစျမဲျဖစ္သည္ ။ ျမန္မာတို့သည္ ၾကိဳးနီစနစ္ျဖင့္အသားက်ေနျပီး ဘယ္အရာမဆို ၾကန့္ၾကာေအာင္လုပ္ေလ့ရွိ၏ ။ အစိုးရရံုးဌာနမ်ားတြင္ ကိုယ္လုပ္ရမည့္ကိစၥကို အားတက္သေရာျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ေဆာင္ရြက္လိုစိတ္မရွိေပ ။ က်ြန္ေတာ့္မိတ္ေဆြတေယာက္သည္ ရန္ကုန္တြင္ လက္ဖက္ရည္နွင့္စားဖြယ္စံု စားေသာက္ဆိုင္ဖြင့္ရန္ စည္ပင္ကိုေဆာက္လုပ္ခြင့္ေလ်ွာက္ထားခဲ့ရာ ခြင့္ျပဳမိန့္မွာတေန့လာလည္း မရေသး၊ တလၾကာလည္းမရေသး ၊ သံုးလေလာက္ၾကာမွ ခြင့္ျပဳမိန့္က်လာ၏ ။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေလးေဆာက္ဖို့ခြင့္ျပဳမိန့္ေလးတခုရဖို ့ ရက္ ၉၀ ေလာက္ ဘာေၾကာင့္အခ်ိန္ယူ ေနရသလဲ စဥ္းစား၍မရေပ ။ ထိုသို့ ဘာမဟုတ္တာေလးကိုပင္ အခ်ိန္ယူ ညစ္ကြက္ဆင္ၾကေသာနုိင္ငံသို့ဘယ္နိုင္ငံျခားသားကမွ စက္ရံုအလုပ္ရံုေတြ ၊စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြလာလုပ္ခ်င္မည္မဟုတ္ေပ ။ နိုင္ငံေပါင္း ၁၉၀ တြင္ ျမန္မာသည္ အဆင့္ ၁၇၁ ရတာလည္းမဆန္းေပ ။ ၁၈၈ ေလာက္ပင္ရသင့္ေသး၏ ။ စည္ပင္ကတမ်ိဳး ၊ ေထြအုပ္ကတမ်ိဳး ၊ အခြန္ကတမ်ိဳး ၊ လ်ွုပ္စစ္ဌာနကတမ်ိဳး ၊ ရဲကတမ်ိဳး၊ ေျမစာရင္းဌာနကတမ်ိဳး ဌာနေပါင္းစံုရွိသမ်ွက ၀ိုင္း၀န္း ညစ္ကြက္သံုးေနၾကသျဖင့္ ကိုယ့္ျမန္မာအခ်င္းခ်င္းပင္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းတခုလုပ္ဖို့ ဆလံသၾကရေသာနိုင္ငံျဖစ္သည္ ။ ဘာလုပ္လုပ္ ေတာ္ေတာ္နွင့္မျပီး ဌာနဆိုင္ရာမ်ားသို့ေခ်ာင္းေပါက္္ေအာင္ သြားရေသာနိုင္ငံျဖစ္သည္ ။ ယခုလည္း လာပါျပီ။ ဖြဲ့စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ဖို့ အဆိုတင္သြင္းလိုက္ျပီတဲ့ ။ ဘယ္ေလာက္ၾကာျပီးဘယ္လိုနိဂံုးခ်ဳပ္ဦးမည္မသိ ။တိုင္းျပည္အတြက္ၾကည့္ၾကမွာလား၊ဘာလာလာကန့္ကြက္မွာလား။  အဂၤလိပ္ေခတ္က လြတ္လပ္ေရးရဖို့ၾကိဳးစားသူေတြေျပာေလ့ရွိေသာ စကားတခြန္းကိုပင္သတိရမိသည္ ။

“အီစလံေ၀ “ တဲ့ ။

တိုင္းျပည္ကမည္မ်ွ အီစလံေ၀ျပီးမွ ေကာင္းလာမွာလဲ ၊ က်ြန္ေတာ္တို့လဲမခန့္မွန္းတတ္ၾကပါျပီတကား။



သရ၀ဏ္(ျပည္)

ေစာင္​့ၾကည္​့ဂ်ာနယ္​
၁.၂.၂၀၁၉

No comments:

Post a Comment