Thursday, August 4, 2016

ကား ပတ္ကင္ စည္ပင္ဌာန ယာဥ္ထိန္းရဲ..ကားပိုင္ရွင္ Parking and Problem/ Fine ..etc

7Days News
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ မွတ္ပံုတင္ထားေသာ ယာဥ္ အစီးေရသည္ ၂၀၁၆ က စတင္ မ်ားျပားလာကာ ၂၀၁၇ ႏွစ္စ ဇန္န၀ါရီအထိ စာရင္းမ်ားအရ ကားအစီးေရ ၇၇၂, ၇၈၈ စီးအထိ ရွိ္ေၾကာင္း ထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ေဖာ္ျပထားသည္။
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အျပင္ ေမာ္ ေတာ္ဆိုင္ကယ္သည္ အစီးေရ ေလးသန္းေက်ာ္ႏွင့္ သံုးဘီးဆိုင္ ကယ္ ၇၀,၀၀၀ ေက်ာ္ကိုမွတ္ပံုတင္လိုင္စင္ ထုတ္ေပးၿပီးျဖစ္သည္။
မွတ္ပံုတင္ထုတ္ေပးထားၿပီး ျဖစ္ေသာ ကားအမ်ားစုတြင္ အိမ္ စီးကားပမာဏက အမ်ားဆံုးျဖစ္ ကာ သံုးပံုႏွစ္ပံုသည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌ အသံုးျပဳေနေသာ ကားမ်ားျဖစ္ သည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ခရီးသည္ တင္ယာဥ္ထက္ လူစီးယာဥ္အေရ တြက္ ပိုမိုမ်ားျပားေနၿပီးေနာက္ပိုင္း၌ လူစီးယာဥ္မ်ား တင္သြင္းျခင္း ကို ထိန္းခ်ဳပ္ကန္႔သတ္မည့္သေဘာရွိေၾကာင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္ သြင္း ေရာင္းခ်သူမ်ားက ခန္႔မွန္း ေျပာၾကားသည္။
.....
http://www.7daydaily.com/story/90250



စည္ပင္ကားကရိန္းတဲ့ ေတြ႕ဖုူးၾကားဖူးတာေတာ့ wheel clamp ေတြသံုးတယ္ private လမ္း owner ေတြလဲ ကိုယ္ပိုင္တဲ့လမ္း ကားလာရပ္ရင္ wheel clamp သံုးခြင့္ျပဳတာၾကားဖႈးတယ္


Zarni Gyi with Win Myint and 9 others.
Car Crane & Ygn Traffic
ကားျကပ္တာေတြ ကားကရိန္းဆြဲ ဒါဏ္ေငြ၇ေသာင္းနဲ႔ ေျဖရွင္းေနတာ စာတင္တိုင္စာပို႔ဖို႔ လုပ္ေနတယ္..က်ေနာ့္ကား လမ္း၅၀ အေနာ္ရထာလမ္းေထာင့္ မနက္၁၀နာရီ ဆြဲခံလိုက္ရလို႔..လူ၂၀ေလာက္ ျမိဳ႔နယ္ စည္ပင္ နဲ့ ယဥ္ထိန္းရဲ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႈးေတြထိ လိုက္ေျပာပါတယ္။
ကားတစီး ဖမ္းဆြဲဖို႔ စည္ပင္ ယဥ္ထိန္ရဲ ကားဆြဲကုမဏီ ဒဏ္ေငြေပးစနစ္ လူေတြ အမ်ားဆိုအမ်ားျကီး အစီရင္ခံစာ ရီပို႔ ေဖာင္တင္ ရႈပ္ေထြးေနတာ ျမန္မာ့နည္းနဲ႔လုပ္ျကေတာ့ ျမန္ျမန္ ျပီးသြားပါတယ္။ လာပ္ေပးစရာမလိုပါ။
ရန္ကုန္မွာ ကားကရိန္းကုမဏီ (တခုပဲ ေျမနီကုန္းမွာရွိတယ္)။ ကံဆိုးသူ က်ေနာ္ မဲေပါက္သြားတယ္။
မတရားခံရတာ စာေရးတိုင္မလို႔။ ကားျကပ္တဲ့ျပသနာက စည္းကမ္းမလိုက္နာတာပဲ ..ဒီဒါဏ္ေငြေတြ အထက္ပိုင္းက ပရိုဂ်က္အျကံဖန္ေတြ စည္ပင္က ဘုန္းေနတာ ေတြကအစ နာမည္နဲ႔ တိုင္မယ္..သတင္းစာရွင္း ေဆာင္းပါးေရးဖို႔ အခုေတာ့ ရန္ကုန္လူထု ယဥ္စည္းကမ္းေဖာက္တာေတြ (ကိုယ္ကအစ) ခ်ိဳ႔ယြင္းခ်က္ေျကာင့္ ဆိုေတာ့လဲ..ေနာက္ဆံုး ကားကရိန္းဆြဲခ ၅ေသာင္း စည္ပင္ဒဏ္ေျကး ၂ေသာင္း ..စုစုေပါင္း ၇ေသာင္းပဲေပးလိုက္ပါေတာ့တယ္။ ကားကရိန္ဝန္းျခံမွာ ၆နာရီ သိမ္းထားခ ၁၂၀၀က်ပ္ ပါ ေပးရတယ္။
ဆိုင္းဘုတ္မရွိ အမွတ္သားေတြ ျဖူနီ ပ်က္ေနတာေတြ မရွိပဲ ကားကရိန္းဆြဲယူသြားတာ..လူတေယာက္ေတာ့ ရဲစခန္းကို ကားခိုးမႈနဲ႔ တရားစြဲလို႔ ဒဏ္မေဆာင္ရ ကားကိုအိမ္ထိ လာပို႔ေပးတယ္ ဆိုပဲ..
ရယ္စရာ ျမန္မာျပည္.. ဆန္ဖရန္မွာ ကားကရိန္း ေဒၚလာ ၁ေထာင္ ဖမ္းခံဖူးသူမ်ားကေတာ့ ၇ေသာင္း ေဒၚလာ၇၀ ဘာမမရွိေပမဲ့ ဒီမွာက တရက္လုပ္ခ ၅ေထာင္က်ပ္ ၁၄ရက္လုပ္စာေလ။
*****
ျမိဳ႔တြင္း ကားစည္းကမ္းမလိုက္နာတဲ့ကားေတြ ဓါတ္ပံုရိုက္ ဝက္ဆိုဒ္မွာေျကျငာ ပညာေပးကာလ ၆လ ကန္ထရိုက္ တင္ဒါအျကံေပးေပါ့..ရန္ကုန္.မန္းေလး အျမန္လမ္းမွာ အရွိန္ပိုေမာင္းဘတ္စကားေတြ ပညာေပးကာလ ကုန္သြားလို႔ ဖမ္ဒဏ္ခ်ေတာ့မယ္ တဲ့။ ရန္ကုန္ျမိဳ႔တြင္း အျမန္ေမာင္းနဲ႔ စည္းကမ္းမဲ့ ရပ္နားတာေတြ ပညာေပးလုပ္ျပီး ဖမ္းဖို႔ မလုပ္ျကပါ။

ရဲနဲ႔စည္ပင္ကို အရင္ပညာေပးရမယ္။ ေငြေပးစနစ္လဲ ေအတီအမ္မွာေပးလိုက္ ျပီးေရာ..ရႈပ္ေထြးခက္ခဲ ေပပါဝပ္ေတြ တံုးေတြ ထုလိုက္ျကတာ...
.
.
ေငြေပး ျဖတ္ပိုင္းေတြ အားလံုး တခုမက်န္ ျပန္သိမ္းသြားတယ္။ အစေျဖာက္နည္းေပါ့။ ျဖတ္ပိုင္းကို ဓါတ္ပံုရိုက္ထားခြင့္ ေပးေတာ့မဆိုးပါဘူး။ ဝန္ထမ္းအားလံုး အေျပာေတာ့ ခ်ိဳသာလို႔ ေတာ္ပါေသးတယ္ေလ။
အားလံုးစည္းကမ္းမဲ့ေတြခ်ည္းပဲ..ကိုယ္ကအစ..ဟားဟား..ကိုျဖိဳးေတာ့ ညတိုင္း ၁၂နာရီအလုပ္လုပ္ေနရတယ္ ဆိုပဲ..
.
.

ရန္ကုန္ျမိဳ႕လည္ ကားပတ္ကင္ျပသနာ
၁။ ႏိုင္ငံျခားေတြမွာ ျပည္သူပိုင္ေနရာကို ကုမဏီ (သို႕မဟုတ္) အစိုးရဌာနက ကားရပ္ဖို႕ေနရာယူခ်င္ရင္ တန္ဖိုးၾကီးမားစြာ ေပးျပီးမွ ဝယ္ရပါတယ္။ ကုမဏီၾကီးေတြက ေပးရတာမတန္လို႕ အပိုင္မဝယ္ၾကပါဘူး။ အစိုးရဌာန ျဖစ္ရင္လည္း ျပည္သူပိုင္လမ္းမေပၚမွာ ကားပတ္ကင္ကို သူတို႕အာဏာနဲ႕ ယူလို႕မရပါ။ ကားပတ္ဌာန (ျမန္မာျပည္ဆို ..စည္ပင္ဌာန) ဆီက ဝယ္ရပါတယ္။
ရန္ကုန္နဲ႕ ျမန္မာျပည္ျမိဳ႕ၾကီးမ်ားမွာေတာ့ အစိုးရဌာဆိုင္ရာေတြက ဗိုလ္က်လို႕ ရပါတယ္။

အခုဆို ကုမဏီၾကီးေတြကလည္း ျပည္သူပိုင္လမ္းက ကားပတ္ကင္ ေနရာေတြကို အပိုင္ ခပ္တည္တည္နဲ႕ ေနရာယူထားပါတယ္။

ရန္ကုန္လမ္းၾကားေတြမွာလည္း ကိုယ့္တိုက္ေရွ႕က ေနရာကို ကိုယ္မပိုင္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ လူေတြက ခပ္တည္တည္နဲ႕ ထိုင္ခံုခ်ထားျပီး ေန၇ာဦးၾကပါတယ္။ လမ္းေကာ္မတီကလည္း ျပက္ျပက္သားသား ေၾကျငာထားျပီးသားပါ။ ေနရာ ဦးထားေသာေၾကာင့္ ျပသနာျဖစ္ပါက ေနရာဦးသူ၏ တာဝန္သာ ျဖစ္သည္။ ေနရာဦးခြင့္မရွိပါ...လို႕ ဆိုင္းဘုတ္ေတြ လမ္းေကာ္မတီက တင္ထားေပမဲ့လဲ ခပ္တည္တည္ ေနရာဦးေနၾကတာပါပဲ။
.
စည္ပင္ဌာန အလြန္လာဘ္လာဘ မ်ားတဲ့ ဌာနျဖစ္လို႕ အစိုးရသစ္ ၂၀၁၆ မွာ ဘယ္လိုကိုင္တြယ္မလဲ ၾကည့္ေနရံုမရပါဘူး။ တိုင္သင့္ရင္ စာေရးတိုင္ဖို႕ လိုပါတယ္။

End...

No comments:

Post a Comment