Saturday, May 27, 2017

ျပည္တြင္းaၾကြးၿမီ သမတဥိးသိန္းစိန္ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ ဘီလ်ံ ၁၈၆၈ ပိုထုတ္ယူခဲ့။ ျမန္မာ့စိးပြားေရး ၂၀၁၆-၂၀၁၇


ေမလ ၂၆ ရက္ေန႔တြင္ ျပဳလုပ္သည့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝး၌ ၂၀၁၅-၁၆ ခုႏွစ္အတြင္း အစိုးရ၏ ေႂကြးၿမီဆိုင္ရာ ႏွစ္ပတ္လည္ အစီရင္ခံစာႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ ေလ့လာေတြ႔ရွိခ်က္မ်ားကို ထုတ္ျပန္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

၂၀၁၆ ခုႏွစ္ မတ္လ ၃၁ ရက္ေန႔တြင္ သက္တမ္းကုန္ဆံုးခဲ့သည့္ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္၏ အစိုးရအဖြဲ႔ အေနႏွင့္ အဆိုပါ ဘ႑ာႏွစ္အတြင္း ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ ေခ်းေငြ စုစုေပါင္းက်ပ္ ၅၇၆၈ ဒသမ ၂ ဘီလီယံ ေခ်းယူခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ဥပေဒပါ ခြင့္ျပဳသည့္ ပမာဏထက္ ဘီလီယံ ၁၈၀ဝ ေက်ာ္ ပို၍ ေခ်းယူခဲ့ေၾကာင္း ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီက ေတြ႔ရွိခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ယင္းေကာ္မတီ ဒုတိယဥကၠ႒ ၂၊ ဇလြန္ၿမိဳ႕နယ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေအာင္မင္းက ဆိုသည္။“၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ျပည္ေထာင္စုရဲ႕ ဘ႑ာေငြ အရအသံုးဆိုင္ရာ ျပ႒ာန္းခ်က္အရ ေခ်းယူေငြဟာ က်ပ္ဘီလီယံ ၃၉၀ဝ ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ခြင့္ျပဳထားတဲ့ ေငြထက္ က်ပ္ ၁၈၆၈ ဒသမ ၂ ဘီလီယံ ပိုမိုေခ်းယူခဲ့ေၾကာင္း ေတြ႔ရွိရပါတယ္” ဟု ၎က ဆိုသည္။

ဦးသိန္းစိန္အစိုးရ ငါးႏွစ္တာကာလ အတြင္း စုစုေပါင္း ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ ေခ်းေငြ က်ပ္ ၉၃၇၁ ဘီလီယံေက်ာ္ ေခ်းယူခဲ့သည္။

အဆိုပါ ပမာဏအနက္ အစိုးရ ငါးႏွစ္သက္တမ္း၏ ေနာက္ဆံုးႏွစ္တစ္ႏွစ္ထဲတြင္ ေခ်းယူသည့္ ပမာဏသည္ စုစုေပါင္း၏ ၄၂ ရာခိုင္ႏႈန္းပင္ ရွိသည္။<
The Voice .. 




ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းသို႔ တက္ေရာက္လာၾကသူမ်ားအား ေမ ၂၆ ရက္က ေတြ႕ရစဥ္
၂၀၁၅-၂၀၁၆ ခု ဘ႑ာႏွစ္အထိ ႏိုင္ငံေတာ္၏ရေငြသည္ အသံုးစရိတ္ကို ကာမိေအာင္ရရွိျခင္းမရွိေသးဘဲ ႏွစ္စဥ္ဘတ္ဂ်က္လိုေငြ ျဖစ္ေပၚေန၍ အစိုးရေငြတိုက္လက္မွတ္ႏွင့္ စာခ်ဳပ္ေလလံမ်ားကို ပံုမွန္ေဆာင္ရြက္မည္ဟု ဘ႑ာေရး ၀န္ႀကီးဌာန ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဦးေမာင္ေမာင္၀င္းက ေျပာၾကားသည္။
ေမ ၂၆ ရက္က ျပဳလုပ္သည့္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းတြင္ ၂၀၁၅-၂၀၁၆ ခုဘ႑ာေရးႏွစ္အစိုးရ၏ ေၾကြးၿမီဆိုင္ရာ ႏွစ္ပတ္လည္ အစီရင္ခံစာတင္သြင္းစဥ္ ေျပာၾကားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

ဒုတိယ၀န္ႀကီးက “၂၀၁၅-၂၀၁၆ ခုဘ႑ာေရးႏွစ္အထိ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ရေငြဟာ အသံုးစရိတ္ကိုကာ မိေအာင္ရရွိျခင္းမရွိေသးပါ။ ႏွစ္စဥ္ဘတ္ဂ်က္လိုေငြ ျဖစ္ေပၚေနဆဲျဖစ္ပါတယ္။ ဘတ္ဂ်က္လိုေငြျဖစ္ေပၚေသာ္လည္း ႏိုင္ငံေတာ္မွာ ေၾကြးၿမီ ၀န္ထုပ္၀န္ပိုး ႀကီးမားမႈမျဖစ္ေပၚေစဖို႔ ဘတ္ဂ်က္လိုေငြကို ဂ်ီဒီပီရဲ႕ ငါးရာခိုင္ႏႈန္းထက္ ေက်ာ္လြန္ျခင္းမရွိေစဖို႔ ထိန္းသိမ္းေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိပါတယ္။ ဘတ္ဂ်က္လိုေငြကို ျဖည့္ဆည္းရာမွာ အစိုးရရဲ႕ ေငြေခ်းသက္ေသခံ လက္မွတ္မ်ားျဖစ္တဲ့ အစိုးရေငြတိုက္လက္မွတ္မ်ား၊ အစိုးရေငြတိုက္စာခ်ဳပ္မ်ားနဲ႔ ျဖည့္ဆည္းမွာျဖစ္ၿပီး အစိုးရေငြတိုက္လက္မွတ္နဲ႔ အစိုးရေငြတိုက္စာခ်ဳပ္ ေလလံေတြကို ပံုမွန္ေဆာင္ရြက္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏွစ္စဥ္အစိုးရ၏ ကာလလတ္ေၾကြးၿမီ စီမံခန္႔ခြဲမႈမဟာဗ်ဴဟာကို ေရးဆြဲကာ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သို႔ ဘ႑ာေငြအရအသံုး ခန္႔မွန္းေျခ စာရင္းတင္ျပခ်ိန္မွာ တင္ျပသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္” ဟုဆိုသည္။
၂၀၁၅-၂၀၁၆ ခုဘ႑ာႏွစ္အတြင္း ေစ်းကြက္ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ မရွိေသးသည့္အတြက္ အစိုးရေငြတိုက္လက္မွတ္မ်ား ေလလံစနစ္ျဖင့္ ေရာင္းခ်ျခင္းမွာ က်ပ္ ၁၂၂၅ ဘီလ်ံရရွိခဲ့ေသာ္လည္း ျပန္လည္ေရြးႏုတ္မႈ က်ပ္ ၆၆၈ ဒသမ ၁ ဘီလ်ံရွိ၍ အသားတင္ျဖည့္ဆည္းမႈမွာ က်ပ္ ၅၅၆ ဒသမ ၉ ဘီလ်ံျဖစ္ေၾကာင္း၊ အစိုးရေငြတိုက္လက္မွတ္ အတိုးႏႈန္းမွာ ယခင္ကတစ္ႏွစ္လွ်င္ ေလးရာခိုင္ႏႈန္းသာ ျဖစ္ေသာ္လည္း ေလလံစနစ္ျဖင့္ ေရာင္းခ်သည့္အခါတြင္ တစ္ႏွစ္လွ်င္ ၇ ရာခိုင္ႏႈန္းမွ ၈ ဒသမ ၂ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ ျမင့္တက္လာေၾကာင္း၊ ထို႔အတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ ေပးရသည့္ အတိုးစရိတ္ပိုမိုလာေၾကာင္း၊ အစိုးရေငြတိုက္စာခ်ဳပ္မ်ား ေရာင္းခ်ရမႈအေနျဖင့္ က်ပ္ ၈၀၉ ဒသမ ၂ ဘီလ်ံျဖစ္ၿပီး ျပန္လည္ေရြးႏုတ္မႈမွာ က်ပ္ ၁၀၉၅ ဒသမ ၀ ဘီလ်ံျဖစ္သည့္အတြက္ အႏုတ္ျဖစ္ေပၚခဲ့ေၾကာင္း ၎ကဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။
၂၀၁၆ ခုႏွစ္ မတ္လကုန္အထိ ျပည္တြင္းေၾကြးၿမီလက္က်န္ အေျခအေနမွာ အစိုးရေငြတိုက္စာခ်ဳပ္က်ပ္ ၂၆၁၄ ဒသမ ၈ ဘီလ်ံျဖစ္ၿပီး အစိုးရေငြတိုက္လက္မွတ္တြင္ က်ပ္ ၁၃၁၀၉ ဒသမ ၆ ဘီလ်ံျဖစ္ေၾကာင္း၊ အစိုးရေငြတိုက္လက္မွတ္မ်ားတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ဗဟိုဘဏ္မွ က်ပ္ ၁၂၄၄၄ ဒသမ ၈ ဘီလ်ံ၀ယ္ယူထားေၾကာင္း သိရသည္။
ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ ေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္ အစီရင္ခံစာတြင္ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္ မတ္လကုန္အထိ ျပည္တြင္းေၾကြးၿမီလက္က်န္ က်ပ္ ၁၅၇၂၄ ဒသမ ၄ ဘီလ်ံတြင္ အစိုးရေငြတိုက္စာခ်ဳပ္ ေရာင္းရေငြ က်ပ္ ၂၆၁၄ ဒသမ ၈ ဘီလ်ံ၊ အစိုးရေငြတိုက္လက္မွတ္ ေရာင္းရေငြ က်ပ္ ၁၃၁၀၉ ဒသမ ၆ ဘီလ်ံပါ၀င္ေၾကာင္း၊ အစိုးရေငြတိုက္လက္မွတ္ ေရာင္းရေငြ၏ ၉၄ ဒသမ ၉၃ ရာခိုင္ႏႈန္းျဖစ္သည့္ က်ပ္ ၁၂၄၄၄ ဒသမ ၈ ဘီလ်ံသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ဗဟိုဘဏ္သို႔ ေရာင္းခ်ထားျခင္းျဖစ္၍ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ဗဟိုဘဏ္သည္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အႀကီးမားဆံုး ၿမီရွင္ျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႕ရေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္။
Writer: 
စိုးမင္းထိုက္   





၂၀၁၅-၂၀၁၆ ဘ႑ာႏွစ္အတြင္း ျပည္တြင္းျပည္ပေခ်းေငြ က်ပ္ ၅၇၆၈ ဒသမ ၂ ဘီလ်ံ ေခ်းယူခဲ့၍ ျပည္ေထာင္စု၏ ဘ႑ာေငြ အရအသံုးဆိုင္ရာ ျပ႒ာန္းခ်က္အရ ေခ်းယူခြင့္ျပဳထားသည္ထက္ က်ပ္ ၁၈၆၈ ဒသမ ၂ ဘီလ်ံ ပိုမိုေခ်းယူခဲ့၍ အစိုးရအဖြဲ႕အေနျဖင့္ ဘ႑ာေရး စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားကို လိုက္နာရန္..


၂၀၁၅-၂၀၁၆ ဘ႑ာႏွစ္အတြင္း ျပည္တြင္းျပည္ပေခ်းေငြ က်ပ္ ၅၇၆၈ ဒသမ ၂ ဘီလ်ံ ေခ်းယူခဲ့၍ ျပည္ေထာင္စု၏ ဘ႑ာေငြ အရအသံုးဆိုင္ရာ ျပ႒ာန္းခ်က္အရ ေခ်းယူခြင့္ျပဳထားသည္ထက္ က်ပ္ ၁၈၆၈ ဒသမ ၂ ဘီလ်ံ ပိုမိုေခ်းယူခဲ့၍ အစိုးရအဖြဲ႕အေနျဖင့္ ဘ႑ာေရး စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားကို လိုက္နာရန္လိုအပ္ေၾကာင္း ျပည္သူ႕ေငြစာရင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီ မွတ္ခ်က္ျပဳ
====================================
၂၀၁၅-၂၀၁၆ ဘ႑ာႏွစ္အတြင္း ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအေနျဖင့္ ျပည္တြင္းျပည္ပ ေခ်းေငြ က်ပ္ ၅၇၆၈ ဒသမ ၂ ဘီလ်ံ ေခ်းယူခဲ့၍ ျပည္ေထာင္စု၏ ဘ႑ာေငြ အရအသံုးဆိုင္ရာ ျပ႒ာန္းခ်က္အရ ေခ်းယူခြင့္ျပဳထားသည္ထက္ က်ပ္ ၁၈၆၈ ဒသမ ၂ ဘီလ်ံ ပိုမိုေခ်းယူခဲ့သည့္အတြက္ ဘ႑ာေရးစည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာ လိုက္နာေဆာင္ရြက္ရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီက သေဘာထား မွတ္ခ်က္ျပဳထားသည္။
ထိုကဲ့သို႔ ေခ်းယူခြင့္ျပဳထားသည္ထက္ ပိုမိုေခ်းယူခဲ့သည့္အတြက္ ေနာင္အစိုးရအဖြဲ႕၏ ေငြေခ်းယူမႈမ်ားတြင္ တည္ဆဲဘ႑ာေရး စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားအလိုက္ တိက်စြာ လိုက္နာေဆာင္ရြက္သြားရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီက ၂၀၁၅-၂၀၁၆ ဘ႑ာႏွစ္ အစိုးရ၏ ေၾကြးၿမီဆိုင္ရာ ႏွစ္ပတ္လည္ အစီရင္ခံစာအေပၚ ေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္ႏွင့္ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ အစီရင္ခံစာ တင္သြင္းခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ျပည္ေထာင္စု၏ ဘ႑ာေငြ အရအသံုးဆိုင္ရာ ဥပေဒအခန္း ၂ တြင္ “၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ဧၿပီ ၁ ရက္မွ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္ မတ္ ၃၁ ရက္တြင္ ကုန္ဆံုးသည့္ ဘ႑ာေရးႏွစ္အတြင္း ေငြေခ်းစာခ်ဳပ္မ်ား ခ်ဳပ္ဆိုၿပီးေနာက္ အမွန္တကယ္ ေခ်းယူရရွိသည့္ ေငြစုစုေပါင္းသည္ က်ပ္သန္းေပါင္း သံုးဆယ့္ကိုးသိန္းထက္ မပိုေစရ။ ယင္းကိစၥရပ္တြင္ ျပည္တြင္းျပည္ပ ေခ်းယူျခင္းႏွစ္ရပ္လံုး အက်ဳံး၀င္သည္”ဟု ျပ႒ာန္းထားေၾကာင္း သိရသည္။
ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕အေနျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္တြင္ ေၾကြးၿမီ၀န္ထုပ္၀န္ပိုး ႀကီးမားမႈ မျဖစ္ေပၚေစရန္ ဘတ္ဂ်က္လိုေငြကို ဂ်ီဒီပီ၏ ငါးရာခိုင္ႏႈန္းထက္ ေက်ာ္လြန္ျခင္း မရွိေစရန္ ထိန္းသိမ္းေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ဘတ္ဂ်က္လိုေငြႏွင့္ ဂ်ီဒီပီအခ်ဳိး ငါးရာခိုင္ႏႈန္းသာျဖစ္သင့္ေၾကာင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီက သေဘာထား မွတ္ခ်က္ျပဳထားသည္။
ဘတ္ဂ်က္လိုေငြျဖည့္ဆည္းမႈတြင္ ျပည္တြင္းေခ်းယူမႈ အထူးသျဖင့္ အစိုးရေငြတိုက္ လက္မွတ္မ်ားကို ဗဟိုဘဏ္သို႔ေရာင္းခ်ျခင္းျဖင့္ ေခ်းယူမႈကို ေလွ်ာ့ခ်ေဆာင္ရြက္သင့္ေၾကာင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီက မွတ္ခ်က္ျပဳထားသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ဗဟိုဘဏ္မွ ေခ်းယူေငြ လက္က်န္ က်ပ္ ၁၂၄၄၄ ဒသမ ၈ ဘီလ်ံသည္ ျပည္တြင္း ေၾကြးၿမီ၏ ၇၉ ဒသမ ၁၄ ရာ ခိုင္ႏႈန္းႏွင့္ ျပည္တြင္းျပည္ပ ေၾကြးၿမီႏွစ္ရပ္လံုး၏ ၄၄ ဒသမ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ရွိေနသည့္အတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အႀကီးမားဆံုး ၿမီရွင္ ျဖစ္သည့္အျပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ဗဟိုဘဏ္မွ ေခ်းယူေငြသည္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈကို အက်ဳိးသက္ေရာက္ေစႏိုင္ေသာ ေၾကြးၿမီျဖစ္ျခင္း၊၂၀၁၆ ခုႏွစ္ မတ္ ၃၁ ရက္ရွိ ေၾကြးၿမီ လက္က်န္စာရင္းအရ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ျပည္တြင္းျပည္ပ ေၾကြးၿမီႏွင့္ ဂ်ီဒီပီအခ်ဳိးသည္ ၃၈ ဒသမ ၁ ရာခိုင္ႏႈန္းသို႔ ေရာက္ရွိခဲ့သည့္အတြက္ ကမၻာ့ဘဏ္ႏွင့္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေငြေၾကးရန္ပံုေငြအဖြဲ႕တို႔က သတ္မွတ္ထားသည့္ အလယ္အလတ္အဆင့္ ၀င္ေငြနည္းပါးသည့္ႏိုင္ငံမ်ားအတြက္ ျပည္တြင္းျပည္ပ ေၾကြးၿမီႏွင့္ ဂ်ီဒီပီအခ်ဳိး ၃၈ ရာခိုင္ႏႈန္းထက္ အနည္းငယ္ပိုမိုေနသည္ကို ေတြ႕ရွိရေၾကာင္း ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီက အစီရင္ခံစာ တင္သြင္းခဲ့သည္။
၂၀၁၅-၂၀၁၆ ဘ႑ာႏွစ္ အစိုးရ၏ ေၾကြးၿမီဆိုင္ရာ ႏွစ္ပတ္လည္အစီရင္ခံစာတြင္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္အတြင္း ႏိုင္ငံ၊ အဖြဲ႕အစည္းအလိုက္ ေခ်းေငြစာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုမႈ ျပဳလုပ္ထားေသာ္လည္း လုပ္ငန္းအေကာင္အထည္ေဖာ္ မႈမရွိေသးသည့္ စီမံကိန္းမ်ားအား ေတြ႕ရွိရေၾကာင္း၊ ယင္းစီမံကိန္းမ်ားအား ထိထိေရာက္ေရာက္ အလ်င္အျမန္ေဆာင္ရြက္ရန္ႏွင့္ တာ၀န္ယူမႈ၊ တာ၀န္ခံမႈတို႔ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း ပူးေပါင္း ေကာ္မတီက သေဘာထားမွတ္ခ်က္ အစီရင္ခံစာ တင္သြင္းခဲ့သည္။
၂၀၁၁-၂၀၁၂ မွ ၂၀၁၅-၂၀၁၆ ဘ႑ာႏွစ္အထိ ငါးႏွစ္အတြင္း ျပည္တြင္း ျပည္ပ ေၾကြးၿမီလက္က်န္မွာ ႏွစ္စဥ္တိုးတက္လ်က္ရွိ ၿပီး ၂၀၁၅-၂၀၁၆ ခုႏွစ္ မတ္ ၃၁ ရက္ စာရင္းအရ ျပည္တြင္းျပည္ပ ေၾကြးၿမီလက္က်န္မွာ က်ပ္ ဘီလ်ံ ၂၇၉၇၀ ျဖစ္ကာ ေၾကြးၿမီႏွင့္ ဂ်ီဒီပီ အခ်ဳိးမွာ ၃၈ ဒသမ ၁ ျဖစ္သည္ကို ေတြ႕ရွိရေၾကာင္း ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ အစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပထားေၾကာင္း သိရသည္။
Writer: 
စိုးမင္းထိုက္၊ မ်ဳိးမင္းထက္ Eleven Media

http://www.news-eleven.com/politics/37117


.


သံုးသပ္ခ်က္ Note:
.
- ႏိုင္ငံေတာ္အျမင့္ဆံုး ဘ႑ာေရးေကာ္မရွင္တြင္ သမတ၊ ဒုသမတ၂ဦး၊ ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္၁၄ဦး ၊ ေရွ႕ေနခ်ဳပ္၊ စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္၊  ေနျပည္ေတာ္ေကာင္စီဥကၠဌ ႏွင့္ အတြင္းေရးမႈး စီမံ/ဘ႑ာ၀န္ၾကီး ဦးေက်ာ္၀င္း တို႕ပါ၀င္သည္။
- ျပည္သူ႕ေငြစာရင္း ပ ူးေပါင္းေကာ္မတီ တြင္ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္အမတ္မ်ားပါ၀င္သည္။

၂၀၁၅-၁၆ သမတဦးသိန္းစိန္ ေနာက္ဆံုးႏွစ္တြင္
ျပည္တြင္းေခ်းေငြ  ၇၄၄၄ ဘီလ်ံ  ၇၉.၄၄%၊ ဥပေဒေက်ာ္လြန္ျပီး ပိုထုတ္ယူေငြ ၁၈၆၈ ဘီလ်ံ
ျပည္ပေခ်းေငြ ၁၉၂၆ ဘီလ်ံ  ၂၀.၅၆%
စုစုေပါင္  ၉၃၇၁ ဘီလ်ံ ထုတ္ယူသြားၾကသည္။   ေငြတိုက္စာခ်ဳပ္ Treasury Bonds ၁၉၆၈ ဘီလ်ံ ၂၆.၄၄% ႏွင့္ ေငြတိုက္လက္မွတ္ Treasury Bills ၅၄၇၆ ဘီလ်ံ = စုစုေပါင္း ၉၃၇၁ ဘီလ်ံ ျဖစ္သည္။
.
၂၀၁၆ မတ္လ ၃၁ ဘ႑ာေရးႏွစ္ကုန္ဆံုးခ်ိန္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ျပည္တြင္းျပည္ပ ေၾကြးျမီ စုစုေပါင္းလက္က်န္မွာ ၂၇၉၇၀ ဘီလ်ံ ျဖစ္ျပီ၊ ႏိုင္ငံတကာစံႏႈန္းျဖစ္ေသာ ဂ်ီဒီပီ၏ ၃၈% ထက္ ေက်ာ္လြန္ျပီး ၃၈.၁% ျဖစ္ေနသည္။ ထိုေခ်းေငြမ်ားတြင္ ျပည္တြင္းေခ်းေငြ ၂၀.၁% ႏွင့္ ျပည္ပေခ်းေငြ ၁၈% USD 9 billions  ျဖစ္ၾကသည္။ (၂၀၁၅တြင္ ဂ်ီဒိပီ ၏ ၃၀% မွာ ၂၀၁၆တြင္ ၃၈.၁% သို႕တက္သြားျခင္းျဖစ္သည္)။

အထက္ပါ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ အစီရင္ခံစာအရ ျပည္တြင္းေခ်းေငြမ်ားစြာကို အစိုးရအဆက္ဆက္ ဌာနဆိုင္ရာမ်ားႏွင့္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ပူးေပါင္းျပီး ထုတ္ယူသြားၾကေသာ ေငြမ်ား ျဖစ္သည္။ ထိုေခ်းေငြမ်ားမွာ ျပန္ရရန္ လမ္းမျမင္ပဲ သက္ဆိုင္ရာ ၀န္ၾကီးဌာနမ်ားမွတဆင့္ စစ္အာဏာရွင္မ်ားႏွင့္ အပါင္းအပါမ်ားက ထုတ္ယူသြားေသာ ေငြမ်ားျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ ေလွ်ာ္ပစ္ရမည့္ေငြမ်ား ျဖစ္သည္။
.
၁၉၈၇ ခုႏွစ္ကလည္း ထိုကဲ့သို႕ အစိုးရက ဗဟိုဘဏ္မွ ေခ်းေငြမ်ားလြန္းသည့္အျပင္ ျပည္ပေခ်းေငြမ်ားလဲ ျပန္မဆပ္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ေငြစကၠဴ တရားမ၀င္ေၾကျငာျခင္း၊ ၁၉၉၀ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ပုဂလိကဘဏ္မ်ား ေဒ၀ါလီခံၾကျခင္း တို႕ျဖင့္ ေခ်းေငြမ်ားကို ေလွ်ာ္ပစ္ခဲ့ရသည္။ ထိုကဲ့သို႕ အျဖစ္မ်ိဳး ထပ္မျဖစ္ရန္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အစိုးရမွ ကာကြယ္လုပ္ေဆာင္ေနပါသည္။
.
ဘ႑ာေရးစည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာ လိုက္နာေဆာင္ရြက္ရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီက သေဘာထား မွတ္ခ်က္ျပဳထားသည္။
.
.
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဂ်ီဒီပီ ၏ ၃၈% ေအာက္ ေၾကြးျမီထိန္းထားႏိုင္ရန္
ေနာက္ေနာင္ ျမန္မာအစိုးရက ေငြကို ဘုန္းေဘာလေအာ သံုးစြဲျပီး၊ အက်ိဳးနည္းေစမည့္ စက္ရံု၊ အလုပ္ရံု၊ ႏိုင္ငံေတာ္စီမံကိန္းမ်ားကို ႏိုင္ငံေတာ္ပိုက္ဆံ ျဖင့္ ဥပေဒလက္တလံုးျခား အဂတိစနစ္ Political Corruption ကိုသာ ဖ်က္သိမ္းေနရပါသည္။  တနည္းအားျဖင့္ အဂတိၾကီးစိုးေသာ စနစ္ေဟာင္းကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေနပါသည္။  ျပည္ပ ရင္းႏွီးျမွတ္ႏွံမႈမ်ားကို ဖိတ္ေခၚျပိး အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္းမ်ားစြာ ေဖာ္ေဆာင္ျခင္းျဖင့္ ဂ်ီဒီပီ တဟုန္ထိုးျမင့္မားလာျပီး ေၾကြးျမီ % ေရာ ့ပါးသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။
.
.
.
ထက္ေခါင္လင္း (Myanmar Now) ● ကြၽမ္းကြၽမ္းက်င္က်င္ တတ္ေျမာက္ထားတဲ့ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ေတြလိုပါတယ္ (အင္တာဗ်ဴး)
(မုိးမခ) ဒီဇင္ဘာ ၆၊ ၂၀၁၆
ကြၽမ္းက်င္လုပ္သား လိုအပ္ခ်က္ႀကီးမားေနတဲ့အတြက္ အထက္တန္းေက်ာင္းမွာ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းပညာရပ္ကုိ အ ခ်ိန္ ပိုင္းထည့္သင္၊ ေလ့က်င့္ေပးဖို႔ ျပည္ပေရာက္ စီးပြားေရးပညာရွင္တစ္ဦးက အႀကံေပးပါတယ္

ရန္ကုန္ (Myanmar Now)
 – ရန္ကုန္စီးပြားေရးတကၠသိုုလ္ေက်ာင္းဆင္း ေဒါက္တာျမင့္မိုးခ်စ္ဟာ ၂ဝဝ၂ မွာ မံုရြာစီးပြားေရး တကၠသိုလ္ကေန စီးပြားေရးစီမံခန္႔ခြဲမႈမဟာဘြဲ႔ ရရွိခဲ့သူျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ ၿဗိတိန္မွာ ဘဏ္လုပ္ငန္းဆိုင္ရာ မဟာဘြဲ႔ သင္တန္း (MSc in Money, Banking and Finance) တက္ေရာက္ကာ ၂ဝဝ၉ မွာ စီးပြားေရးဆိုင္ရာ ပါရဂူဘြဲ႔ ရခဲ့သူပါ။ လန္ဒန္ Middlesex တကၠသိုလ္ စီးပြားေရးပညာကထိက၊ စကၤာပူ ပုဂၢလိက ပညာေရးအဖြဲ႔တစ္ခုရဲ႕ အႀကီးတန္းကထိကအ ျဖစ္ တာဝန္ထမ္းခဲ့ပါတယ္။ မေလးရွားႏိုင္ငံ Nottingham တကၠသိုလ္မွာ သင္ၾကားေရးနဲ႔ သုေတသနလုပ္ငန္းေတြ လုပ္ကိုင္ ေနတာ ၂ ႏွစ္ ရိွပါၿပီ။
အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ အစိုးရလက္ထက္ ႏိုင္ငံရဲ႕စီးပြားေရးအေျခအေန၊ အနာဂတ္ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္၊ ကြၽမ္းက်င္လုပ္သား ေမြးထုတ္ေရးတို႔နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေဒါက္တာျမင့္မိုးခ်စ္က မၾကာေသးခင္က Myanmar Now ကို သံုးသပ္ေျပာျပထားပါတယ္။
ေမး –  အစိုးရသစ္ရဲ႕ စီးပြားေရးစီမံခ်က္ေတြကို ဘယ္လုိရႈျမင္ပါသလဲ။
ေျဖ –   ဇူလိုင္လက ထုတ္ျပန္ခဲ့တဲ့ စီးပြားေရးမူဝါဒ ၁၂ ခ်က္ဟာ ေယဘူယ်ဆန္ေပမယ့္ တိုင္းျပည္ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ဖုိ႔နဲ႔ ဆင္းရဲမႈ ကို ေလ်ာ့ခ်ေရးအတြက္ အေရးႀကီးတဲ့မူဝါဒေတြဆိုတာကို လက္ခံပါတယ္။ ပိုၿပီးအေရးႀကီးတာကေတာ့ ဒီမူဝါဒေတြကို ထိ ေရာက္ေအာင္ ဘယ္လုိအေကာင္အထည္ေဖာ္မလဲ၊ လိုအပ္တဲ့ အရင္းအျမစ္နဲ႔ စြမ္းေဆာင္ရည္ (resources and capabilities) ေတြကို ဘယ္လိုတည္ေဆာက္မလဲဆိုတဲ့အခ်က္ပဲ။ အရင္းအျမစ္ဆိုတာက မူဝါဒေတြကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္ရတဲ့ အစိုးရဝန္ထမ္းေတြရဲ႕ အေတြ႔အႀကံဳရင့္က်က္မႈ၊ ပညာဗဟုသုတျပည့္ဝမႈကိုဆိုလိုၿပီး စြမ္းေဆာင္ရည္ကေတာ့ အစိုးရဝန္ထမ္းေတြအပါအဝင္ ျပည္သူတစ္ရပ္လံုးရဲ႕ တာဝန္ယူမႈ၊ တာဝန္ခံမႈကို ဆိုလိုတာပါ။
ေမး –  အစိုးရသစ္တက္လာၿပီးေနာက္ပိုင္း ျမန္မာ့စီးပြားေရးအေျခအေန ဘယ္လို ျဖစ္ထြန္းေနတယ္လို႔ သံုးသပ္မိလဲ။ 
ေျဖ – ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေမွ်ာ္မွန္းသေလာက္ သိသိသာသာ တိုးတင္မႈမရွိေသးဘူးဆိုတာကို ေအာက္တိုဘာ ၂၂ ရက္ေန႔ကျပဳလုပ္တဲ့ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ေတြနဲ႔ ေတြ႔ဆံုပြဲမွာ အသိအမွတ္ျပဳသြားတာ ၾကားလိုက္ရပါတယ္။ က႑ ေတာ္ ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ လိုအပ္ခ်က္ေတြရွိေနတဲ့ ႏိုင္ငံအေနနဲ႔ ရက္ ၁ဝဝ မေျပာနဲ႔၊ တစ္ႏွစ္အတြင္းမွာ သိသာတဲ့အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းမႈ တစ္ခုတေလ ျမင္ရရင္ကိုပဲ ေက်နပ္စရာ ထင္ပါတယ္။ စီးပြားေရး သိသိသာသာ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔ဆိုတာ အစိုးရရဲ႕ လုပ္ ေဆာင္ခ်က္ေတြေပၚပဲ မူတည္ေနတာ မဟုတ္ဘူး၊ ကြၽန္ေတာ္တို႔အားလံုးက ကိုယ္တိုင္ပါဝင္ၿပီးေတာ့ တစ္ဦးခ်င္း တစ္ ေယာက္ခ်င္း တိုးတက္မႈအတြက္ ေျပာင္းလဲသင့္တာကို ေျပာင္းလဲဖို႔၊ ျဖည့္ဆည္းသင့္တာကို ျဖည့္ဆည္းဖုိ႔လိုအပ္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္အေနနဲ႔ကေတာ့ အစုိးရသစ္က ဒီ ၅ ႏွစ္သက္တမ္းအၿပီးမွာ တိုင္းျပည္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာဖုိ႔အတြက္ လိုအပ္တဲ့ အေျခခံေကာင္းေတြ ဖန္တီးတည္ေဆာက္ထားႏိုင္ၿပီဆိုရင္ ေက်နပ္မိမွာပါ။
ေမး –  တိုင္းျပည္စီးပြားေရးမွာ အဓိကက်တဲ့ အလုပ္သမားေရးရာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ထိေရာက္တဲ့လုပ္ေဆာင္မႈမ်ိဳး မေတြ႔ရေသး ဘူးလို႔ ကြၽမ္းက်င္သူတခ်ဳိ႕က မွတ္ခ်က္ျပဳပါတယ္။ ဆရာက ဘယ္လိုသုံးသပ္ခ်င္ပါသလဲ။ 
ေျဖ –  နိုင္ငံတစ္နိုင္ငံ တိုးတက္ဖို႔အတြက္ဆိုရင္ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းပညာရပ္ေတြကို ကြၽမ္းကြၽမ္းက်င္က်င္ တတ္ေျမာက္ ထားတဲ့ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ေတြလိုပါတယ္။ ျပည္ပရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူေတြအေနနဲ႔လည္း သူတို႔လုပ္ငန္းေတြအတြက္ လို အပ္တဲ့ ကြၽမ္းက်င္လုပ္သားေတြ ျပည္တြင္းမွာရနိုင္သလားဆိုတဲ့အခ်က္က ဘယ္နိုင္ငံမွာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမလဲဆိုတာကို စဥ္းစား တဲ့အခါမွာ အေရးပါတဲ့အခ်က္ျဖစ္နိုင္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔နိုင္ငံမွာ လိုအပ္တဲ့ကြၽမ္းက်င္လုပ္သားေတြ လုံလုံေလာက္ ေလာက္မရွိေသးဘူးဆိုတာကို အခုေလာေလာဆယ္ျပ႒ာန္းလိုက္တဲ့ ျမန္မာနိုင္ငံရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈဥပေဒမွာ အသိအမွတ္ျပဳထား တာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒီဥပေဒပုဒ္မ ၅၁ မွာ ျပည္ပမွ လုပ္ငန္းကြၽမ္းက်င္သူေတြကို ေခၚယူခန္႔ထားခြင့္ေပးထားၿပီး၊ ကြၽမ္းက်င္မႈမလိုေသာလုပ္ငန္းမ်ားမွာေတာ့ နိုင္ငံသားမ်ားကိုသာ ခန္႔ထားရမည္လို႔ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္အျမင္ေျပာရရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔နိုင္ငံရဲ႕ လက္ရွိအေျခခံပညာေရးစနစ္က တကၠသိုလ္ဝင္တန္းကို ေအာင္ေအာင္ေျဖၿပီး အမွတ္မွီတဲ့ တကၠသိုလ္ ကိုသြားဆိုတဲ့ လမ္းေၾကာင္းကလြဲရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကေလးေတြကို ေရြးခ်ယ္စရာ မေပးပါဘူး။  လိုအပ္တဲ့ ကြၽမ္းက်င္လုပ္သား ေတြကို ေမြးထုတ္ေပးဖို႔အတြက္ သိပ္မၾကာေသးခင္က စင္ကာပူနိုင္ငံက အကူအညီနဲ႔ဖြင့္လိုက္တဲ့ သင္တန္းေက်ာင္း၊ လက္ ရွိ စက္မႈလက္မႈအထက္တန္းေက်ာင္းအနည္းငယ္နဲ႔ စက္မႈဝန္ႀကီးဌာနေအာက္က သင္တန္းေက်ာင္းေတြေလာက္နဲ႔ လုံ ေလာက္မယ္မထင္ပါဘူး။ လိုအပ္ေနတဲ့ သင္တန္းေက်ာင္းေတြကို ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ဖြင့္နိုင္ဖို႔လုပ္ေနတာ မေတြ႔ရသလို၊ ဖြင့္ ခ်င္ရင္ေတာင္မွာ လိုအပ္တဲ့အရင္းအျမစ္ေတြကို အခ်ိန္ယူပ်ိဳးေထာင္ယူရမယ္ထင္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ အေလးအနက္အႀကံျပဳ ခ်င္တာက ၁၉၇၅-၈ဝ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အထက္တန္းေက်ာင္းသားဘဝကရွိခဲ့ဖူးတဲ့ စက္မႈလက္မႈနဲ႔ အိမ္တြင္းမႈပညာ ဘာသာ ရပ္ကို အထက္တန္းေက်ာင္းသင္ရိုးမွာ ထိထိေရာက္ေရာက္ ျပန္လည္ျပ႒ာန္းဖို႔ပါ။ အထက္တန္းေက်ာင္းေတြမွာ၊ အေျခခံ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းပညာရပ္ကို စာသင္ခ်ိန္မွာ ထည့္သြင္း၊ တကၠသိုလ္ပညာေရးကိုသြားဖို႔ စိတ္မဝင္စားတဲ့ ေက်ာင္းသား ေတြအတြက္ ေခတ္နဲ႔ေလ်ာ္ညီတဲ့ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း ပညာရပ္ေတြျဖစ္တဲ့ ကြန္ပ်ဴတာ၊ မိုဘိုင္းဖုန္းစတဲ့ လၽွပ္စစ္ပစၥည္း ျပဳျပင္နည္း၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္စက္ကိရိယာျပဳျပင္နည္း၊ အိမ္တြင္းလွ်ပ္စစ္မီးႀကိဳးသြယ္တန္းနည္း စတဲ့ပညာရပ္ေတြကို အ ေျခခံကစၿပီး တစ္ပတ္ တစ္ခ်ိန္ ႏွစ္ခ်ိန္ေလာက္ ေက်ာင္းမွာ စနစ္တက်သင္ေပးၿပီး၊ ေႏြရာသီေက်ာင္းပိတ္ရက္ေတြမွာ အ လုပ္သင္အျဖစ္နဲ႔ ေဒသခံလုပ္ငန္းရွင္ေတြထံမွာ ဆက္လက္သင္ယူနိုင္တဲ့ အခြင့္အေရးေတြဖန္တီးေပးဖို႔ပါ။ လိုအပ္တဲ့ သင္ရိုးညြန္းတမ္းကို တစ္နိုင္ငံလုံးအတြက္ စံသတ္မွတ္ေရးဆြဲ၊ သင္တန္းပို႔ခ်ဖို႔အတြက္ ဆရာမလုံေလာက္ရင္ ေဒသခံ လုပ္ ငန္းရွင္ေတြကို အကူအညီေတာင္းရင္ ျဖစ္နိုင္ပါတယ္။ သင္တန္းေတြၿပီးဆုံးတဲ့အခါမွာ အရည္အခ်င္းျပည့္မီတဲ့ ေက်ာင္း သားေတြကို အသိအမွတ္ျပဳလက္မွတ္ထုတ္ေပးၿပီး လုပ္ငန္းခြင္ဝင္ဖို႔၊ ဒါမွမဟုတ္ အဆင့္ျမင့္ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း ပညာရပ္ေတြဆက္လက္ဆည္းပူးဖို႔ စီစဥ္ေပးမယ္ဆိုရင္ ကြၽမ္းက်င္လုပ္သားလိုအပ္ခ်က္ျပႆနာကိုေျဖရွင္းဖို႔ တဖက္တ လမ္းက အေထာက္အကူျဖစ္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။
ေမး –  ေရြးေကာက္ပြဲအႀကိဳကာလ ဆရာသုံးသပ္ထားတဲ့ ျမန္မာ့စီးပြားေရးတိုးတက္ဖို႔ လုပ္ငန္းေတြအားလုံး မၽွမၽွတတ ယွဥ္ ၿပိဳင္ခြင့္ကို ေဖာင္ေဆာင္ရမယ္ဆိုတဲ့အခ်က္က ဘယ္အတိုင္းအတာ ေရာက္ေနၿပီလဲ။
ေျဖ –  ေရြးေကာက္ပြဲႀကိဳကာလကတင္ျပခဲ့တဲ့ ကြၽန္ေတာ့အျမင္က ဘ႑ာေရး၊ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး၊ စက္သုံးဆီ ျဖန္႔ျဖဴး ေရး စတဲ့က႑ေတြကို မိုဘိုင္းဖုန္းက႑လို စားသုံးသူျပည္သူလုထု ပိုအက်ိဳးရွိမယ္ဆိုရင္ ျပည္တြင္းျပည္ပ ကုမၸဏီမခြဲျခားဘဲ မၽွမၽွတတ ယွဥ္ၿပိဳင္ခြင့္ကို ေဖာ္ေဆာင္ေပးဖို႔ ဆိုလိုတာပါ။ ျပည္တြင္းက လုပ္ငန္းရွင္တခ်ိဳ႕ရဲ႕အျမင္က သူတုိ႔လုပ္နိုင္တဲ့ က႑ေတြမွာ နိုင္ငံျခားကုမၸဏီႀကီးေတြကို ဝင္ေရာက္လုပ္ကိုင္ခြင့္ေပးလိုက္ရင္ နည္းပညာ၊ အရင္းအႏွီးအားနည္းတဲ့့  ျပည္ တြင္းလုပ္ငန္းရွင္ေတြ ယွဥ္ၿပိဳင္နိုင္မွာမဟုတ္ဘူးလို႔ ဆိုပါတယ္။ စီးပြားေရးသေဘာတရားအရေတာ့ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈရွိမွ တိုးတက္ တီထြင္ဖန္တီးမႈရွိမွာျဖစ္ၿပီး သယံဇာတအရင္းအျမစ္ေတြကို အေလအလႊင့္မရွိ အသုံးခ်နိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ အစိုးရအေနနဲ႔ လုပ္သင့္တာက လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ယွဥ္ၿပိဳင္ခြင့္ေပးၿပီး၊ နိုင္ငံျခားကုမၸဏီႀကီးေတြအေနနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕နည္းပညာ၊ အရင္းအႏွီး အားသာခ်က္ေတြကို အခြင့္ေကာင္းယူၿပီး ေစ်းကြက္ကိုလက္ဝါးႀကီးအုပ္ အျမတ္ထုတ္တာေတြ မလုပ္နိုင္ေအာင္ လိုအပ္တဲ့ ဥပေဒေတြျပ႒ာန္းၿပီး ထိန္းေက်ာင္းေပးဖို႔ပါ။ ျမန္မာနိုင္ငံရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈဥပေဒသစ္မွာေတာ့ တည္ဆဲဥပေဒ တစ္ရပ္ရပ္အရ တားျမစ္ထားတဲ့လုပ္ငန္းေတြမဟုတ္ရင္ ျပည္တြင္းျပည္ပ ကုမၸဏီ မခြဲျခားဘဲ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံခြင့္ျပဳမယ့္သေဘာ ျပ႒ာန္းထား တာကို ေတြ႔ရပါတယ္။
ေမး –  ဆရာသုံးသပ္ထားတဲ့ အစိုးရယႏၲရားကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရမယ္ဆိုတာကေရာ။ 
ေျဖ –  သိသာတဲ့အေျပာင္းအလဲ မေတြ႔ရေသးပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တင္ျပခဲ့တာက ရာထူးခန္႔ထားတဲ့ေနရာ၊ ရာထူးတိုးဆုံးျဖတ္ တဲ့ေနရာေတြမွာ အရည္အခ်င္းနဲ႔ လုပ္ရည္ကိုင္ရည္ေပၚမူတည္ၿပီး လူမွန္၊ ေနရာမွန္ ေရြးခ်ယ္ခန္႔ထားဖို႔ အေရးႀကီးတဲ့ အ ေၾကာင္းပါ။ ဒါမွလည္း ျပည္သူ႔ဝန္ထမ္းေတြအေနနဲ႔ လိုအပ္တဲ့အခ်ိန္မွာ မွန္ကန္တဲ့ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ေတြခ်မွတ္နိုင္မွာျဖစ္ၿပီး တာဝန္ယူမႈ၊ တာဝန္ခံမႈ ပိုရွိလာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေမး –  ကေလးနဲ႔ မိခင္ေလာင္းေတြရဲ႕ အာဟာရခ်ဳိ႕တဲ့မႈနဲ႔ ႏိုင္ငံဖံြ႔ၿဖိဳးေရးက ဘယ္လိုပတ္သက္ေနပါသလဲ။
ေျဖ –  ကြၽန္ေတာ့္အျမင္ကေတာ့ ကေလးေတြနဲ႔ မိခင္ေလာင္းေတြ အာဟာရခ်ိဳ႕တဲ့မႈဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာနိုင္ငံ ေရရွည္ တိုးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးမွာ အလြန္အေရးႀကီးတဲ့ျပႆနာႀကီးတစ္ခုပါ။ ကမၻာ့စားနပ္ရိကၡာအဖြဲ႕ႀကီးရဲ႕ အဆိုအရ အဟာရခ်ိဳ႕တဲ့မႈ မွာ ျမန္မာနိုင္ငံဟာ အေရွ႕ေတာင္အာရွမွာ တတိယအဆင့္မွာရွိၿပီး ျမန္မာနိုင္ငံမွာရွိတဲ့ ကေလးေတြရဲ႕ သုံးပုံတစ္ပုံေက်ာ္ (၃၅) ရာခုိင္ႏႈန္းခန္႔ဟာ အာဟာရခ်ဳိ႕တဲ့မႈေၾကာင့္ ႀကီးထြားသင့္သေလာက္ မႀကီးထြားတဲ့ ျပႆနာနဲ႔ရင္ဆိုင္ေနရပါတယ္။ သုေတသနေတြ႔ရွိခ်က္ေတြအရ ငယ္ရြယ္စဥ္မွာ အာဟာရခ်ိဳ႕တဲ့မႈဒဏ္ခံခဲ့ရတဲ့သူေတြဟာ မခံခဲ့ရတဲ့သူေတြထက္ ပညာေရး ၿပီးေျမာက္မႈနဲ႔ ကုန္ထုတ္စြမ္းအားမွာ နိမ့္က်နိုင္တဲ့ အလားအလာပိုမ်ားၿပီး၊ အက်ိဳးဆက္အေနနဲ႔ အလုပ္အကိုင္ကေနရတဲ့ ဝင္ေငြကိုလည္း ထိခိုက္နိုင္ပါတယ္။ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ေနစဥ္မွာ အိုင္အိုဒင္းဓာတ္ အျပည့္အဝရခဲ့တဲ့ မိခင္ေလာင္းက ေမြးဖြား လာတဲ့ကေလးတေယာက္ဟာ အိုင္အိုဒင္းဓာတ္အျပည့္အဝမရခဲ့တဲ့ မိခင္ေလာင္းက ေမြးဖြားလာတဲ့ ကေလးနဲ႔ယွဥ္ရင္ စာ သင္ႏွစ္ တစ္ဝက္ေလာက္ ေက်ာင္းမွာ ပိုေနျဖစ္လိမ့္မယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ပညာေရးၿပီးေျမာက္မႈမွာ တစ္ႏွစ္ပိုလာတိုင္း ပ်မ္းမွ် ဝင္ေငြ ၈ ရာခုိင္ႏႈန္းတိုးလာတယ္လို႔ သုေတသနတစ္ခုက ဆိုပါတယ္။
ေမး –  ေနရာတိုင္းမွာ ဥပေဒစိုးမိုးမႈရွိရမယ္လို႔ ဆရာဆိုထားပါတယ္။  ၿမိဳ႕ျပႀကီးေတြမွာ မႈခင္း ပိုမ်ားလာတယ္လို႔ ယူဆသလား။ 
ေျဖ –  ကြၽန္ေတာ္ေျပာခဲ့တဲ့ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးဆိုတာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြလုပ္ကိုင္တဲ့ေနရာမွာ တရားသျဖင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္ ျခင္းကိုအားေပးတဲ့၊ ပိုင္ဆိုင္မႈေတြကို အာမခံတဲ့၊ အက်င့္ပ်က္ခ်စားမႈေတြကင္းတဲ့ စီးပြားေရးပတ္ဝန္းက်င္ကို ေဖာ္ေဆာင္ေပး နိုင္တဲ့ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးမ်ိဳးကို ဆိုလိုတာပါ။ ဒီေနရာမွာ စာရင္းအင္းပညာအျမင္အရၾကည့္ရင္ေတာ့ ရာဇဝတ္အမႈအခင္း ေတြ အရင္ကထက္ ပိုမ်ားလာတယ္ဆိုတာ အမွန္တကယ္ပိုမ်ားလာတာ ျဖစ္နိုင္သလို၊ ဆက္သြယ္ေရးနည္းပညာေတြ ပိုမိုတိုး တက္လာတာ၊ လူမႈမီဒီယာကို အသုံးျပဳသူေတြပိုမ်ားလာတာ၊ သတင္းမီဒီယာေတြပိုမိုပြင့္လင္းလာတာ စတဲ့အ ခ်က္ ေတြေၾကာင့္ ရာဇဝတ္ အမႈအခင္းေတြျဖစ္တာကို အရင္ကထက္ ပိုၿပီး သိရွိခြင့္ရွိလာတာလည္း ျဖစ္နိုင္ပါတယ္။  လုယက္မႈ ေတြ၊ ရာဇဝတ္အမႈအခင္းေတြမ်ားလာတယ္ဆိုတဲ့အျမင္ရွိလာရင္လည္း  စီးပြားေရးပတ္ဝန္းက်င္ကို ထိခိုက္ေစႏိုင္တာပါဘဲ။
ေမး –  ဥပေဒစိုးမိုးမႈက ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ ဘယ္ေလာက္ထိ တိုက္ရိုက္ပတ္သက္မလဲ။
ေျဖ –  ကြၽန္ေတာ့္အေနနဲ႔ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ကိစၥေတြကို သိပ္မေလ့လာမိပါဘူး။ တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈရွိလာၿပီး၊ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းေတြ ပိုမိုပြင့္လန္းလာရင္၊ စီးပြားေရး ပိုမိုဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာၿပီး၊ ဒီဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈရဲ႕အသီး အပြင့္ေတြကို ျပည္ေထာင္စုသားအားလုံး တရားသျဖင့္ မွ်ေဝခံစားနိုင္ၾကၿပီဆိုရင္ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးတည္ေဆာက္မႈ လည္း ေအာင္ျမင္လာမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။     ။
http://moemaka.com/archives/55361

No comments:

Post a Comment