Tuesday, September 11, 2018

USA က World Class လမ္း ေတြကုန္က်စရိတ္တဲ့ တစ္မိုင္ကို 1.2 million, ျမန္မာစက္မႈဇံုလမ္းက 4.5 million, ဘဂၤလားေဒ့ခ်္မွာ 6.5 million



လွည္းကူး စက္မႈဇုန္မွာလမ္း၄လမ္း သြား9.35kilometreအတြက္ ဘတ္ဂ်က္ ႔ေငြ$သန္း26ေက်ာ္ပဲ ေတာင္းခံပါတယ္ တကယ္က 9.35 KM ဆိုတာ တစ္မိုင္ ကို 1.6 km နဲ႔တြက္ရင္ 5.85 miles ပါ ဒါကို US 26 million ေက်ာ္ တစ္မိုင္ကို 4.49 US million က်တယ္ခင္ဗ် ဒါလုပ္သင့္တဲ့ေဖါက္သင့္တဲ့လမ္းႀကီပါခင္ဗ်ာ ေထာက္ၾကံတံတားက မေဆာက္ျဖစ္ေတာ့ဘူးေလ သိတယ္မဟုတ္လား ဒီလိုနဲ႔ ေပ်ာ္ေနတုန္းရွိေသးတယ္ဗ်ာ အဂၤလန္ ကို Win Maung ဆိုတဲ့လူက ေဟ့လူႀကီး အန္ကယ္တင့္ ဒါေလးၾကည့္ဗ်ာတဲ့ ခင္ဗ်ားတို႔ ဘိ႐ုမာေတြေဆာက္မွာ တစ္မိုင္ကို 4.49 million ဆိုေတာ့ဗ်ာ ဒီမွာၾကည့္တဲ့.
ဒါ USA က World Class လမ္း ေတြကုန္က်စရိတ္တဲ့ ပထမတစ္ခုက တစ္မိုင္ကို 1.2 million ေနာက္တစ္ခုက 1.5 million ဗ်တဲ့ ေဆာက္ထားတာ ပံုမွာၾကည့္တဲ့ အေပၚက ဟာက မိုင္ ၄၈ မိုင္ကို သန္း ၅၀ ဒီေတာ့ တစ္မိုင္နံုးဗ်ာ တစ္မီလီယမ္သာသာဗ်ာတဲ Quotation လိုရင္ ေတာင္းေပးပါ့မယ္ တဲ့
ဒါေပမဲ့ ျမန္မာျပည္လိုပဲ ေစ်းႀကီးတဲ့ႏိုင္ငံရွိပါတယ္ စိတ္မဆိုးၾကပါနဲ႔ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ပါ တစ္ကီလိုမိီတာကို 6.6 million, 11.9 million $ ကေန 2.5 million $ ကုန္က်ပါတယ္ သူ႔ႏိုင္ငံကေတာ့ လာဒ္စားလို႔ management ညံ့လို႔လို႔ေရးထားပါတယ္ တ႐ုပ္နဲ႔ အႏၵိယမွာေတာ့ 1 KM ကို 1.2 -1.6 million $ အတြင္းမွာကုန္က်ပါတယ္ခင္ဗ်ာ လမ္းကုန္က်စရိတ္ဆိုတာ terrain condition ေတြ land compensation ေတြ bridges ေတြဘယ္ေလာက္ပါေနလဲအေပၚလဲမူတည္ေနတာမို႔ ေလွနံဒါးထစ္ေတာ့ေျပာမရေပမဲ့ မွားေနတာကေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္ ဒီစက္မူ႔ဇံုလမ္းဟာ ေျမညီပိုင္းပါ လူေနမဟုတ္လို႔ ေျမသိမ္းဖို႔ ကုန္က်စရိတ္မရွိပါဘူးမ တကယ္လိုမလိုမသိေပမဲ့ ဒီလိုကုန္ရင္ေတာ့ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ေဘးခ်ၿပီး တ႐ုပ္ကုမဏၰီကို ေဖါက္ခိုင္းလိုက္ပါဗ်ာ အခုcost က အိမ္နီးခ်င္းတ႐ုပ္အိႏၵိက ဘဂၤလား 4 lane high way price မို႔လို႔ လွည္းကူးလမ္းနဲ႔ apple to apple ယွဥ္ႏိုင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ ( www.thedailystar.net/…/road-construction-cost-way-too-high-…)
ခြင့္လြတ္ၾကပါဗ်ာ က်ေနာ့္သူငယ္ခ်င္းေတြက မနာလိုဝန္တိုစိတ္ႀကီးၾကတယ္ ႏိုင္ငံျခားမွာေဒၚလာစားၿပီးလုပ္ေနတာ ျမန္မာျပည္က လခစား ျမန္မာအင္ယာႀကီးေတြေလာက္မခ်မ္းသာလို႔ဆိုၿပီး အၿမဲတမ္းမနာလိုစိတ္နဲ႔ ျပသာနာရွာေနၾကတယ္ က်ေနာ့္သူငယ္ခ်င္းေတြအရမ္းဆိုးတယ္ဗ်ာ
...
843 Shares .. 




မေလးရွား၊ စင္ကာပူ၊ ထိုင္း၊အိႏၵိယ၊ Europe၊ UK နဲ႔ USA က လမ္းတည္ေဆာက္ေရး ကုမၸဏီမ်ားက ဆလရ ထက္ပိုသက္သာတယ္၊ World Class လမ္းေတြလဲရမယ္။
Quotation လိုျခင္ရင္ ေျပာပါ
ုံးဝသက္သာေစရမယ္
ေၾကာျငာတာမဟုက္ဘူး တကယ္ေျပာတာပါ။
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
ေနာက္တာမဟုက္ဘူး၊ အတည္ေျပာတာပါ။ 
အေမရိကမွာ တည္ေဆာက္ထားတဲ့ လမ္းေတြ တံတားေတြရဲ႕ ကုန္က်စရိတ္ေတြ ကို PDF file ေပၚမွာ ဖြင့္ၾကည့္ပါ။
https://www.dropbox.com/s/ivu7g1u6kmfn79z/WSDOT_HighwayCosts_2004.pdf?dl=0




Khin Mg Htwe ရင္းႏွီးျမဳတ္ႏၤွမဲ့သူကတကယ္လာမွာလား
အေကာင္းဆုံးကေဆာက္လုပ္ေရးဌာနကုိမလုပ္ခုိင္း
ဖုိ႔အေရးႀကီးတယ္ ႏုိင္ငံျခားကုမၸဏီကုိတင္ဒါေခၚပါ


Aung Moe ေနာက္ တစ္ခု ေျပာ ခ်င္ တာက အေနာက္နိုင္ငံ ေတြ မွာ က technical cost အျပင္ regulatory compliance အတြက္ လဲ ကုန္ပါတယ္။ stakeholder consultation တို႔ community engagement တို႔ အပါအဝင္ ေပါ။
regulator ေတြ လက္ ခံ ေလာက္ ေအာင္ လုပ္ရတာ က extra cost ျဖစ္မယ္ ထင္ ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လမ္း တကယ္ တည္ ေဆာက္ စရိတ္ က ေတာ့ အဲဒီ quote လုပ္ထားတာထက္ ထက္ နည္းမွာပါ

Win Naing ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ဘတ္ဂ်က္နဲ႔ ၂ေပအက်ယ္ ၂ေပအနက္ အ႐ွည္ေပ၆ဝဝ ေရေျမာင္းလုပ္ဖို႔ . yellow book ဆိုတဲ့ေဒသေပါက္ေဈးနႈန္းစာအုပ္ထဲက နႈန္းထားေတြနဲ႔တြက္ၿပီးတင္လိုက္တာ ဘတ္ဂ်က္ သိန္းတစ္ရာရတယ္. ရပ္ကြက္ဖြံ႕ေထာက္က ဖိဖိစီးစီးလုပ္လိုက္တာ qualityအျပည့္ ေပ၇၅၀ ရတယ္..အုတ္ေတြပိုလို႔ ျပန္ေရာင္းတဲ့ေငြနဲ႔ မီးသတ္ေဆးဗူး တစ္သိန္းေက်ာ္ဖိုးဝယ္လို႔ရေသးတယ္.. စည္ပင္ ကထပ္လုပ္မယ့္ေရေျမာင္းက်ေတာ့ ဒီအက်ယ္ ဒီအနက္အတိုင္း ေပ ၁၂၅၀ကို ၃၂၈သိန္းခ်ေပးထားတယ္.. တြက္သာၾကည့္ေတာ့

Jason Min Naing ADB ေခ်းေငြျဖင့္ ေဆာင္ရြက္မည့္ ၅၄.၅ ကီလိုမီတာ အရွည္ရွိသည့္
မအူပင္ - က်ဳိက္လတ္ - ဖ်ာပံု လမ္း အဆင့္ျမွင့္တင္ျခင္း စီမံကိန္းအတြက္ 
(Civil Work Contractor) လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ရန္ 

တင္ဒါေအာင္ျမင္ခဲ့သည့္ ကန္ထရိုက္ကုမၸဏီမ်ား ေၾကညာျခင္း
*********************************************************************

ADB ေခ်းေငြျဖင့္ ေဆာင္ရြက္မည့္ ၅၄.၅ ကီလိုမီတာ အရွည္ရွိသည့္ မအူပင္ - ဖ်ာပံု လမ္းကို အဆင့္ျမွင့္တင္ရန္ ၀+၀၀ ကီလိုမီတာမွ ၂၅+၅၀ ကီလိုမီတာထိ လမ္းပိုင္း(ICB(1)-MP) ႏွင့္ ၂၅+၅၀ ကီလိုမီတာမွ ၅၄+၄၅ ကီလိုမီတာထိ လမ္းပိုင္း(ICB(2)-MP) တို႔ကို လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ရန္ အပိုင္း(၂)ပိုင္းခြဲ၍ (၁၃-၉-၂၀၁၄)ရက္ေန႔တြင္ ႏိုင္ငံတကာတင္ဒါ ေခၚယူခဲ့ပါသည္။

(ICB(1)-MP)လမ္းပိုင္းအတြက္ ႏိုင္ငံတကာကုမၸဏီ(၉)ခုႏွင့္ (ICB(2)-MP)အတြက္ ႏိုင္ငံတကာကုမၸဏီ(၆)ခု တင္ဒါတြင္သြင္းခဲ့ၾကပါသည္။

တင္ဒါတင္သြင္းေသာ ကုမၸဏီမ်ား၏ နည္းပညာပိုင္းကို ADB မွ ကၽြမ္းက်င္ပညာရွင္မ်ား အကူအညီျဖင့္ ကနဦးစိစစ္ခဲ့ၿပီး နည္းပညာပိုင္းဆိုင္ရာ ေအာင္ျမင္ခဲ့ေသာ ကုမၸဏီမ်ား၏ အဆိုျပဳေစ်းႏႈန္းမ်ားကို ဖြင့္ေဖာက္၍ စိစစ္ကာ ADB ရံုးခ်ဳပ္က Civil Work Contractor ေရြးခ်ယ္မႈအတြက္ ေအာက္ပါ ကုမၸဏီ(၂)ခုကို အတည္ျပဳခဲ့ပါသည္ -

(က) (ICB(1)-MP)လမ္းပိုင္း - Jung Heung Construction Co.Ltd, (ကိုရီးယားႏိုင္ငံ)
(ခ) (ICB(2)-MP)လမ္းပိုင္း - ေရႊေတာင္၊ Wika၊ Tokyu၊ STK JV (ျမန္မာ၊ အင္ဒိုနီးရွား၊ ဂ်ပန္ ဖက္စပ္).
https://goo.gl/VogS3q

https://www.facebook.com/MinistryofConstruction/photos/a.443877682370192/860470434044246/?type=3&theater

Jason Min Naing 1 sqm $ 60ဆိုကြန္ကရစ္လမ္း ေသခ်ာေဖါက္လို႔ရပါၿပီ။ road furniture နဲ႔ drainage ေတြမပါေပါ့။ Asphalt လည္းသိပ္မကြာဘူးခင္ဗ်။ နဲနဲပိုသက္သာႏိုင္ပါတယ္။
https://www.facebook.com/100000000806965/posts/2086428954700444/
ျမန္မာႏိုင္ငံက ADBလမ္းေတြရဲ႕ ေစ်းႏႈန္းေတြ ကိုဝင္းေမာင္ပို႔စ္ေအာက္မွာမန္႔ေပးထားတယ္။


LikeShow more react

Tint Lwin ျမနိမာျပည္ကြနိကရိလမ္းေတြက ႏိုင္ငံျခားမွာလိုသံေခ်ာင္းမထည့္ဘူးေနာ္ ထပ္ေလ်ာ့ပါဦး

Manage


Reply2d

Jason Min Naing သံေခ်ာင္းမပါပါဘူး၊ ႏိုင္လြန္ကတၱရာလမ္းလည္း သူ႔ထက္နဲနဲပဲေလ်ာ့ပါတယ္။ 
International Consultant ရဲ႕ ဒီဇိုင္းေပၚ တြက္ၾကည့္ထားတဲ့ အၾကမ္းဖ်င္းေစ်းပါ။ +/- ေတာ့ရွိပါတယ္။ ဆလရ
စည္ပင္ေစ်းကဒီထက္နည္းမယ္ထင္တယ္။

Jason Min Naing သီလဝါaccess road သံလ်င္တံတားကေန ေရေၾကာင္းတကၠသိုလ္ထိ လုပ္တာ ေဒၚလာသန္း ၄၀ ေက်ာ္ပါ လမ္း တံတား ေရေျမာင္း လွ်ပ္စစ္ လိူင္းေရႊ႕ မီး road furnitrure အပါ ပါ။



Win Htein ပညာတတ္ေတြလိမ္ရင္ တိုင္းျပည္အင္မတန္နာပါတယ္ၾဆာတင့္ေရ

M Zaw Aung ဒီေန႔ အေမရိကားက သူငယ္ခ်င္းတေယာက္နဲ႔ ေတြ့ဆံု စကားေျပာၾကတယ္။ သူကေျပာတယ္။ NLD Military ႏွစ္ခုစလံုး သူတို႔ရထားတဲ့ အာဏာကို သံုးၿပီး ၾကာႏိုင္သမ်ွ အုပ္ခ်ဳပ္ဖို႔.. သူတို႔နဲ႔ဆိုင္သူေတြပဲ တတ္ႏိုင္သမ်ွ လက္ဝါးႀကီးအုပ္ဖို႔ လုပ္ေနၾကမွာပဲ.. စိတ္ေကာင္ေစတနာနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးလုပ္တာမဟုတ္ဘူး..အာဏာရဖို႔ ရရင္ ျမဲေနဖို႔ လုပ္ၾကတာ.. လို႔ သူ႔အျမင္ ေျပာျပပါတယ္။.. က်ေနာ့္ အျမင္ကေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံ တကယ္ႀကီးပြားတိုးတက္ေအာင္ ေမတၱာ(သနားဂ႐ုဏာ) + သစၥာ(ကိုယ္က်င့္တရားေကာင္း) နဲ႔. လုပ္ေနတဲ့ ျမန္မာေရာ ႏိုင္ငံျခားသားေရာ အမ်ားႀကီးေတြ႔တယ္ဗ်။ . . 
. . ဒီကန္ထ႐ိုက္ႀကီး ရလို႔ တမိုင္ ေဒၚလာ ၂သန္း ျမတ္မယ္မထင္ပါနဲ႔..ဝိုင္းေတာင္းသူ. လုပ္စားသူ ေတြေၾကာင့္ ၅ႏွစ္ၾကာရင္ ခ်ိဳင့္ခြက္ေတြ အက္ကြဲကြန္ကရစ္ေတြ ျဖစ္မသြားရင္.. အဲဒီ လမ္း ေဆာက္သူေတြရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈပါပဲ။ QC Private Monitor လုပ္ေပးမဲ့ Consultant ေကာင္းတခု ဆိုရင္ အဲဒီ ကန္ထ႐ိုက္ လုပ္ခဲ့တဲ့ ကုမဏီ လမ္း ေတြကို သံုးသပ္ရမယ္။ အရင္က လုပ္စားခဲ့တယ္.. အခု (သိပ္) မလုပ္စားေတာ့ဘူး.. ဆိုတာမ်ိဳး.. ျဖစ္လာမယ္ ယံုၾကည္ပါတယ္..ေက်းဇူးပဲ အန္ကယ္တင့္ နဲ႔ မိတ္ေဆြမ်ားေရ
အန္ကယ္တင့္ ခင္ဗ်ား field မဟုတ္ပဲ လမ္း ဘတ္ဂ်က္ေတြ ျပည္ပလမ္းစရိတ္ေတြနဲ႔ယွဥ္ၿပီး ႀကိတ္ေနတာ ဟုတ္မွလုပ္တဲ့ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က အန္ကယ္တင့္ေဆးဘဲမဟုတ္မွန္းသိလို႔ cb ကလာေျပာတာပါဗ်ာ ဘယ္ရမလဲဗ်ာ အညံ့ေတာ့မခံဘူး ဟေကာင္ႀကီးရ ေသခ်ာပါတယ္ကြာလို႔ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ အိမ္နီးခ်င္း တ႐ုပ္ အႏၵိယ နဲ႔ အတူတူကုန္ေတာင္ ငါက မ်ားတယ္ေျပာဦးမွာကြလို႔ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ျမန္မာျပည္က ကြန္ကရိလမိးေတြက အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံက ကြန္ကရိလမ္းေတြလို သံေခ်ာင္းထည့္ေလာင္းတာမွမဟုတ္တာ ပိုေတာင္သက္သာေသးတယ္ဗ်😊

No comments:

Post a Comment