Monday, January 28, 2019

RSE, PE လက္မွတ္ရအင္ဂ်င္နီယာနဲ႕ ျမန္မာအင္ဂ်င္နီယာေကာင္စီ


RSE, PE လက္မွတ္ရအင္ဂ်င္နီယာနဲ႕ ျမန္မာအင္ဂ်င္နီယာေကာင္စီ က်ေနာ္ စင္ကာပူမွာ အလုပ္လုပ္တုန္းက သက္ဆိုင္ရာက႑ေတြမွာ PE လက္မွတ္ရထားသူက Drawing Approve လုပ္ဖို႕ လက္မွတ္ထိုး၊ တံုးထု ျပီး တရြက္ကို ေဒၚလာဘယ္ေလာက ဆိုျပီး စာရြက္တိုင္းကို တံုးထုခ ယူပါတယ္။ သူမႏွစ္သက္ရင္ ျပန္ျပင္ဖို႕ PDF file ကိုပဲ ကြန္ျပဴတာနဲ႕ မွတ္ခ်က္ေတြေရး၊ ဟိုဆြဲသည္ဆြဲ လုပ္ျပီး အီးေမးနဲ႕ ျပန္ပို႕ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႕က ျပန္ျပင္ရပါတယ္။ .. PE က သူအတည္ျပဳ လက္မွတ္ထိုးလိုက္တဲ့ ေဆာက္လုပ္ေရး လမ္းတံတား၊ အေဆာက္အဦ၊ စက္မႈ ဘြိဳင္လာ၊ ဓါတ္ေလွခါး၊ လွ်ပ္စစ္ ထရန္စဖြန္မာ၊ ဂ်င္နေရတာ၊ Fire System, SCADA system , Lighting System စတဲ့ Drawing ပံုဒီဇိုင္းမ်ားကို ဖတ္မွတ္ျပီး အတည္ျပဳလက္မွတ္ ထိုးရပါတယ္။
.
PE အတည္ျပဳတဲ့အတိုင္း လုပ္ငန္းပိုင္ရွင္က တပ္ဆင္၊ ေဆာက္လုပ္ရပါတယ္။ တခုခု မွားရင္ P.E ဆီကို အဆံုးအျဖတ္ Drawing ျပင္သင့္ရင္ ျပင္၊ လက္မွတ္ အသစ္ျပန္ထိုးရျပန္ပါတယ္။ လက္မွတ္ထိုးတိုင္း ေငြေပးရပါတယ္။
.
ျမန္မာျပည္မွာေတာ့ P.E ဆိုတာ ဘာမွ ေရရာစြာ မလုပ္ႏိုင္ေသးပါဘူး။ ႏိုင္ငံျခားက တတ္ၾကြမ္းတဲ့ ျမန္မာအင္ဂ်င္နီယာမ်ားကို လည္း ထိုင္ခံု ျပသနာေၾကာင့္ အ၀င္မခံခ်င္ပါဘူး။
.
.
ဒါေပမဲ့
.
အလြန္ၾကီးမားတဲ့ Offshore Projects, Shwe Gas Pipeline, Copper Mine, Power Plants, စတဲ့ အေဆာက္အဦးၾကီးမ်ားကိုေတာ့ ႏိုင္ငံျခားကုမဏီ ၾကီးမ်ားကပဲ တာ၀န္ခံ ေဆာက္လုပ္တယ္။ P.E က Drawing စစ္ေဆးရင္ ရူးသြားႏုိင္တယ္။ အလားတူTelenor, Mytel, Ooredoo, Mpt စတဲ့ ဆက္သြယ္ေရး ကုမဏီၾကီးမ်ားရဲ့ လုပ္ငန္း Drawing ပံုဒီဇိုင္းကို ျမန္မာ P.E စစ္ေဆးလို႕ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ P.E Communication မရွိေသးပါဘူး။ P.E Electronic ကလဲ ဘာမွ မလုပ္ႏိုင္ပါဘူး
.
.
ဒီေတာ့

ျမန္မာ P.E ေတြ လက္ရွိ ဘာလုပ္ေနသလဲ ဆိုေတာ့ AGTI အဆင့္မဟုတ္သူေတာင္ ေဆာက္ႏိုင္တဲ့ ေက်ာင္း၊ ေဆးခန္း၊ လမ္း၊ တံတားေလးေတြကို လက္မွတ္လုိက္ထိုး ေနရတတယ္။ စိတ္မေကာင္းမျဖစ္ပါနဲ႕။ စခါစ ဆိုေတာ့ ဒီလိုနဲ႕ပဲ စရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
.
.
ေနာက္ဆံုး

က်ေနာ္တို႕ P.E ေရြးခ်ယ္ေရး အဖြဲ႕က ကိုးရိုးကားယား၊ အင္ဂ်င္နီယာေကာင္စီ ဥပေဒနဲ႕ ေဘာင္၀င္ေအာင္ RSE, PE ေတြကို ေရြးခ်ယ္ရပါေတာ့တယ္။ ဒီေတာ့လည္း ပုဂိုလ္ခင္ရာပဲ ေရြးၾကတယ္။ ပါေမာကၡတိုင္း ၊ ညြန္ခ်ဳပ္တိုင္း P.E အတင္းေပးလို႕ တခ်ိဳ႕ မလုပ္ခ်င္လို႕ ေရွာင္ေျပးေနၾကတယ္။ ဘယ္လုပ္ခ်င္စရာ ေကာင္းမလဲ။ တေန႕ က်ပ္ တေသာင္းပဲ ရျပီးေတာ့ လူေတြကို အရည္အခ်င္းစစ္ေနရတာ၊ အရည္အခ်င္း ရွိသူေတြကလဲ ..စာေမးပြဲလာမေျဖဘူး။ P.E လက္မွတ္ထိုးျပီး အသက္ေမြးမယ္ ဆိုသူမ်ားပဲ RSE, PE လက္မွတ္ေတြ ရေအာင္ ယူၾကတယ္။ ရျပီးလည္း တကယ္လက္မွတ္ထိုးခ်ိန္ မွာ ၉၀% RSE, PE ေတြက လက္မွတ္ထိုးခြင့္ မရွိပါဘူး။
.
.ကိုတင့္လြင္ ပို႕ေအာက္မွာ ေရးထားတယ္
https://www.facebook.com/groups/173723859950012/permalink/300560250599705/
.

က်ေနာ့္ ေ၀ါ မွာလဲ သက္ေမြးပညာနဲ႕မိုက္ကယ္ဖာရာေဒး အေၾကာင္း ေရးထားပါတယ္။ 
https://www.facebook.com/myanmarjobstudent/posts/10156307447078472
.
ျမန္မာျပည္ MEngC PE flow chart မွာေတာ့ AGTI လည္း PE ေျဖခြင့္ရွိေပမဲ့ တေယာက္မွ မေပးေသးဘူး ဆိုပဲ..
. . .
သံုးသပ္ရရင္ေတာ့
.
တေလာက္ အင္ဂ်င္နီယာေကာင္းစီ ၆၀ဦး ေရြးေကာက္ေတာ့ ဥပေဒအေဟာင္းက သိပ္မစြံေတာ့ အသစ္ျပဌာန္းလိုက္တယ္။ ထံုးစံအတိုင္း ဆူညံေနၾကတယ္။
.
ေနာက္တဖန္ AGTI ဒီပလိုမာ သမားေတြက သူတို႕ကို ခြဲျခားတယ္ ေျပာျပီး ဆူပူၾကျပန္တယ္။
.
၂၀၁၆ တုန္းက လူလိမ္တင္ထြန္း ဆိုသူကို ၁၀တန္းမေအာင္ေပမဲ့ (ကြယ္လြန္သူ) ၀ါရင့္အင္ဂ်င္နီယာၾကီး တစ္ဦးနဲ႕ အဖြဲ႕က P.E ေပးလိုက္တယ္။ ေနာက္ အဲဒီလူလိမ္ တင္ထြန္းက အာစီယံပီအီး၊ က်ေနာ္တို႕ YTU (RIT) မွာ ဧည့္ပါေမာခ ျဖစ္လာျပီး၊ စီမံကိန္းမ်ားစြာကို အေျခခံပညာမတတ္ပဲ လက္မွတ္ထိုး လိမ္စားေနတာ မိသြားေပမဲ့ အဲဒီလူလိမ္ကို အေရးမယူရဲဘူး။ လမ္မဲၾကီးေတြ ေနာက္ကြယ္မွာ ရွိတယ္ ေျပာၾကတယ္။
.
ဒါနဲ႕ပဲ P.E ရထားသူေတြ အရည္အခ်င္းမရွိ၊ ၁၀တန္း က်ဴရွင္ပဲ ျပစားေနတဲ့လူ၊ အသက္အလြန္ငယ္ရြယ္သူ စသျဖင့္ PE လက္မွတ္ ရထားတာေတြ ဆူညံလာတယ္။ P.E ရျပီးရင္ ႏွစ္စဥ္ စာတမ္းတစ္ေစာင္၊ စာအုပ္တစ္အုပ္ စသျဖင့္ ျပဳစုရမယ္ ဆိုတဲ့ လမ္းညြန္ခ်က္ မရွိ။ P.E လက္မွတ္ကိုင္ျပီး အီလက္ထရြန္းနစ္ တင္ဒါ ဆိုရင္ Ec P.E လက္မွတ္ထုိးရမယ္၊ Civil, Road/Bridge တင္ဒါဆိုရင္ P.E လက္မွတ္ထိုးရမယ္၊ စက္မႈ P.E ေတာ့ ဘာ တင္ဒါေတြ ထုိးသလဲ မသိရ။
. တကယ္ေတာ့ Engineer Council က လူၾကီးေတြချမာ အေကာင္းဆံုး လုပ္ေနေပမဲ့ ယိုယြင္းေနတဲ့ စနစ္ဆိုးၾကီးေၾကာင့္ ဆူပူမႈဒဏ္ကို အလူးအလဲ ခံေနရပါတယ္။ အလြန္ သနားစရာ ေကာင္းတာကေတာ့ လစာလဲ မရပဲ ျမန္မာျပည္ အင္ဂ်င္နီယာေလာက ပညာရပ္ဆိုင္ရာ တိုးတက္ေအာင္ လုပ္ေနၾကတဲ့ စီနီယာ ၀ါရင္ အင္ဂ်င္နီယာၾကီးမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာပဲ ျဖစ္ပါေစ၊ အင္ဂ်င္နီယာမ်ား စိတ္ထား ေကာင္းၾကမယ္ ဆိုရင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ တိုးတက္မႈ ျမန္ဆန္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ . ျမန္မာအင္ဂ်င္နီယာေကာင္စီ ျပဳလုပ္တဲ့ သင္တန္းမ်ား၊ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား၊ ဥပေဒမ်ားမွာ ကိုယ္က်ိဳးစီးပြား ပါ၀င္မွာေတာ့ မလြဲဧကန္ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာအင္ဂ်င္နီယာအသင္း၊ ျမန္မာအင္ဂ်င္နီယာေကာင္စီ၊ အခု အရည္အေသြးစစ္ေဆးေရး စသျဖင့္ ျမန္မာျပည္မွာ ျဖစ္ေနတဲ့အတိုင္း လူတစ္စု လက္၀ါးအုပ္ဖို႕ ၾကိဳးစားေနၾကတာ ေခတ္ကာလရဲ့ ျပယုတ္ျဖစ္ပါတယ္။ . ဒီ လူနဲ႕မူ ျပသနာကေတာ့ ဆက္လက္ ရွိေနဥိးမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အျမင့္ဆံုးေသာ ျမန္မာျပည္ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ က အစ တပ္မေတာ္က ၂၅% ေနရာယူထားသလို၊ အဖြဲ႕အစည္း၊ အစိုးရဌာန အသီးသီးမ်ာလည္း အလားတူ ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အခု သမၼတဦး၀င္းျမင့္ လက္ထက္မွာ တပ္မေတာ္နဲ႕ အစိုးရ နားလည္မႈ ရွိလာျပီး၊ အဂတိမ်ား ( တနည္းေျပာရရင္ ..COI Conflict of Interest ကိုယ္က်ိဳးစီးပြား) ကို စတင္ အေရးယူေနခ်ိန္မွာ.. အင္ဂ်င္နီယာေလာက ပညာရွင္မ်ားလည္း စိတ္ႏွလံုးေကာင္းမ်ား ထားႏိုင္ၾကပါေစ။ . ေဇာ္ေအာင္ (M Zaw Aung) Website: http://www.myanmarengc.org/ Facebook: https://www.facebook.com/Myanmar-Engineering-Council-596849123795862/ Date: 28.1.2019

Thursday, January 24, 2019

ေက်ာင္းၿပီးကတည္းက ဆယ္တန္းက်ဴရွင္ ျပစားေနတဲ့သူမ်ိဳးကို P.E ေပးႏိုင္ၿပီး..


ေက်ာင္းၿပီးကတည္းက 
ဆယ္တန္းက်ဴရွင္ ျပစားေနတဲ့သူမ်ိဳးကို 
P.E ေပးႏိုင္ၿပီး..
ေက်ာင္းမၿပီးခင္ကတည္းက လုပ္ငန္းခြင္ဝင္ကာ၊ 
အင္ယာေလာကထဲ တစ္စိုက္မတ္မတ္ လုပ္လာသူ က်ေနာ့္ကိုက် 
P.E နဲ႔ မထိုက္တန္ေသးဘူး ဆိုတာ..

#နည္းနည္းေတာ့_ရင္နာတယ္၊

ဆယ္တန္းေတာင္ မေအာင္တဲ့သူကို P.E ေပးႏိုင္ခဲ့ၿပီး...
ME ဆက္တက္ခြင့္ရပါလ်က္နဲ႔ မတက္ျဖစ္ခဲ့ဘဲ
လုပ္ငန္းခြင္မွာ ႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္ စာေတြ႕လက္ေတြ႕ ႀကိဳးစားခဲ့ရတဲ့ က်ေနာ့္က်မွ
P.E interview က်တယ္ဆိုတာ..

#နည္းနည္းေတာ့_ရင္နာတယ္၊

ဘာသာျပန္ translation ေတြေလာက္နဲ႔ သင္ၾကားေရးဖက္ ေရာက္ေနတဲ့ 
TU ေက်ာင္းအုပ္ေတြကို P.E ေခၚေပးဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့ၾကၿပီး...
လက္ေတြ႕လုပ္ငန္းခြင္မွာ textbook ေတြ ဘာသာျပန္ျပ၊ လက္ေတြ႕ပါ လုပ္ျပၿပီး တပည့္ေပါင္းမ်ားစြာ ေမြးထုတ္ေပးေနတဲ့ က်ေနာ့္ကိုက် 
P.E မေပးခ်င္ေသးဘူး ဆိုတဲ့အေပၚ..

#နည္းနည္းေတာ့_ရင္နာတယ္၊

ရန္ကုန္မွာ ေနေနတဲ့သူေတြက်
အစ္ကိုႀကီး ညီေလး နဲ႔
အလြယ္တကူပဲ P.E ရႏိုင္ၾကၿပီး...
ျပည္နယ္မွာ ေနေနတဲ့ 
က်ေနာ္တို႔လို တစ္ေကာင္ႂကြက္ေတြအတြက္
P.E ရဖို႔ ခက္ေနရတဲ့ အေပၚ..

#နည္းနည္းေတာ့_ရင္နာတယ္၊

ျပည္နယ္ေတြမွာ 
P.E ေတြ ရွိကုန္ၾကရင္...

P.E ေတြ စုကာ
ေတာခို သူပုန္ထ
မိုင္းေထာင္ လူသတ္ 
ဆက္ေၾကးေကာက္
မူးယစ္ေဆးဝါး ေရာင္းဝယ္ ေဖာက္ကား
ကုန္ ၾကမွာကို
စိုးရိမ္ေနလို႔ မ်ားလား..
.
.
Facebook link
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1994722327232223&id=100000834260595

စီးပြားေရးေပၚလစီနဲ႔ျမစ္ဆံုအေရး


စီးပြားေရးေပၚလစီနဲ႔ျမစ္ဆံုအေရး
 ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အေျဖ (၂၀၁၅ အစိုးရမျဖစ္ခင္ ေျပာစကားကို သံုးသပ္ခ်င္လာပါတယ္။ ေရအားလ်ွပ္စစ္ တျခားေနရာေတြမွာ ဆက္ လုပ္ေစ ခ်င္လို႔ပါ။ ေဒၚေအါင္ဆန္းစုျကည္ ေျပာတဲ့အတိုင္း  လုပ္ေလ့ ရွိေပမဲ့..ျမစ္ဆံုကိစၥကို ေဘးကျကည့္ျပီး မေၾကနပ္သူေတြ ပိုမ်ားလာပါတယ္)။
.........
မဲႏႈက္ၿပီး ရေသာေမးခြန္းစာရြက္ ကို ဖတ္ပါတယ္။
.
ေမး...အေမစုတို႔ စီးပြားေရးေပၚလစီကို သိလိုပါတယ္။ အန္တီသမၼတျဖစ္ရင္ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇတ္ႏွံမွဳ FDI Foreign Direct Development ေတြ ဝင္လာေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ရပါမလဲ။.. ျမစ္ဆံုဆည္ ေရအားလ်ွပ္စစ္အေၾကာင္းလဲ သိလိုပါတယ္။
.......
ေျဖ...က်မတို႔ စီးပြားေရး ေပၚလစီနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာရမယ္ဆိုရင္ FDI ဝင္လာဖို႔အတြက္ ထိုင္ျပီးေတာ့ ရင္းႏွီးျမႇတ္ႏွံ မွဳေတြ ဝင္လာဖို႔ ေစာင့္ေနတယ္လို့ သေဘာ႐ွိတယ္လို့ က်မ ျမင္ပါတယ္။ က်မ အေနနဲ႔ကေတာ့ အဲဒီလို သေဘာ႐ွိေနလို႔ေတာ့ မျဖစ္ဘူးလို႔ ျမင္ပါတယ္။(လက္ခုပ္.အားေပးသံမ်ား)။ အဲဒီလို လုပ္လို႔ မျဖစ္ဘူးလို႔ က်မ ထင္ပါတယ္။ စီးပြားေရး ေကာင္ေအာင္လုပ္ဖို႔ ႏိုင္ငံေတာ္ စီမံကိန္းေတြ ႐ွိဖို႔ လိုပါတယ္။ စီးပြားေရး စီမဲကိန္းေတြ ကလည္း ပြင့္လင္းျမင္သာ ႐ွိဖို႔ လိုပါတယ္။
.
.
FDI ျပည္ပရင္းႏွီးမွဳ
အဲဒီအခ်က္ေတြကလည္း FDI ရ႐ွိေရးနဲ႔ ဆက္ႏြယ္ေနပါတယ္။ FDI ရဖို႔အတြက္ ဘယ္လိုျပင္ဆင္ပါသလဲ ဆိုေတာ့ FDI ဥပေဒ ထြက္ၿပီ။ ဒီ ဥပေဒ ထြက္ၿပီ ဆိုေတာ့ ရင္းႏွီးျမႇဳတ္ႏွံမွဳေတြ စုျပံဳၿပီး ဝင္လာပါသလား ဆိုေတာ့ ေမ်ွာ္မွန္းသလို ဝင္မလာပါဘူး။ အဲဒီလို ဝင္မလာတာကို က်မ ႏိုင္ငံတကာ စီးပြား ပညာ႐ွင္မ်ားနဲ႔ ေဆြးေႏြးပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ ေျပာတာ အၾကားရဆံုး အေျဖကေတာ့ ၂ခု ပဲ ေတြ႔ရတယ္။
.
တခုကေတာ့ သူတို႔ လံုျခံဳမွဳ မ႐ွိလို႔ေပါ့ေနာ္။  သူတို႔ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရး အေပၚ ယံုၾကည္မွဳ မ႐ွိလို႔။ ဥပေဒေတြကေတာ့ ခုေျပာတဲ့ FDI ဥပေဒ ကေတာ့ ႐ွိေနပါၿပီ။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီဥပေဒအတိုင္း လုပ္ပါ့မလား၊ အဲဒီ ဥပေဒ စိုးမိုးမွဳ ႐ွိႏိုင္မလား ဆိုတဲ့ စိုးရိမ္မွဳေတြ ႐ွိတယ္။ အဲဒါက တခုေပါ့ေနာ္။
.
Infrastructure အေျခခံအေဆာက္အဦ
ေနာက္တခုကေတာ့ အေျခ ခံ အေဆာက္အဦ။ အင္ဖရာ စထရပ္ခ်ာ Infrastructure ေပါ့ေနာ္။ အဲဒါ အားနည္းတဲ့အတြက္ တခ်ိဳ႕ စီးပြားေရးကုမဏီႀကီးေတြက သိပ္စိတ္မပါဘူး ျဖစ္သြားတယ္။ ဥပမာ တခု ေျပာရရင္ စက္ရံုႀကီး သူတို႔လုပ္ငန္းအတြက္ ေဆာက္မယ္ဆိုပါေတာ့။ ဒါေပမဲ့ စက္ရံုဆီကို လမ္းေတြလဲ ေဆာက္ရမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ စိတ္ပ်က္သြားတယ္။ (ရယ္ေမာလ်က္..ပရိတ္သတ္ရယ္သံမ်ား)။ အဲဒါအျပင္ လ်ွပ္စစ္ရ႐ွိေရး အတြက္ သူတို႔ကပဲ ႐ုန္းကန္ရမယ္ ဆိုရင္ျဖင့္ ပိုၿပီး စိတ္ပ်က္သြားတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဒီဟာေတြ ရ႐ွိေရးအတြက္ အစိုးရက စီမံကိန္းခ် လုပ္ေဆာင္မွ စီးပြားေရး တိုးတက္မယ္ ျဖစ္ပါတယ္။
.
စီးပြားေရးတိုးတက္ဖို႔ ဆိုတာ တလမ္းထဲသြားလို႔ မရပါဘူး။ လမ္းအမ်ိဳးမ်ိဳးကို တခ်ိန္တည္း သြားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ စီမံကိန္းမ်ားကို တၿပိဳင္တည္းလုပ္ေဆာင္ရမယ္။ စြမ္းအင္အတြက္ လ်ွပ္စစ္စီမံကိန္းႀကီးမ်ား၊ လမ္းပန္း ဆက္သြယ္ေရး စီမံကိန္းႀကီးမ်ား လိုပါတယ္။ အေျခခံအေဆာက္အဦ InfraStructure ေတြ  တၿပိဳင္တည္း လုပ္ေဆာင္ရပါမယ္။ အဲ ဒီဟာေတြ မျပည့္မစံုပဲ ေတာ္ရံုတန္ရံု လုပ္ငန္း႐ွင္ေတြက သိပ္မလာခ်င္ၾကဘူး။ ေစာေစာက ေျပာသလို လံုျခံဳမွဳ လိုတယ္။ ဘဝအာမခံခ်က္ လိုတယ္ေပါ့။ က်မတို႔ လူငယ္ေတြ ေျပာသလိုေပါ့၊ ဒီစီပြားေရး လုပ္ငန္း႐ွင္ေတြလဲ လံုျခံဳမႈ အာမခံ လိုတယ္။ စီးပြားေရး လာလုပ္တယ္ ဆိုတာ အက်ိဳးအျမတ္အတြက္ လာၾကတာျဖစ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔ အက်ိဳးအျမတ္ ႐ွိသလို ျပည္သူျပည္သားေတြလဲ အက်ိဳးအျမတ္ ႐ွိဖို႔ လိုတယ္။ ျပည္သူေတြ အက်ိဳးအျမတ္ ရဖို႔ကေတာ့ အစိုးရရဲ႕ တာဝန္ျဖစ္တယ္။
.
အခုဆိုရင္ျဖင့္ က်မတို႔ ျပည္သူျပည္သားေတြက ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇတ္ႏွံမွဳ ေတြအတြက္ မေက်မနပ္ ျဖစ္တယ္။ ေခါင္းပံုျဖတ္တယ္ေပါ့ေနာ္။ ေခါင္းပံုျဖတ္တယ္ဆိုတာ . ေခါင္းပံုမျဖတ္ေအာင္လို႔ ဘယ္သူက ကာကြယ္ရမလဲ။ အစိုးရက ကာကြယ္ရမွာေပါ့။ ကိုယ့္လူမ်ိဳးကို ကိုယ့္အစိုးရက မကာကြယ္ေပးရင္ ဘယ္သူက ကာကြယ္ေပးမွာလဲ။ အဲဒီေတာ့ အခုေမးတဲ့ ေမးခြန္းမွာ ျမစ္ဆံုစီမံကိန္း ကို ေမးထားတယ္။
.
.
ျမစ္ဆံုစီမံကိန္း
အန္တီ သမၼတျဖစ္တာ၊ မျဖစ္တာက သတ္သတ္၊ ဒီကိစၥကို မူအရ ေျပာသြားမယ္။ စီမံကိန္းတခုကို ျပင္ပႏိုင္ငံ တစ္ခုက အစိုရကပဲျဖစ္ျဖစ္၊ လုပ္ငန္း႐ွင္တစ္ဦးက ျဖစ္ျဖစ္ သေဘာတူညီမႈ ယူတဲ့အခါ  အဲဒီစီမံကိန္းမွာ ဘာေတြပါသလဲဆိုတာ ျပည္သူေတြ သိခြင့္႐ွိတယ္။ က်မတို႔ ဘာမွမသိဘူး။ ျမစ္ဆံု စီမံကိန္းမွာ က်မကို ဘာလုပ္မလဲလို႔ ေမးရင္ ဘာသေဘာတူညီမႈ ႐ွိသလဲ ဆိုတာ က်မ မသိပဲနဲ႔ က်မ ဘယ္လိုလုပ္ ေျဖမလဲ။ ကန္ထ႐ိုက္ ဆိုတာ႐ွိတယ္ေနာ္။ ဘာေတြ သေဘာတူညီ ခဲ့သလဲ ဆိုတာ က်မမသိဘူး။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ သေဘာတူညီထားတဲ့ အတိုင္း မလုပ္ခဲ့ရင္ က်မတို႔က ဘာေတြ ျပန္ဆပ္ရမလဲ ဆိုတာလဲ က်မ မသိဘူး။
.
ဒါမ်ိဳးဆိုတာ ပြင့္လင္းျမင္သာမွဳ ႐ွိရတယ္။ က်မတို႔ အစိုးရကလဲ ပြင့္လင္းရမယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အမွန္ေျပာလို႔႐ွိရင္ လက္မွတ္ထိုးတဲ့သူေတြက ဘာျဖစ္လို႔ တာဝန္ယူၿပီး မ႐ွင္းသလဲလို႔ ေမးခ်င္တယ္။
.
End of Video
...............................
FDI သံုးသပ္ေဆာင္းလင့္ပါ
https://m.facebook.com/groups/1410110412651955?view=permalink&id=1747185695611090
(or) shot cut www.goo.gl/bT8ES5
.
မိမိ သံုးသပ္ခ်က္
ဒီဗြီဒီယို က ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အတိုက္အခံဘဝ ေျပာခဲ့ၿပီး၊ အခု အဏာ ၇၅ရာႏႈန္း ရတာ ၃ႏွစ္နီးပါး အထိ ၿငိမ္ေနခ်ိန္ (စံုစမ္းေရးေကာ္မ႐ွင္ ဖြဲ့ေပးျပီး အစီရင္ခံစာ တရားဝင္ မထြက္လာေသးခ်ိန္) ျမန္မာျပည္က တ႐ုပ္ သံရံုးရဲ႕ သေဘာထားထြက္လာလို႔ ျပည္သူေတြ ေဒါသထြက္ေနခ်ိန္ကာလပါ။ တ႐ုပ္အစိုးရက ျမန္မာျပည္သူအာလံုးနီးပါး မလိုလားမွန္း သိရက္ ဒီသတင္းထုတ္ျပန္တာပါ။ ႏိုင္ငံေရးပါ။  ဆက္လုပ္ရင္လဲ စတိ အလတ္စားေရအား ၁၀၀ အျမင့္ ေရကာတာ ေလာက္ပဲ လုပ္ၾကရင္ရင္ တ႐ုပ္က လက္ခံမလား။ ေရအားလ်ွပ္စစ္ စီမံကိန္း အားလံုး ရပ္သြားတာ ျမစ္ဆံုရပ္ဆိုင္းလို႔ အဓိကပါပဲ။ ျပန္မေဆြးေႏြး ေသးတာလဲ အစိုးရမွာ မေမ်ွာ္လင့္တဲ့ ဘဂၤါလီ.ရခိုင္အေရးလိုမ်ိဳး ေပၚလာတာေၾကာင့္ပါ။
.
အေရးထဲ ျမစ္ဆံု နဲ႔ ေက်ာက္စိမ္း သယံဇာတႂကြယ္ဝတဲ့ ကခ်င္ျပည္နယ္ အစိုရဝန္ႀကီး၃ဦး ႏွဳတ္ထြက္ျခင္း၊ ရပ္စဲျခင္း Jan2019 မွာ ျဖစ္လာတယ္။ ျမစ္ဆံု စာခ်ဳပ္ကို အေမစု ေျပာတဲ့ လက္မွတ္ထိုးခဲ့သူမ်ားချမာ ရာထူးမ႐ွိေတာ့တာ ၂၀၁၆ ကတည္းကပဲ ဆိုေတာ့.. အခု အေမစုပဲ ႐ွင္းေနရၿပီ။ ျပန္ေခၚလဲ လာမွာမဟုတ္။ အေသပဲ ခံေတာ့မလား မသိ။
.
 ကခ်င္တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္နဲ႔ သူတို႔မဟာမိတ္ ရခိုင္ ေအေအ ဌာနခ်ဳပ္႐ွိရာ ကခ်င္ျပည္နယ္မွာ၊..  အင္အားႀကီးမားလွတဲ့ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ႀကီးလဲ ႐ွိေနတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကို မထိခိုက္ဖို႔ ေလာေလာဆယ္ မၾကံဳစဖူး တဖက္သတ္ အပစ္ခတ္ရပ္ထားတဲ့ တပ္မေတာ္သေဘာထားလဲ.. ျမစ္ဆံုအေရးမွာ အေရးႀကီးတယ္။ ျမစ္ဆံု စံုစမ္းေကာ္မ႐ွင္ရဲ႕ အစီရင္ခံစာ မၾကာခင္ထုတ္ျပန္မွာလား၊ မၾကာခင္ အလည္ပတ္ ေရာက္လာေတာ့မဲ့ တ႐ုပ္အႀကီးကဲ က်ီ႐ွင္ပင္း ျမန္မာျပည္ခရီးစဥ္ အတြက္ ျပင္ဆင္ဖို႔ ျမန္မာအစိုးရ အေကာင္းဆံုး လုပ္ႏိုင္ပါေစ။
.
ေဇာ္ေအာင္(မံုရြာ)
22.Jan.2019

ကိုးကား..ဗြီဒီယို..
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=439907313213423&id=100015824744006

လူလိမ္တင္ထြန္း. အင္ဂ်င္နီယာ. ပေရာဖက္ဆာ

လူလိမ္တင္ထြန္း
မယမင္း (အင္ဂ်င္နီယာ ဂန္႔ေဂါ အမတ္) ဘက္က ၁၀၀% ေထာက္ခံတယ္။ Personal Attack နဲ႔ ဘာမဟုတ္တဲ့ကိစၥကို AGTI,  နဲ႔ BE ေသြးခြဲ တိုက္ခိုက္တယ္။  ဒီ MEngCအင္ဂ်င္နီယာ ေကာင္စီက လူေတြ ပိုက္ဆံလဲ သိပ္မရပဲနဲ႔ ေငြ၊ အာဏာ႐ွိသူေတြ ျပည္ပကုမဏီႀကီး ေတြ အက်ိုးပဲ လုပ္ခ်င္ လက္ဝါးအုပ္ခ်င္ေနတယ္။ လူတစု ႀကီးစိုးေနတယ္။ အဲဒီလူတစု  ႀကီးက်ယ္ေနတာ ဇီးပိန္ေဖာင္ႀကီး လိုမ်ိဳး.. အေရးယူဖို.့လိုေနပါၿပီ။ အေရးယူရမဲ့ ပထမ အမွဳကေတာ့...လူလိမ္တင္ထြန္း အမွဳနဲ႔ အပိုင္ကိုင္ရေတာ့မယ္.. သူတို႔ ခြင့္ျပဳလို႔ (အသံုးမက်လို႔) အလိမ္ခံရတာ.. ၁၀တန္း မေအာင္တဲ့ စကာပူမွာ အလုပ္လုပ္သူ က B.E အတု ဟန္ေဆာင္ျပီး. ကပ္ဖားလုပ္ၿပီး. P.E ေလ်ွာက္တာ ရတယ္။ ..အဲဒီ လူလိမ္တင္ထြန္းက အာစီယံ P.E ေလ်ွာက္တာ ရျပန္တယ္။ အေဆာက္အဦမ်ားစြာ ဒီ လူလိမ္တင္ထြန္း လက္မွတ္နဲ႔ ေဆာက္ခဲ့ပံုရတယ္။ ေနာက္ဆံုး ႐ွက္စရာအေကာင္းဆံုးက RIT, YTU ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးမွာ ဧည့္ပါေမာကၡ ျဖစ္လာၿပီး. ဆရာႀကီး တစ္ဆူ ျဖစ္လာတယ္။ လူမိ လူသိသြားတဲ့ အခါ..လူမသိသူမသိ PE, Professor အျဖစ္က  ျပန္႐ုတ္သိမ္းလိုက္တယ္။ 
.
ေအာ္.အခုက်မွ P.E အင္တာဗ်ဴးတဲ့ PE ညီေလး. ညီမေလး ေတြက. အစ္ကိုႀကီး အင္ယာႀကီးေတြရဲ႕ BE လက္မွတ္ကို ပြတ္ၾကည့္ၿပီး အတုျဖစ္မွာစိုးေနတယ္။.. 1984 batch Ec ဆိုရင္ အဲဒီ batch. P.E ရထားသူေတြကို ဖုန္းဆက္ခိုင္းလိုက္.. အေသခ်ာဆံုး အတု အစစ္ စစ္ေဆးနည္းပဲ.။ .ထားပါေတာ့။
.
စစ္အစိုးရေခတ္က..ရပ္ကြက္ေထာက္ခံစာ ေတာင္းသလို...အက်င့္စာရိတၱမေကာင္းသူ ထံက အက်င့္စာရိတၱေကာင္းေၾကာင္း ေထာက္ခံစာ ေတာင္း သလို..အေတြၾကံဳ႐ွိတဲ့ အင္ဂ်င္နီယာႀကီးေတြက PE လာမေလ်ွာက္ ခ်င္ ဘူးး...တဲ့။..သိကၡာ က်တယ္ ..တဲ့။  ေငြလိုလို႔.. လက္မွတ္ထိုးစားဖို႔ ေလ်ွာက္သူမ်ားေပမဲ့ က်ေနာ္လိုလူကေတာ့ ကိုယ္မသိတဲ့ အလုပ္ကို ၅ေသာင္း၊ ၁သိန္း နဲ႔ လက္မွတ္မထိုးခ်င္ဘူး။ အခု ေပါက္ေစ်း ၁၅ သိန္း လဲ မလိုခ်င္ဘူး။ ..ပိုက္ဆံ မ႐ွိေပမဲ့ လိမ္စားတဲ့ အလုပ္ မလုပ္ခ်င္ဘူး။ လုပ္ေနရသူမ်ားကိုလဲ အျပစ္မတင္ဘူး။ စနစ္ႀကီးက တႏိုင္ငဲလံုး က႑အသီးသီး ဒီလို စနစ္ႀကီးျဖစ္ေနတာေလ။ ေျပာင္းလဲမွဳေတြ ျမန္လာမွ ေသခ်ာပါတယ္။
...
MEngC က လူေတြ ေကာင္စီဝင္ ဥကၠဌ အတြင္းမွဳး လူႀကီးေတြ.. နာယက လူႀကီးေတြေတာ့ အရမ္းအားနာ လွပါတယ္။ လူလိမ္တင္ထြန္းကို ၅၀၅ နဲ႔ အျမန္ဆံုး အေရးယူပါေတာ့။ ..တျခားအင္ဂ်င္နီယာ MEngC လူႀကီးေတြ သိကၡၤာ က်မက် မသိဘူး.. က်ဳပ္ သိခၤါ အင္မတန္ ညိွဳးႏြမ္းလွတယ္ဗ်ာ.. ။ ဝမ္းနည္းစရာ အင္ဂ်င္နီယာ ပကတိ ေျမျပင္အေျခအေနပါ။
.
ကိုယ္လူ ကိုယ္ေရြးတဲ့ ေကာင္စီဝင္ ၆၀ ၊ နယ္ပယ္၄ခု က ေရြးတဲ့ Nepotism စနစ္ကို မၾကာခင္ေလးက မ်ွတတဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲစနစ္ နဲ႔ အစားထိုးလိုက္တယ္။ အစိုးရ၊ တကၠသိုလ္၊ အဖြဲ႔အစည္း နဲ႔ ျပင္ပပညာ႐ွင္ ၄မ်ိဳး မွာ ၁၀ဦးစီေရြးခ်ယ္ တင္ေျမႇာက္ၿပီး က်န္ ၂၀ဦးကိုေတာ့ အစိုးရခန္႔ထားတဲ့ နာယကႀကီး ၄ဦးက ယခင္၆၀ဦးထဲက ေရြးခ်ယ္ေပးမယ္ ဆိုတဲ့ ဥပေဒသစ္ပါ။ အေရးအႀကီးဆံုးက စိတ္ရင္းေကာင္းသူမ်ား ေကာင္စီဝင္လုပ္ရပါမယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အလုလ ကခ်င္ျပည္နယ္မွာ  ေျပာစကား အတိုင္း ေရးရရင္.. သူေဌးျဖစ္ခ်င္ရင္ ကုမဏီေထာင္ပါ။ အင္ဂ်င္နီယာေကာင္စီ မွာ ဝင္ၿပီး သူေဌးျဖစ္ဖို႔ မႀကိဳးစားပါနဲ႔...။
.
.
လူလိမ္တင္ထြန္း အေရးမယူ ေထာင္မက်သေရြ႔ေတာ့..MEngC ေကာင္းလာဖြယ္မ႐ွိေသးပါ။ ႐ိုးသားစြာ ျမင္ပါတယ္။
.
P.E ေရြးခ်ယ္စနစ္.
အင္ဂ်င္နီယာ Ethic, Discipline, PE experience ေတြမွာ ဥပမာ လ်ွပ္စစ္၊ အီလက္ထရြန္းနစ္ Project ေဒၚလာ ၁သန္းဖိုးေတာင္မွ ေခါင္းေဆာင္ မလုပ္ဖူးပဲ.. ႏိုင္ငံျခားကုမဏီက Project Manager ေျပာသမွ ေခါင္းၿငိမ့္.. လက္မွတ္ထိုး လုပ္ေနတဲ့ လ်ွပ္စစ္. အီလက္ထရြန္းနစ္ P.E ေတြ.အိမ္သံုး uto Stepup Transformer , Inverter တလံုးမွ ကိုယ္တိုင္ ဝက္အူလွဲ႔ ဖြင့္ တိုင္း တာ မျပင္ဆင္ဖူးသူေတြ P.E လက္မွတ္ ရထားရင္လဲ. အသာေလးၿငိမ္ေနတာ မဟုတ္..အဲဒီ P.E ေတြက. တကယ္လုပ္ဖူးတဲ့ ရထိုက္တဲ့ P.E ေတြက စိတ္ပ်က္ ေဘးထိုင္ေနရ.. P.E ဘုတ္အဖြဲ႔ထဲ ဝင္ထိုင္ၿပီး. P.E, RSE, RE ေတြ ေရြးခ်ယ္ ေနရတာကေတာ့.. စစ္အစိုးရ လက္ထက္..@ အက်င့္စာရိတၱမေကာင္းတဲ့လူဆီက အက်င့္စာရိတၱေကာင္းေၾကာင္း ေခါက္ခံစာ ယူေနရသလို.. လူငယ္မ်ားစြာ ခံစားေနရတယ္။ လက္မွတ္ထိုး အခေၾကးယူခြင့္ မ႐ွိတဲ့ Honor P.E ေတြ ျပည္တြင္း ျပည္ပ ျမန္မာပညာ႐ွင္ေတြကို Head Hunter လိုက္႐ွာ ၿပီး..အေဝးကေန ကူဖို႔ အကူညီေတာင္းရမယ္။ Honor PE ေတြက Technical Document & Law ေတြကို ေရးရမယ္။ ကမၻာအဆင့္ ကုမဏီႀကီးမ်ား ျမန္မာျပည္ တဖြဲဖြဲ ေရာက္လာေနပါတယ္။ ကိုယ့္ ျမန္မာ အင္ဂ်င္နီယာေတြ ကမၻာ့အဆင့္ မ႐ွိတာ ဝန္ခံၿပီး၊ စင္ကာပူ၊ ဗီယက္နမ္ ပညာ႐ွင္ေတြကို တိုင္ပင္ခ ၅% ေပးၿပီး MoU စာခ်ဳပ္ေတြ အားကိုးရပါမယ္။ ျမစ္ဆံုစီမံကိန္း၊ ေၾကးနီစီမံကိန္း၊ ေက်ာက္ျဖဴစီမံကိန္း ေတြလို မျဖစ္သင့္ေတာ့ပါဘူး။ လူငယ္ ေသြးသစ္ေတြကို ဗီယက္နမ္၊ စင္ကာပူလို ပ်ိဳးေထာင္ရပါမယ္။
.
စနစ္ကို ေျပာင္းဖို႔ ပထမဆံုး လူလိမ္တင္ထြန္း ကို အင္ဂ်င္နီယာေလာက ဂုဏ္သိကၡာ ညိွဳးႏြမ္း ေစမွဳနဲ႔.. အေရးယူ၅၀၅ နဲ႔ အာမခံမေပးပဲ  ဖမ္းဆီးရမယ္။
.
ေဇာ္ေအာင္ (မံုရြာ)
17.Jan.2019
.
Ref Links
https://engrmyanmar.blogspot.com/2018/04/blog-post_16.html

https://engrmyanmar.blogspot.com/2018/03/2016.html

Tuesday, January 22, 2019

မီးစက္တလံုးပ်က္သြားရင္...Ship Electrician &, CE


မီးစက္တလံုးပ်က္သြားရင္

မီးစက္တလံုးပ်က္သြားရင္သေဘာၤသြားလို႔ရပါသလား။
ဘယ္သူမွမသိရင္ရႏိုင္ပါတယ္။ ဘယ္သူမွမသိရင္ဆိုတာႀကိတ္ၿပီးျပင္ေနတာမ်ိဳးကိုပါ။ ကုမၸဏီကလည္း class တို႔ ဆိုက္ေရာက္မဲ့ဆိပ္ကမ္းတို႔မွာအသိမေပးတာမ်ိဳးပါ။
သြားလို႔ရမရက သေဘာၤအမ်ိဳးအစားေပၚမူတည္ႏိုင္သလို၊ အေျခအေန အခ်ိန္အခါနဲ႔ အတိုင္းအတာေပၚမူတည္ပါေသးတယ္။

ဥပမာ အေအးခန္းသေဘာၤလို၊ Reefer container လိုမ်ိဳးဆိုရင္ cargo operations အတြက္ မီးစက္က power ေတြလိုေနပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း Reefer container ေတြမတင္ေတာ့တဲ့အခါမ်ိဳးမွာမီးစက္ကပ်က္တယ္ဆိုပါဆို႔၊ ျပင္ဖို႔ spare parts ေတြကလိုေနတယ္ဆိုရင္ သေဘာၤက chief engကေန load analysis ကို update လုပ္ၿပီး class ကိုတင္ျပၿပီးယာယီ approval ရယူကာ ေနာက္ဆိပ္ကမ္းကို သြားလို႔ရႏိုင္တဲ့အခြင့္အေရးရွိႏိုင္ပါတယ္။ တျခားစဥ္းစားရမယ့္အခ်က္ေတြလည္းရွိပါတယ္။ လိုက္နာရမယ့္စည္းကမ္းနဲ႔ဆိုင္သလို၊ Surveyor ရဲ႕ တင္းက်ပ္မႈနဲလည္းဆိုင္ပါတယ္။

ပင္လယ္ျပင္မွာသြားဖို႔အတြက္ ရွိေနရမယ့္ မီးစက္အေရအတြက္နဲ႔ သူ႔ရဲ႕capacityလိုအပ္ခ်က္ျကို သေဘာၤ classေတြမွျပဌာန္းထားတာရွိပါတယ္။ Primary essential services၊ Secondary Essential Service ေတြ နဲ႔ Minimum Comfortable Condition of Habitability (MCCH) ေတြဆိုတဲ့ electrical loads ေတြကို အပိုထားထားတဲ့မီးစက္မပါပဲ က်န္တဲ့မီးစက္ေတြကေန အေျခေနအားလံုးမွာလံုေလာက္စြာေပးႏိုင္ရပါမယ္။ ဆိုလိုတာကေတာ့ ပင္လယ္ျပင္မွာသြားၿပီဆိုရင္ မီးစက္တလံုးအၿမဲအပိုရွိေနရပါမယ္။ ( အေျခအေန-ကမ္းဝင္၊ကမ္းထြက္၊ကုန္တင္၊ကုန္ခ်၊ ပင္လယ္သြား၊ကမ္းမွာနဲ႔ အေရးေပၚ စသည့္အေျခေနမ်ား)

MCCH ဆိုတာကေတာ့အေရးမႀကီးတဲ့ cooking, heating, domestic refrigeration, mechanical ventilation, sanitary and fresh water တို႔ကိုဆိုလိုတာပါ။ SOLAS သေဘာၤဆိုရင္ electrical power ဟာ နာရီဝက္အတြင္းdead ship အေျခေနကေန propulsion အတြက္လိုအပ္တဲ့ power ရတဲ့အထိလံုေလာက္ေနရပါမယ္။  ဒါပဲလားဆိုေတာ့မဟုတ္ေသးပါဘူးတဲ့။ သေဘာၤမွာ Special Notation ေတြပါေနရင္ သူ႔တို႔အတြက္ပါထည့္စဥ္းစားရပါမယ္တဲ့။

နဲနဲေလးပိုျမင္ရေအာင္ လြန္ခဲ့တဲ့ ၂ႏွစ္ေလာက္က ကၽြန္ေတာ္ စစ္ေဆးၿပီး ယာယီအတည္ျပုခဲ့တဲ့ ဒီဇိုင္းေလးတခုကိုမွ်ေဝပါမယ္။

ကမာၻ႕နာမည္ျကီး ဒိန္းမတ္ container သေဘၤာကုမၸဏီ က အေအးခန္းေသတၱာေတြတင္လာတဲ့ သေဘာၤတစီးဟာ မီးစက္တလံုးပ်က္ပါတယိ။ ျပင္ဖို႔ ပစၥည္းေတြမွာထားခ်ိန္မွာ သေဘာၤကိုမရပ္ထားခ်င္လို႔ ကၽြန္ေတာ့္ကိုအေၾကာင္းၾကား ဒီဇိုင္းသက္ေသျပဳေပးဖို႔ ေျပာပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္းလိုအပ္ခ်က္ေတြေျပာျပၿပီး ေနာက္ဆိပ္ကမ္းေရာက္ရင္ျပင္ရမွာျဖစ္ေၾကာင္း approval မွာထည့္ေရးေပးပါတယ္။ ေနာက္တလေလာက္ၾကာေတာ့ surveyor ကဖုန္းဆက္လာပါတယ္။ သေဘာၤဟာ ဒီဆိပ္ကမ္းကေနမျပင္ပဲေပးထြက္ႏိုင္ဘူးဆိုတာပါ။ အဲဒီေတာ့မွ သူတို႔မျပင္ေသးပဲေလ်ာက္သြားေနမွန္းသိေတာ့တယ္။ surveyor ကခြင့္မျပဳေတာ့ သေဘာၤကမထြက္ရပါဘူး။ ဒါနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ဆီဆက္သြယ္အကူညီေတာင္းျပန္တယ္။ ၾကည့္လိုက္ေတာ့ သူတို႔သေဘာၤမွာRefrigeration notation ကမပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ကမ္းဝင္ကမ္းထြက္နဲ႔ ပင္လယ္သြားခ်ိန္မွာရွိတဲ့ Load ေတြကိုတြက္ခ်က္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ အေအးခန္းေသတာေတြမသံုးရင္ မီးစက္တလံုးထဲနဲ႔ေလာက္ရံုရပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ သူတို႔နဲ႔ surveyorကို ဒီသေဘာၤဟာ Reefer containers ေတြမတင္ပဲ၊ အခ်ိဳ႕electrical load ေတြ႕ေလ်ာ့ရင္ မီးစက္တလံုးစာအပိုထြက္လာႏိုင္တယ္။ ပင္လယ္ျပင္မွာသြားဖို႔ မီးစက္အပိုရလို႔ သူတို႔ Reefer containerေတြမတင္ရင္ ေနာက္ဆိပ္ကမ္းအထိေမာင္းဖို႔ မင္းခြင့္ျပဳလို႔ရတယ္လို႔ Surveyor ကိုေျပာၿပီးျပန္ညွိေပးလိုက္တယ္။

ကၽြန္ေတာ္စစ္ေဆးၿပီးလုပ္ခိုင္းတဲ့အေျခအေနအခ်ိဳ႕ကေတာ့
-ပ်က္တဲ့မီးစက္ရဲ႕ ေလလိုင္း၊ ဆီလိုင္းေတြ၊ ဆားကစ္ဘရိတ္ကာေတြ၊ Electrical connections အကုန္ isolateလုပ္ခိုင္းပါတယ္။
-ယာယီ load balance sheet မွာ ရီဖားloadေတြမပါေစပဲ၊ ကမ္းဝင္ကမ္းထြက္ thrusterသံုးခ်ိန္၊ ပင္လယ္မွာသြားခ်ိနိမွာ အထက္ကအေရးျကီးတဲ့ load ေတြအားလံုးလံုေလာက္ၿပီး မီးစက္တလံုးပိုတဲ့အထိတြက္ခ်က္ၿပီး ရီျဗဴးလုပ္ဖို႔ျပန္တင္ခိုင္ပါတယ္။
-requirements ေတြနဲကိုက္ညီတာနဲ႔ surveyor ကိုေျပာေပးၿပီး ေနာက္ဆိပ္ကမ္းမွာမလြဲမေသြျပင္ဖို႔ approval မွာ restrictions ေတြ၊ commentsေတြေရးေပးၿပီးကူညီခဲ့ပါတယ္။
-ေနာက္ဆိပ္ကမ္းေရာက္လို႔ ျပင္ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ကပံုမွန္ဒီဇိုင္းျပန္အတည္ျပဳ၊ surveyor ကတက္စစ္ၿပီး  ဇတ္လမ္းေလးၿပီးသြားပါတယ္။

မွတ္ခ်က္၊
Essentail  Loads (Primary essential services၊ Secondary Essential Service) ေတြ ဟာမ်ားေသာအားျဖင့္တူတတ္ၾကလို႔မရွင္းျပေတာ့ပါဘူး။
အထက္ကလုပ္ခိုင္းတဲ့ နည္းလမ္းကို မီးစက္ decommissioning procedures လို႔ေခၚတတ္ပါတယ္

ဆက္စပ္လို႔ရေအာင္ FB မွာ အရင္တခါေရးခဲ့ဖူးေသာ
"Power Factor မဟုတ္ေသာ ဖက္တာေလးတခု" မွာ load analysis အေၾကာင္းဖတ္ၾကည့္လို႔ရပါတယ္။
https://www.facebook.com/1483146204/posts/10216571657392242/

load balance sheets ပံုစံမ်ား;
https://goo.gl/images/PwwRfZ
https://goo.gl/images/dEc3fA
https://goo.gl/images/6L5em3

Technical Guide
http://www.caa.co.za/Airworthiness%20TGM/Electrical%20Load%20Analysis.pdf

Ref: Book
https://apps.dtic.mil/dtic/tr/fulltext/u2/a568950.pdf

ELECTRIC POWER LOAD ANALYSIS (EPLA) FOR SURFACE SHIPS
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1002/9781118098844.ch6

LOAD ANALYSIS ရွင္းျပထားပံု
http://shipmind.net/load-analysis
.
Cred Teo Min fb