Friday, February 16, 2018

'' ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရးဥပေဒၾကမ္း' Yangon Hluttaw



စည္ပင္ စီးပြားေရးလုပ္ရန္ ကန္႕ကြက္ျခင္း
Zaw Naing added 5 new photos.
YCDC (ရန္ကုန္စည္ပင္) ႏွင့္ စီးပြားေရးလုပ္ခြင့္
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••(*မူရင္း၊ ၊ Kyaw Naing)
အခ်ဳပ္ေျပာရရင္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒက တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရ သို႔မဟုတ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီေတြကို စီးပြားေရးလုပ္ခြင့္ မေပးထားပါဘူး။
ဒီေတာ့ လက္ရွိ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္မွာ ေဆြးေႏြးေနတဲ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရး ဥပေဒမူၾကမ္းမွာပါတဲ့ "စီးပြားေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ား" ဆိုတာနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ ပုဒ္မေတြ အားလံုးဟာ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၃၅၊ ပုဒ္မ ၃၆ တို႔နဲ႔ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ႀကီး ဆန္႔က်င္ေနပါတယ္။
Credit: Kyaw Naing
********************************************
Yangon Hluttaw
'' ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရးဥပေဒၾကမ္း''ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အႀကံျပဳခ်က္မ်ားဖိတ္ေခၚ
---------------------------------------------
ရန္ကုန္၊ ေဖေဖၚဝါရီလ၊ ၂ ရက္၊ ၂၀၁၈
ဒုတိယအႀကိမ္ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္ ဆ႒မပံုမွန္အစည္းအေဝး ဒုတိယေန႕တြင္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕ကုိယ္စား စည္ပင္သာယာေရးဝန္ႀကီးက ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္သုိ႕ တင္သြင္းေသာ ''ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရးဥပေဒၾကမ္း'' ကို စိတ္ပါဝင္စားသူမ်ား ေလ့လာႏုိင္ရန္အတြက္ ေအာက္ပါ Link တြင္ Download ရယူႏိုင္ပါသည္။ စည္ပင္ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ အႀကံျပဳစာေပးပို႕လိုသူမ်ားအေနျဖင့္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ရံုး သို႕လိပ္မူ၍ျဖစ္ေစ၊ yangonregionhluttaw@gmail.com သို႕ျဖစ္ေစေပးပို႕ႏုိင္ပါေၾကာင္း အသိေပးေၾကညာ အပ္ပါသည္။
ရန်ကုန်မြို့တော်စည်ပင်သာယာရေးဥပဒေကြမ်း
Drop box
https://www.dropbox.com/s/lk7eec…/YCDC%20Law%20part%201.pdf…



ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း လူေနထူထပ္ေသာ ၿမိဳ႕နယ္မ်ားတြင္ ကားပါကင္မ်ားသတ္မွတ္၍ စနစ္တက် ပါကင္ေၾကးေကာက္မည့္အစီအစဥ္ကို မည္သည့္အခိ်န္တြင္ စတင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္မည္ကို ေမးျမန္း
-----------------------------------------------------------
ရန္ကုန္၊ ေဖေဖၚဝါရီလ၊ ၁၅ ရက္၊ ၂၀၁၈
ဒုတိယအႀကိမ္ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္ ဆ႒မပံုမွန္အစည္းအေဝး ပဥၥမေန႕တြင္ ေက်ာက္တံတားၿမိဳ႕နယ္ မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္(၁) ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဒၚၾကည္ျပာက “ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း လူေနထူထပ္ေသာ ၿမိဳ႕နယ္မ်ားတြင္ ကားပါကင္မ်ားသတ္မွတ္၍ စနစ္တက် ပါကင္ေၾကးေကာက္မည့္အစီအစဥ္ကို မည္သည့္အခိ်န္တြင္ စတင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္မည္” ေမးျမန္းရာ စည္ပင္သာယာေရးဝန္ႀကီး ဦးေမာင္ေမာင္စိုးက “ကားပါကင္ေၾကးမ်ားကို စနစ္တက် ေကာက္ခံေသာ္လည္း လမ္းအလိုက္ၿပီးစလြယ္ယူၿပီးေကာက္ခံပါေၾကာင္း၊ ကားပါကင္ေၾကးမ်ားကို စည္ပင္မွေကာက္ခံျခင္းမျပဳ ပါေၾကာင္း၊ ကားပါင္ကင္ေၾကးမ်ားကို မိုက္ေၾကးခြဲေကာက္ခံၿပီးအႏၱရာယ္ေပးႏိုင္သည့္အေျခအေနမ်ိဳး သည္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအပိုင္း ႏွင့္လည္းသက္ဆိုင္ၿပီး ထိထိေရာက္ေရာက္အေရးယူရန္လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ ကားပါကင္ မရပ္ရမည့္ ေနရာတြင္ကားရပ္ျခင္း ေၾကာင့္ ေတာင္းခြင့္မရိွသူမ်ားကေတာင္းခံပါေၾကာင္း၊ သို႕ျဖစ္ပါ၍ ကားပါကင္ဧရိယာကို သတ္သတ္မွတ္မွတ္ ထားရပါေၾကာင္း၊ ဘတ္ဂ်တ္အေနႏွင့္ အကုန္မခံႏိုင္ေသာေၾကာင့္ PPP System ျဖင့္သြားပါေၾကာင္း၊ ေလာေလာဆယ္ မ်ဥ္းအဝါခြက္မ်ား ထားျခင္းကိုလည္း ပုဂၢလိကကုမၸဏီတစ္ခုမွလုပ္ေပးထားျခင္းျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ မိမိတို႕ လုပ္ၿပီးသည့္အဆင့္တို္င္း ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕ကိုတင္ျပခ်က္ေတာင္းၿပီး ေဆာင္ရြက္ေနပါေၾကာင္း ” ျပန္လည္ေျဖၾကားခဲ့ပါသည္။ ဆက္စပ္ေမးခြန္း အေနျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းအေျခအေနအရ ကားရပ္နားရန္ေနရာ ေပးရန္လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ လမ္းသြယ္အထဲတြင္ ျပႆနာ အမ်ားႀကီးရိွပါေၾကာင္း၊ ကားပါကင္မ်ားကို ဆြဲလိုရသည့္ေနရာမ်ိဳးတြင္ဆြဲၿပီး စနစ္တက်တင္ဒါ ကန္ထရိုက္ေပးတာမ်ိဳးပဲျဖစ္ျဖစ္ ပြင့္လင္းျမင္သာစြာ လုပ္ကိုင္ခြင့္ေပးရန္လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ လတ္တေလာလုပ္၍ ရမည့္ Plan ကို လုပ္ခြင့္ေပးရန္လိုအပ္ပါေၾကာင္း ေမးျမန္းရာ ဝန္ႀကီးမွ လမ္းကိုစနစ္တက်ရွင္းတာနဲ႕ Ad Hoc မတူပါေၾကာင္း၊ Ad Hoc ကေတာ့လူတိုင္းရွင္းလို႕ရပါေၾကာင္း၊ စနစ္တက်ေျဖရွင္းမွသာရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ကားပါကင္ရွင္းသည့္အခါ ေရတို/ေရရွည္ လုပ္ေဆာင္ရပါေၾကာင္း၊ စည္းကမ္းမရိွ သည့္အားနည္းခ်က္ကိုရွာၿပီး ေျဖရွင္းရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ျပန္လည္ေျဖၾကားခဲ့ပါသည္။

Zarni Gyi လက္ရွိ. .ယာဥ္ထိန္းရဲနဲ႕ ကားကရိန္းဆြဲစနစ္ လုပ္ထားရပါတယ္။ ဘာေျကာင့္ ကားပါကင္စနစ္တက် မလုပ္ႏိုင္ေသးသလဲ ? 
.
(၃) ခ်က္ပဲ (ဥာဏ္မီသမွ်)

.
* ႏိုင္ငံတကာျမိဳ႕ျကီးေတြမွာ ပါကင္တိုင္း အေျကြထည့္တဲ႕ Digital Post ေလးေတြထားပါတယ္။ ေန႕တိုင္း လာစစ္ျပီး ဒဏ္ရိုက္တဲ႕ Notice စာရြက္ေလးေတြ ခ်ိတ္ထားပါတယ္။ ATM စက္ေတြမွာ မိမိကား ပါကင္ဒဏ္ေျကး အေျကြးရွိသလားစစ္လို႕ရပါတယ္။ ဒဏ္ေျကး ထိရင္ ATM မွာ အလြယ္တကူေပးႏိုင္ပါတယ္။ မေပးဘူးဆိုရင္ ကားပိုင္ရွင္ ထံ မက္ေဆ့ပို႕တယ္ ဒဏ္ေျကး မေပးတာ ရက္ ျကာေလေလ ပိုမ်ားေလေလပါ။ စင္ကာပူမွာေတာ့ ပါကင္စကၠဴ ကပ္ျပားစနစ္သံုးတယ္။ ေအာင္ျမင္ျကပါတယ္။ ဒါေပမဲ႕ ကားပိုင္ရွင္သိဖို႕မလြယ္တဲ႕ ရန္ကုန္မွာ ဒီနည္း လုပ္မရပါ. .
.
* အခု COE စနစ္ ျမိဳ႕ထဲေနခ်င္တဲ႕ကားေတြ ထိန္းခ်ဳပ္ဖို႕ (ကားမျကပ္ဖို႕) လုပ္ေတာ့မယ္ . .ျမိဳ႕ထဲ ကားထား ကားရပ္ ခ်င္သူမ်ား COE ဝယ္ထားဖို႕. .မပါရင္ဖမ္းတဲ႕စနစ္ စင္ကာပူမွာ လုပ္ထားတာ ႏွစ္၂၀ ေက်ာ္ပါျပီ. .. Digital Unit ေတြ တပ္ဆင္ရပါမယ္။ တပ္ဆင္မထားတဲ႕ကား ဝင္လာရင္ဖမ္းဆီးဒဏ္ျကီးမားစြာ ရိုက္မဲ႕ စနစ္ပါ. .ေအာင္ျမင္ႏိုင္ပါတယ္. . PPP နဲ႕လုပ္မွာပါ. .စည္ပင္ဝန္ျကီးက ဒါကိုေျပာခ်င္တာပါ.
.
* ကားလမ္းတိုင္းကို မေလးရွားႏိုင္ငံလို PPP (ကန္ထရိုက္ ပဲဆိုပါေတာ့) ေပးျပီး ေကာက္ခံမယ္ဆိုရင္. ကားပါကင္ခ တနာရီ၂၀၀က်ပ္ သတ္မတ္ရင္သင့္တယ္။ တနာရီ ၁ေထာင္ဆို ကားေတြရွင္းသြာႏိုင္တယ္ (ႏိုင္ငံျကီးေတြမွာ နာရီဝက္ ၂ေထာင္ေကာက္တယ္). . . . ျမိဳ႕လယ္ေခါင္လမ္းေတြခ်ည္းပဲ . .လုပ္စားခ်င္တဲ႕ PPP ဝန္ထမ္း၁ေထာင္ခန္႕မယ္.. လမ္တျဖတ္ ၃ေယာက္ႏွဳန္း. . ကားပါကင္အေစာင့္ေတြကို ဘယ္လိုထိန္းမလဲ ဆိုတာက ျပသနာ. . .ဒီနည္းက မိုက္ေျကးခြဲစားတဲ႕စနစ္ကို ျပန္ေရာက္သြားႏိုင္ပါတယ္။ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ ျမန္မာျပည္မွာ အခက္ခဲဆံုးက ဝန္ထမ္း(လူ) ထိန္းရျခင္းပါ. . .
.
စည္ပင္ဝန္ျကီးက မေျဖႏိုင္တာလား. .မီဒီယာက ဖြေနသလား. .၂ခုစလံုးပဲလား. . မျကာခင္ ကားပါကင္ အေျဖရမွာပါ. .
my personal view. .

M Zaw Aung ကားပိုင္အားလံုး မိုဘိုင္းဖုန္းမ်ား (ကားတစီး အနည္းဆံုးနံပါတ္၂ခု) ကို ကြန္ျပဴတာစနစ္နဲ႕ မွတ္ထားတဲ႕ e-government စနစ္ကို အလြယ္တကူလုပ္လို႕ ရပါတယ္. .ဖမ္းတဲ႕ ဝန္ထမ္းက ဓါတ္ပံုရိုက္ျပီး အခ်ိန္နဲ႕ ေနရာ GPS နဲ႕ ဒဏ္ေျကး. ေနာက္က်ေျကးမ်ား. .ပုဂၢလိကဘဏ္ထဲ ထည့္ေပးတဲ႕ စနစ္ပါ။ ပါကင္စစ္သူ ေငြေကာက္စရာမလိုေတာ့ မိုက္ေျကးခြဲတာမ်ိဳး မျဖစ္ေတာ့ပါ။ ဒါေပမဲ႕ လာပ္ေငြ ေတာင္းတာေတာ့ အနည္းက်ဥ္း ရွိေနဦးမွာပါ။ 
.
ဒဏ္ေငြ မေဆာင္တဲ႕ ကားပိုင္ရွင္ေတြကိုေတာ့ စာရင္းနဲ႕ ကညန. ထံ အေရးယူဖို႕ တင္ရပါမယ္။ ယာဥ္ထိန္းရဲ ေတြလဲ စည္းကမ္းမဲ႕ ရပ္တဲ႕ ကားေတြကို ဒီလို လုပ္သင့္ပါတယ္. .ဒဏ္ေငြကေတာ့ တေသာင္း (၂ရက္လုပ္အားခ)ထက္ မမ်ားသင့္ပါဘူး. .ဒဏ္ေငြအလြန္မ်ားျခင္း ျပင္းထန္ျခင္းက ယဥ္ထိန္းရဲ ေတြ အဂတိျဖစ္ေစပါတယ္. .လူေတြလဲ လာပ္ေပးျပီး ျပစ္မွဳက်ဴးလြန္ခိုင္းတဲ႕ စနစ္ျဖစ္ေစပါတယ္။ အရွိန္ျမွင့္ေမာင္းသူမ်ားေတာ့ ဒဏ္ေငြျကီးျကီး ေပးရပါမယ္။ ေငြေပးသမွ် ပုဂလိကဘဏ္ or Mobile Payment ျဖစ္ရပါမယ္. .

No comments:

Post a Comment