ေဒၚလာသန္း၄၀၀ ေက်ာ္ ေခ်းေငြရေအာင္လုပ္ျပီး ရန္ကုန္ျမိဳမိုပ်ံကားလမ္း . ေလဆိပ္နဲ႕ အေဝးေျပးလမ္းမဆီ ပို႕ေပးမဲ႕စီမံကိန္းကို IFC ဒီဇိုင္းနဲ႕ ကမ႓ာ့ဘဏ္(USA) ေခ်းေငြ မ်ားနဲ႕ လုပ္ေဆာင္မယ္။ အင္အယ္ဒီ အစိုးရသက္တမ္းမကုန္ခင္ ဖြင့္ပြဲလုပ္မယ္။ ေဆာက္မဲ႕တင္ဒါေရြးခ်ယ္မွဳကို IFC ကပဲ (ျမန္မာအစိုးရမပါပဲ) ေရြးခ်ယ္မယ္. .QC ထိမ္းမယ္. .ကြပ္ကဲမဲ႕ Consultant Company အျဖစ္လုပ္ေပးမယ္. .အိမ္ေတြဖယ္ေပး ေရာ္ေျကးေပးစရာမလိုေအာင္ လုပ္ထားတယ္. . ဆိုေတာ့ အားရစရာပါ။
.
၃ႏွစ္စီမံကိန္းဆိုေတာ့ တႏွစ္ကို ေဒၚလာသန္း၁ရာေက်ာ္ပဲသံုးမယ္။ အစိုးရေငြမပါဘူး ဆိုတာေကာင္းေပမဲ႕ အေျကြးနဲ႕ေဆာက္တယ္လို႕ သိထားရပါမယ္။ BOT လမ္းမ်ား . လ်ပ္စစ္ဓါတ္အားထုတ္ေရာင္းျခင္းမ်ား ဆိုတာႏွစ္ရွည္ စီမံကိန္းမ်ားျဖစ္ေတာ့ အစိုးရေကာင္းဖို႕ ညီညြတ္ဖို႕ လိုပါတယ္။
.
လူမသိ သူမသိ ဘတ္ဂ်တ္ႏွစ္စဥ္ ေဒၚလာသန္းေပါင္း ေထာင္ခ်ီ လုပ္ေနတဲ႕ လ်ပ္စစ္ထုတ္လုပ္ေရး.ဓါတ္အားျဖန္႕ျဖဴးေရးနဲ႕ လမ္းေဖာက္တံတားေဆာက္ အလုပ္ေတြအေျမာက္အမ်ား ရွိေနပါတယ္။ ဂ်ပန္ အေမရိကန္ အစိုးရမ်ားက အာမခံျပီး Infra Structure မ်ားတည္ေဆာက္ဖို႕ ေငြေခ်းေပးပါတယ္။ အေမရိကန္ဆို ကမ႓ာဘဏ္အုပ္စု USA=WorldBank.. ဂ်ပန္ဆိုရင္ ဂိ်ဳင္ကာအုပ္စု Japan=JICA မ်ားက တရုပ္ႏိုင္ငံအုပ္စုနဲ႕ အျပိဳင္ စီးပြားကူညီဖို႕ ဆံုးျဖက္ထားျပီးသားပါ။
.
.
ဥေရာပအကူညီ
ရုရွားက စီးပြားနဲ႕မပါပဲ လက္နက္ေရာင္းခ်မွဳနဲ႕ ေစ်းကြက္ရထားျပီးျဖစ္ပါတယ္။ ဥေရာပက အိုင္အမ္အက္ဖ္အုပ္စု EU = IMF ကလည္း လာေရာက္ေနေသာ္လည္း ဥေရာပႏိုင္ငံမ်ားမွာ ေငြပိုမရွိ. .အာရပ္ႏိုင္ငံမ်ားရဲ႕ရင္ႏွီး ေငြေျကးကို ပဲ မွီေနတဲ႕ ႏိုင္ငံမ်ားျဖစ္ေနပါတယ္။ ဂ်ာမဏီ တစ္ႏိုင္ငံပဲ စီးပြားေတာင့္တင္းပါတယ္။
.
.
ေခ်းေငြအသံုးခ်ေရးေပၚလစီ
အေရးျကီးဆံုးကေတာ့ ေငြေခ်းလို႕ရရင္ အျမတ္အထြက္ဆံုးသူက ေငြရွင္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဂ်ပန္ အေမရိကန္ ကုမဏီျကီးမ်ားပဲ ေရတို ေရရွည္ အျမတ္ထြက္မွာေသခ်ာပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံျကီးလည္း အျမတ္ထြက္ရပါမယ္။ Win-Win ႏွစ္ဖက္စလံုး အျမတ္ထြက္ဖို႕ ဆိုတာ ျမန္မာေခါင္းေဆာင္မ်ားအေပၚ ၁၀၀% တည္ေနပါတယ္။ ေခ်းေငြ ေပၚလစီ ခ်မွတ္ေဆာင္ရြက္ျခင္း . .အေကာင္ထည္ေဖၚေပးတဲ႕ အစိုးရေခါင္းေဆာင္မ်ား
. ၁။ သန္႕ရွင္းျခင္း(အဂတိမရွိျခင္း)
. ၂။ ပညာတတ္ျကြမ္းျခင္း . . လိုအပ္ပါတယ္။
ခ်မွတ္ထားတဲ႕ ေခ်းေငြေပၚလစီမ်ား နဲ႕ လုပ္ငန္းအေကာင္ထည္ေဖၚမွဳ. ျပီးဆံုးပါက ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေရးက လူေတာ္လူေကာင္းမ်ားစြာလိုေနပါတယ္။
.
အေသးစား SME ေခ်းေငြလိုခ်င္သူ မ်ားစြာ ရွိေပမဲ႕ ေခ်းေငြအသံုးခ်တတ္သူ နည္းပါတယ္။ တကယ္ အသံုးခ်တတ္သူကိုပဲ ေခ်းေငြ ထုတ္ေပးရပါတယ္။ ထိပ္ပိုင္းက ေခ်းေငြအျကီးစားေတြ လုပ္နည္းကိုင္နည္း မွန္လာရင္ ေအာက္ပိုင္းက SME ေခ်းေငြ လည္း မွန္ကန္လာမွာပါ။
.
.
အေကာင္းျမင္ျခင္း Positive Thinking နဲ႕အလုပ္
စစ္အစိုးရလက္ထက္က အေကာင္းျမင္တဲ႕နည္း. .ဖန္ခြက္ထဲမွာ ေရနည္းနည္းပဲရွိရင္ . ဟာ. ေရေတြရွိေနေသးပါလား ဆိုျပီး အေကာင္းျမင္ခိုင္းပါတယ္။ လူေတြလည္း ေခါက္ရိုးက်ိဳးကုန္ပါတယ္။ အဂတိမလိုက္စားေပမဲ႕ မလုပ္မရွဳပ္မျပဳတ္ ေခါက္ရိုးက်ိဳး အရာရွိျကီးမ်ားစြာ ေပၚထြန္းခဲ႕ပါတယ္။ အခု ေခတ္ျကီးေျပာင္းလဲေနပါျပီ။ ထူးျခားတဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ DASSK ႏိုင္ငံေခါင္းေဆာင္ခြင့္ေပးထားပါျပီ။ ေအာက္ေျခရွိေနတဲ႕ မိမိတို႕အဖို႕ ဆင္ဖမ္းမယ္ က်ားဖမ္းမယ္ အလုပ္မ်ား အျကံစည္မ်ားကို ေလ်ာ့ခ်ျပီး မိမိလုပ္သင့္တာကို အေကာင္းဆံုး အခ်ိန္ေပး လုပ္ျကဖို႕ပါ။
.
ျမန္မာ့စီးပြားေရး အေျခခံအေဆာက္အဦမ်ား ခိုင္မာလာေနပါတယ္။ အလုပ္ျကိဳးစားသူမ်ား ပညာျကိဳးစားသူမ်ား ပိုျပီးေအာင္ျမင္ေနပါတယ္။ အဲ. .ပ်င္းယိသူမ်ား အလုပ္မျကိဳးစားခ်င္သူမ်ားကေတာ့ . . ျကပ္သထက္ ျကပ္တည္းလာတာ . . မ်က္ျမင္ကိုယ္ေတြ႕ပါ။ အေခ်ာင္ရတဲ႕ ေငြမ်ားစြာနဲ႕ စီးပြားလုပ္ငန္းျကီးေတြ ရင္းႏွီးလုပ္စားေနသူမ်ားလဲ. . ဘာလုပ္လုပ္ အျကီးက်ယ္ရံွဳးေနတဲ႕ ေခတ္ကာလပါ။
.
အေကာင္းျမင္ျခင္းအရဆိုရင္. . YBS Yangon Bus System ရန္ကုန္ျမိဳ႕ ဘတ္စကားစနစ္က တႏွစ္အျကာ ေအာင္ျမင္ေနပါတယ္။ အစမွာ မေအာင္ျမင္ေတာ့ အျကီးကဲချမာ ပုေနရတယ္။ တႏွစ္အျကာမွာေတာ့ ရန္ကုန္တိုင္း အျကီးအကဲ မ်က္ႏွာရပါတယ္။ ဒါလည္း စင္ကာပူ SBS Singapore Bus System ကို အမ်ားျကီး အတုခိုး ေကာ္ပီလုပ္ခဲ႕ရပါတယ္။ စီးပြားလုပ္ငန္းရွင္ တေယာက္က ေျပာတယ္။ ျမန္မာျပည္ ဘာလုပ္လုပ္ ဟိုး အေမရိကန္ ဂ်ပန္ ဂ်ာမဏီေတြ သြားမျကည့္နဲ႕. . အဲဒီႏိုင္ငံက စနစ္ေတြ အတုမယူနဲ႕. . ကိုယ့္အနားမွာရွိေနတဲ႕ စင္ကာပူကိုပဲအတုယူရမယ္ ေျပာတယ္။ စင္ကာပူမွာ အေရးျကီးဆံုးျဖစ္တဲ႕ လူသားအရင္းအျမစ္ ျမန္မာ တတ္သိပညာရွင္ အုပ္စုျကီးရွိေနတယ္။ သူတို႕ ျမန္မာျပည္ျပန္မလာေသးလဲ သူတို႕ဆီက အျကံဥာဏ္ေတြ အားကိုးရမယ္ ေျပာပါတယ္။
.
စကားမစပ္ ေရး႐င္. .စင္ကာပူမွာ ကမ႓ာ့ေခ်းေငြ ရင္းႏွီးမွဳေတြ အေျမာက္အမ်ားရွိေနပါတယ္။ ကမ႓ာ့ထိပ္တန္း FDI Foreign Direct Investment ႏိုင္ငံျဖစ္ပါတယ္။ အဓိက ေတာ့ အဂတိ အနည္းဆံု ႏိုင္ငံျဖစ္ေနလို႕ပါ။
.
.
နိဂံုး (လမ္းတံတားနဲ႕လ်ွပ္စစ္)
အခု IFC Project ရန္ကုန္ျမိဳ႕တြင္းမိုးပ်ံကားလမ္း ကေတာ့ ေအာင္ျမင္မွာပါ။ NLD ပါတီေခါင္းေဆာင္ DASSK အေမွ်ာ္ျမင္ျကီးစြာ စနစ္တစ္ခု ကို အေကာင္ထည္ေဖၚေနျခင္းရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုပါ။ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ထဲ ကားလမ္း ေန႕အခါ အရမ္းျကပ္တည္းေနတာ ၃ႏွစ္ေက်ာ္ပါျပီ။ အေျဖရွာေနဆဲပါ။ ရန္ကုန္လ်ွပ္စစ္ကေတာ့ အေျခအေနေကာင္းပါတယ္။ ျမန္မာတႏိုင္ငံလံုးရဲ႕ ၇၀% စက္ရံုအလုပ္ရံု စီးပြားေရးျမိဳ႕ေတာ္ျကီး. ရန္ကုန္တိုင္းမွာ လူဦးေရ ၇သန္း ေနထိုင္ လုပ္ကိုင္ေနပါတယ္။
.
စင္ကာပူမွာ မိုးပ်ံကားလမ္း အရပ္မ်က္ႏွာ၃ခုက ဝင္လာပါတယ္။ ေျမေအာက္ရထားလမ္းနဲ႕ ကားလမ္းလဲရွိပါတယ္။ ေျမေအာက္လမ္းက ၁၀ဆေလာက္ေစ်းျကီးေတာ့ မတတ္ႏိုင္ေပမဲ႕ မိုးပ်ံ ကားလမ္းေတာ့ မျကာခင္ ၃ႏွစ္အျကာ . .စင္ကာပူ ဘန္ေကာက္ ကြာလာလန္ပူလို ျမင္ရမွာကို. . ျကိဳဆိုရပါမယ္။
ေဇာ္ေအာင္. .၁၇.၁.၂၀၁၇
.
.
မွတ္ခ်က္။
အစိုးရသစ္ လွ်ပ္စစ္ႏွင့္စြမ္းအင္ ၀န္ၾကီး ဦး၀င္းခိုင္ နဲ႕ အသစ္ခန္႕တဲ့ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ၾကီး ဦးဟန္ေဇာ္တို႕ ျမန္မာႏိုင္ငံ လွ်ပ္စစ္နဲ႕လမ္းတံတား လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ အေကာင္းဆံုးလုပ္ေဆာင္သြားပါေစ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႕ ဒီေဆာင္းပါးေရးျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ၂ေယာက္စလံုး အင္ဂ်င္နီယာအသင္း ဥကၠဌ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ေသာ စီနီယာ အင္ဂ်င္နီယာၾကီးမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ေမွ်ာ္လင့္ပါသည္။ ေနာက္ အင္ဂ်င္နီယာ၀န္ၾကီးကေတာ့ စက္မႈ၀န္ၾကီး ဦးခင္ေမာင္ခ်ိဳ ျဖစ္ပါတယ္။ မလည္ပတ္ႏိုင္တဲ့ စက္ရံုမ်ားနဲ႕ ခက္ခဲတဲ့စက္မႈ ၀န္ၾကီးဌာနပါ။
No comments:
Post a Comment