Tuesday, January 22, 2019

မီးစက္တလံုးပ်က္သြားရင္...Ship Electrician &, CE


မီးစက္တလံုးပ်က္သြားရင္

မီးစက္တလံုးပ်က္သြားရင္သေဘာၤသြားလို႔ရပါသလား။
ဘယ္သူမွမသိရင္ရႏိုင္ပါတယ္။ ဘယ္သူမွမသိရင္ဆိုတာႀကိတ္ၿပီးျပင္ေနတာမ်ိဳးကိုပါ။ ကုမၸဏီကလည္း class တို႔ ဆိုက္ေရာက္မဲ့ဆိပ္ကမ္းတို႔မွာအသိမေပးတာမ်ိဳးပါ။
သြားလို႔ရမရက သေဘာၤအမ်ိဳးအစားေပၚမူတည္ႏိုင္သလို၊ အေျခအေန အခ်ိန္အခါနဲ႔ အတိုင္းအတာေပၚမူတည္ပါေသးတယ္။

ဥပမာ အေအးခန္းသေဘာၤလို၊ Reefer container လိုမ်ိဳးဆိုရင္ cargo operations အတြက္ မီးစက္က power ေတြလိုေနပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း Reefer container ေတြမတင္ေတာ့တဲ့အခါမ်ိဳးမွာမီးစက္ကပ်က္တယ္ဆိုပါဆို႔၊ ျပင္ဖို႔ spare parts ေတြကလိုေနတယ္ဆိုရင္ သေဘာၤက chief engကေန load analysis ကို update လုပ္ၿပီး class ကိုတင္ျပၿပီးယာယီ approval ရယူကာ ေနာက္ဆိပ္ကမ္းကို သြားလို႔ရႏိုင္တဲ့အခြင့္အေရးရွိႏိုင္ပါတယ္။ တျခားစဥ္းစားရမယ့္အခ်က္ေတြလည္းရွိပါတယ္။ လိုက္နာရမယ့္စည္းကမ္းနဲ႔ဆိုင္သလို၊ Surveyor ရဲ႕ တင္းက်ပ္မႈနဲလည္းဆိုင္ပါတယ္။

ပင္လယ္ျပင္မွာသြားဖို႔အတြက္ ရွိေနရမယ့္ မီးစက္အေရအတြက္နဲ႔ သူ႔ရဲ႕capacityလိုအပ္ခ်က္ျကို သေဘာၤ classေတြမွျပဌာန္းထားတာရွိပါတယ္။ Primary essential services၊ Secondary Essential Service ေတြ နဲ႔ Minimum Comfortable Condition of Habitability (MCCH) ေတြဆိုတဲ့ electrical loads ေတြကို အပိုထားထားတဲ့မီးစက္မပါပဲ က်န္တဲ့မီးစက္ေတြကေန အေျခေနအားလံုးမွာလံုေလာက္စြာေပးႏိုင္ရပါမယ္။ ဆိုလိုတာကေတာ့ ပင္လယ္ျပင္မွာသြားၿပီဆိုရင္ မီးစက္တလံုးအၿမဲအပိုရွိေနရပါမယ္။ ( အေျခအေန-ကမ္းဝင္၊ကမ္းထြက္၊ကုန္တင္၊ကုန္ခ်၊ ပင္လယ္သြား၊ကမ္းမွာနဲ႔ အေရးေပၚ စသည့္အေျခေနမ်ား)

MCCH ဆိုတာကေတာ့အေရးမႀကီးတဲ့ cooking, heating, domestic refrigeration, mechanical ventilation, sanitary and fresh water တို႔ကိုဆိုလိုတာပါ။ SOLAS သေဘာၤဆိုရင္ electrical power ဟာ နာရီဝက္အတြင္းdead ship အေျခေနကေန propulsion အတြက္လိုအပ္တဲ့ power ရတဲ့အထိလံုေလာက္ေနရပါမယ္။  ဒါပဲလားဆိုေတာ့မဟုတ္ေသးပါဘူးတဲ့။ သေဘာၤမွာ Special Notation ေတြပါေနရင္ သူ႔တို႔အတြက္ပါထည့္စဥ္းစားရပါမယ္တဲ့။

နဲနဲေလးပိုျမင္ရေအာင္ လြန္ခဲ့တဲ့ ၂ႏွစ္ေလာက္က ကၽြန္ေတာ္ စစ္ေဆးၿပီး ယာယီအတည္ျပုခဲ့တဲ့ ဒီဇိုင္းေလးတခုကိုမွ်ေဝပါမယ္။

ကမာၻ႕နာမည္ျကီး ဒိန္းမတ္ container သေဘၤာကုမၸဏီ က အေအးခန္းေသတၱာေတြတင္လာတဲ့ သေဘာၤတစီးဟာ မီးစက္တလံုးပ်က္ပါတယိ။ ျပင္ဖို႔ ပစၥည္းေတြမွာထားခ်ိန္မွာ သေဘာၤကိုမရပ္ထားခ်င္လို႔ ကၽြန္ေတာ့္ကိုအေၾကာင္းၾကား ဒီဇိုင္းသက္ေသျပဳေပးဖို႔ ေျပာပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္းလိုအပ္ခ်က္ေတြေျပာျပၿပီး ေနာက္ဆိပ္ကမ္းေရာက္ရင္ျပင္ရမွာျဖစ္ေၾကာင္း approval မွာထည့္ေရးေပးပါတယ္။ ေနာက္တလေလာက္ၾကာေတာ့ surveyor ကဖုန္းဆက္လာပါတယ္။ သေဘာၤဟာ ဒီဆိပ္ကမ္းကေနမျပင္ပဲေပးထြက္ႏိုင္ဘူးဆိုတာပါ။ အဲဒီေတာ့မွ သူတို႔မျပင္ေသးပဲေလ်ာက္သြားေနမွန္းသိေတာ့တယ္။ surveyor ကခြင့္မျပဳေတာ့ သေဘာၤကမထြက္ရပါဘူး။ ဒါနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ဆီဆက္သြယ္အကူညီေတာင္းျပန္တယ္။ ၾကည့္လိုက္ေတာ့ သူတို႔သေဘာၤမွာRefrigeration notation ကမပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ကမ္းဝင္ကမ္းထြက္နဲ႔ ပင္လယ္သြားခ်ိန္မွာရွိတဲ့ Load ေတြကိုတြက္ခ်က္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ အေအးခန္းေသတာေတြမသံုးရင္ မီးစက္တလံုးထဲနဲ႔ေလာက္ရံုရပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ သူတို႔နဲ႔ surveyorကို ဒီသေဘာၤဟာ Reefer containers ေတြမတင္ပဲ၊ အခ်ိဳ႕electrical load ေတြ႕ေလ်ာ့ရင္ မီးစက္တလံုးစာအပိုထြက္လာႏိုင္တယ္။ ပင္လယ္ျပင္မွာသြားဖို႔ မီးစက္အပိုရလို႔ သူတို႔ Reefer containerေတြမတင္ရင္ ေနာက္ဆိပ္ကမ္းအထိေမာင္းဖို႔ မင္းခြင့္ျပဳလို႔ရတယ္လို႔ Surveyor ကိုေျပာၿပီးျပန္ညွိေပးလိုက္တယ္။

ကၽြန္ေတာ္စစ္ေဆးၿပီးလုပ္ခိုင္းတဲ့အေျခအေနအခ်ိဳ႕ကေတာ့
-ပ်က္တဲ့မီးစက္ရဲ႕ ေလလိုင္း၊ ဆီလိုင္းေတြ၊ ဆားကစ္ဘရိတ္ကာေတြ၊ Electrical connections အကုန္ isolateလုပ္ခိုင္းပါတယ္။
-ယာယီ load balance sheet မွာ ရီဖားloadေတြမပါေစပဲ၊ ကမ္းဝင္ကမ္းထြက္ thrusterသံုးခ်ိန္၊ ပင္လယ္မွာသြားခ်ိနိမွာ အထက္ကအေရးျကီးတဲ့ load ေတြအားလံုးလံုေလာက္ၿပီး မီးစက္တလံုးပိုတဲ့အထိတြက္ခ်က္ၿပီး ရီျဗဴးလုပ္ဖို႔ျပန္တင္ခိုင္ပါတယ္။
-requirements ေတြနဲကိုက္ညီတာနဲ႔ surveyor ကိုေျပာေပးၿပီး ေနာက္ဆိပ္ကမ္းမွာမလြဲမေသြျပင္ဖို႔ approval မွာ restrictions ေတြ၊ commentsေတြေရးေပးၿပီးကူညီခဲ့ပါတယ္။
-ေနာက္ဆိပ္ကမ္းေရာက္လို႔ ျပင္ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ကပံုမွန္ဒီဇိုင္းျပန္အတည္ျပဳ၊ surveyor ကတက္စစ္ၿပီး  ဇတ္လမ္းေလးၿပီးသြားပါတယ္။

မွတ္ခ်က္၊
Essentail  Loads (Primary essential services၊ Secondary Essential Service) ေတြ ဟာမ်ားေသာအားျဖင့္တူတတ္ၾကလို႔မရွင္းျပေတာ့ပါဘူး။
အထက္ကလုပ္ခိုင္းတဲ့ နည္းလမ္းကို မီးစက္ decommissioning procedures လို႔ေခၚတတ္ပါတယ္

ဆက္စပ္လို႔ရေအာင္ FB မွာ အရင္တခါေရးခဲ့ဖူးေသာ
"Power Factor မဟုတ္ေသာ ဖက္တာေလးတခု" မွာ load analysis အေၾကာင္းဖတ္ၾကည့္လို႔ရပါတယ္။
https://www.facebook.com/1483146204/posts/10216571657392242/

load balance sheets ပံုစံမ်ား;
https://goo.gl/images/PwwRfZ
https://goo.gl/images/dEc3fA
https://goo.gl/images/6L5em3

Technical Guide
http://www.caa.co.za/Airworthiness%20TGM/Electrical%20Load%20Analysis.pdf

Ref: Book
https://apps.dtic.mil/dtic/tr/fulltext/u2/a568950.pdf

ELECTRIC POWER LOAD ANALYSIS (EPLA) FOR SURFACE SHIPS
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1002/9781118098844.ch6

LOAD ANALYSIS ရွင္းျပထားပံု
http://shipmind.net/load-analysis
.
Cred Teo Min fb


No comments:

Post a Comment