ဒီေန႔ စိတ္ဝင္စားစရာ သတင္းတခုက ေဒၚလာ ဘီလ်ံ ၃၀ နီးပါးကုန္က်မယ့္ မေလး စင္ကာပူ ျမန္ႏႈန္းျမင့္ ရထားလမ္းကို မဟာသီယာက ဖ်က္သိမ္းဘို႔ ႀကိဳးစားေနတယ္ ဆိုတာပါပဲ။
တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ က်ေနာ္တို႔ဆီမွာလည္း ရန္ကုန္ elevated circuit road ေတြအတြက္ EOI မၾကာေသးမီက စေခၚတယ္။ ရန္ကုန္ MRT ကလည္း ဂ်ပန္က အေတာ္လုပ္ခ်င္ေနၿပီး လုပ္ျဖစ္ဘို႔ မ်ားတယ္။
ဂရုပ္ထဲမွာရွိတဲ႔ အင္ဂ်င္နီယာေတြဟာ အသက္အရြယ္ အေတြ႕အႀကံဳအရ ရႈေထာငိ့အမ်ိဳးမ်ိဳးကေန စဥ္းစားႏိုင္သူေတြလို႔ ယူဆမိပါတယ္။
က်ေနာ္တို႔ဆီမွာ အဲဒီလို ကုန္က်စရိတ္ အင္မတန္မ်ားတဲ႔ ပေရာဂ်က္ေတြကို လုပ္သင့္တယ္ဟု ယူဆၾကပါသလား။
ပို႔စ္မွာတဲြထားတဲ႔ ပံုေတြမွာ ထည့္သြင္းစဥ္းစားစရာ က်ေနာ္တို႔ ပါတ္ဝန္းက်င္ တိုင္းျပည္မ်ားမွ ျဖစ္ရပ္မ်ား လက္ရွိ က်ေနာ္တို႔ဆီမွာ ေဆာင္ရြက္ေနတဲ႔ အေျခအေနမ်ားကို Ref အေနျဖင့္ တဲြထားပါသည္။ ( post updated : May 29 noon)
.
**************
Comments
M Zaw Aung
လုပ္ရမွာက တရားမွတတဲ့ စီးပြားၿပိဳင္ဆိုင္မွဳ လုပ္ေပးဖို႕ပါ..ဦးသိန္းစိန္ေခတ္ မိုဘိုင္းဖုန္း တင္ဒါၿပိဳင္ေတာ့ တယ္လီေနာနဲ႔ အိုရယ္ဒူး ၂ခု ႏိုင္တယ္.. အခုေတာ့ အမ္ပီတီ ဆိုၿပီး ဆူမစ္တိုမို ေပးတယ္.. မိုင္တဲကိုလဲ ေပးျပန္တယ္.. ဒါေတြက အစိုးရနဲ႔ စစ္တပ္က စီးပြားေရး ႀကိဳက္သလို လုပ္ခြင့္႐ွိတယ္ ဆိုတာ ဥပေဒအရ လုပ္ျပေနတာပါ. . မေလး႐ွားမွာ တရားဝင္ တင္ဒါ ၃ခု လာမွ တခုကို အစိုးရက ေရြးခြင့္႐ွိပါတယ္. .တပါတ္အလို သတင္းစာမွာ တင္ဒါေခၚရင္ေတာ့ မတတ္ႏိုင္ဘူး.. ဒီနည္းနဲ႕ ဌာနဆိုင္ရာေတြက တင္ဒါ လက္ဝါးအုပ္ထားတာပဲ..P.P.P စနစ္ကို အသံုးျပဳ အလြဲသံုးစား နာဂ်စ္အစိုးရ ေပါ့.. ဗမာဌာနအႀကီးကဲေတြ ဒီ P.P.P ကို အရမ္းသံုးျခင္ေနၾကပါၿပီ. .လႊတ္ေတာ္ကလဲ P.P.P ဥပေဒ မျပဌာန္းႏိုင္ေသး..
.
.........က်ေနာ္တို႕ ဘာမွမတတ္ႏိုင္ပါ.
စီမံကိန္းႀကီးေတြ ကို စင္ကာပူ EDB.gov.sg အဖြဲ႕လို ပညာရွင္ လူငယ္အေျမာက္အမ်ား ၅ႏွစ္ေလာက္ သင္တန္းေတြ လက္ေတြ႕ေတြ ေလ့က်င့္ ပ်ိဳးေထာင္ေပးရပါမယ္. . အခု ဌာနဆိုင္ရာ ၫြန္ခ်ဳပ္ေတြက မေလး႐ွား နာဂ်စ္အစိုးရ ပံုစံ..P.P.P ေတြ လုပ္မွာပဲ လုပ္မွာပဲ.. ျဖစ္ေနၾကတာ . P.P.P ဥပေဒမ႐ွိပဲ စြတ္ရမ္းေနၾကတာ.. ဝမ္းနည္းစရာပါ..ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ကိုယ္တိုင္ အစိုးရဘတ္ဂ်တ္ေတြ အေသးစိတ္ review လုပ္ဖို႕. အက်ိဳးအျမတ္ အရံွဳး. . ေတြကို စီးပြားေရး ပညာ႐ွင္မ်ားက သံုးသပ္သင့္ပါတယ္. .ဥပမာ ေ႐ွာင္တာနယ္ က ေက်ာက္ျဖဴ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း မလုပ္သင့္ေုကာင္း တင္ျပေပမဲ့ အက်ိဳးအျမက္ ႐ွိတယ္ထင္သူမ်ားက စီမံဘ႑ာ ဝန္ႀကီးဌာန အလြန္အေရးႀကီး ပါတယ္.. အခု သိပ္မဟုတ္တဲ စီမံဘ႑ာဂန္ႀကီး ထြက္သြားတာ ဝမ္းသာစရာပါ... စီမံဘ႑ာ က႑ သိပ္အေရးႀကီးပါတယ္.. လြတ္လပ္တဲ့ ဗဟိုဘဏ္ကိုလဲ ျပည္ပ ပညာ႐ွင္မ်ား (ေဘာလံုးအသင္းနည္ျပခ်ဳပ္ ငွါးသလို) ငွါးသင့္ပါတယ္။........
.
....................
.
Zaw Zaw Aye
လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက financial center ျဖစ္တဲ့ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ development နဲ႔ province နဲ႔ rural ေက်းလက္ေဒသေတြရဲ႕ development ကိုေရာေနၿပီး ၊ ဒီလိုၿမိဳ႕ႀကီးေတြပဲ develop လုပ္ရင္ေက်းလက္ေဒသေတြကိုအတြက္သံုးစရာဘက္ဂ်က္မရွိႏိုင္လို႔ အားမေပးသင့္ဘူးလို႔ ျငင္းစရာျဖစ္ေနတယ္၊ တကယ္ေတာ့တျခားၿမိဳ႕ရြာေက်းလက္ေတြရဲ႕ development ကရန္ကုန္နဲ႔ထပ္တူအေရးႀကီးပါတယ္၊ ဒါေပမဲ့ရန္ကုန္ရဲ႕အေနအထားက Mass Transport System ကို အစိုးရရဲ႕ဗဟိုဘက္ဂ်က္ကို မထိပဲလုပ္ႏိုင္တဲ့အေနအထားျဖစ္ေနတယ္၊ PPP နဲ႔အစိုးရကေျမစိုက္ Investor ကေငြနဲ႔ expertise, technology ေတြစိုက္ရင္ ျပည္သူေတြအတြက္ေရာအစိုးရအတြက္ပါ burden မျဖစ္ပဲ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံေတြကို လိုက္မွီႏိုင္မယ္၊ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံေတြမွာ ရန္ကုန္လိုအခြင့္အေရးမရႏိုင္ပါဘူး ၊ ဒါေတြကို အစိုးရရဲ႕ထိပ္ဆံုးကလူႀကီးေတြကိုယ္တိုင္သိဖို႔လိုပါတယ္၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဂ်ပန္ကပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္ႏိုင္ငံပဲျဖစ္ျဖစ္ ကပဲျဖစ္ျဖစ္ေငြအေထာက္အပံ့မရပဲ လုပ္ႏိုင္ဖို႔အခြင့္အေရးရွိေနပါတယ္
၊ျျပည္သူေတြပါပါဝင္ႏိုင္တဲ့နည္းလမ္းေတြကၽြန္ေတာ့္မွာရွိပါတယ္၊ျျပည္သူေတြပါပါဝင္ႏိုင္တဲ့နည္းလမ္းေတြကၽြန္ေတာ့္မွာရွိပါတယ္
.
.
..........
.
Win Maung
ဒီေန႔ တက္လာတဲ့ သတင္း
ရန္ကုန္တိုိင္းေဒသႀကီးအတြင္းရွိ ျမိဳ႕ပါတ္ရထားမ်ားေျပးဆြဲေနမူမ်ားကိုရထားလမ္းပိုင္းမ်ားအဆင့္ျမင့္တင္ျခင္း ၊ရထားအသစ္မ်ား ၀ယ္ယူျခင္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ရန္ အေမရိကန္ ေဒၚလာသန္း ၃၀၁ ဒသမ ၂၉သန္းျဖင့္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေႀကာင္း ျမန္မာ့မီးရထားမွ ႀသဂုတ္လ ၂၅ရက္ေန႔တြင္ ျပဳလုပ္သည့္ မီဒီယာေတြ႔ဆံုပြဲမွ သိရသည္။
“ျမိဳ႕ပါတ္လမ္းပိ္ုင္းႀကီးတစ္ခုလံုးအဆင့္ျမင့္တင္ဖို႔ ဂ်ပန္အစုိးရေခ်းေငြနဲ႔ ႏိုင္ငံေတာ္ ဘတ္ဂ်တ္နဲ႔ ဆိုျပီးအပိုင္းႏွစ္ပိုင္း ႏွင့္ လုပ္သြားမွာပါ။ အခုလိုအပိုင္းနွစ္ပိုင္းနဲ႔ ေဆာင္ရြက္ရတာကလဲေခ်းေငြပမာဏမ မ်ားေအာင္လို႔ ဌာနက လုပ္ႏုိင္တဲ့ အပိုင္းနဲ႔ဆိုျပီး ႏွစ္ပိုင္း ျဖစ္သြားတာပါ။”ဟုျမန္မာ့မီးရထား မွ ဦးေဆာင္ညြန္ႀကားေရးမူး ဦးသူရိန္၀င္းက ေျပာသည္။
စီမံကိန္းေဆာင္ရြက္ နိုင္ရန္အတြက္ ပုိ႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ဆက္သြယ္ေရး၀န္ႀကီး၀န္ႀကီးဌာန ျမန္မာ့ မီးရထားဌာနမွ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံမွ ODAေခ်းေငြ အျဖစ္အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း၂၀၆ဒသမ ၅၃သန္း ႏိုင္ငံေတာ္ ဘတ္ဂ်တ္ မွ အေမရိိကန္ေဒၚလာ ၉၄ဒသမ ၇၆သန္း တို႔ျဖင့္ ျမိဳ႕ပါတ္လမ္းပိုင္းမ်ားအဆင့္ျမင့္တင္ျခင္း၊ ရထားတြဲႏွင့္ စက္ေခါင္းမ်ား ၀ယ္ယူျခင္း၊ အခ်က္ျပ စနစ္ႏွင့္ဆက္သြယ္ေရးစနစ္မ်ားအဆင့္ျမင့္တင္ျခင္းမ်ားကိုေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေႀကာင္းသိရသည္။
ဂ်ပန္နုိင္ငံမွ ေခ်းေငြကိုမီးရထားအသစ္ (DEMU)အစီးေရ ၁၂ စီး၀ယ္ယူျခင္း အခ်က္ျပ စနစ္မ်ားကိုေခတ္မီစနစ္မ်ားျဖင့္ တက္ဆင္ျခင္းမ်ားေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ျပီးရထားသစ္မ်ားမွာ ၂၀၂၀ စက္တင္ဘာတြင္ ေရာက္ရွိလာမည္ ျဖစ္ေႀကာင္း ႏုိင္ငံေတာ္ ေခ်းေငြ ကိုရထားလမ္းပိုင္းတြင္ သံလမ္းတစ္ခုႏွင့္ တစ္ခုခ်ိတ္ဆက္ျခင္းတံတားမ်ားတည္ေဆာက္ျခင္းရတားလမ္းတာေဘာင္ တည္ေဆာက္ျခင္း ျခံစည္းရိုးကာရံျခင္းမ်ားစသည္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ေႀကာင္းဦးေဆာင္ညြန္ႀကားေရးမူး ဦးသူရိန္၀င္း ကေျပာသည္။အဆိုပါစီမံကိန္းကိုေအာက္တိုဘာလအတြင္းစတင္အေကာင္ထည္ ေဖၚေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ျပီး ၂၀၂၂ တြင္ ျပီးစီးရန္လွ်ာ ထားေႀကာင္း၎ကေျပာသည္။
လက္ရွိရန္ကုန္တိုင္းအတြင္းေျပးဆြဲေနသည့္ ရထားစက္ေခါင္းမ်ား၊ ရထားတြဲမ်ား၊ အခ်က္ျပ စနစ္မ်ား ၊မွာလြန္ခဲ့သည့္ႏွစ္ေပါင္း၁၉၆၀ ခုႏွစ္မွယေန႔အထိအသံုးျပဳေနျခင္း ျဖစ္ျပီးစီမံကိန္းအေကာင္ထည္ေဖၚ ေဆာင္ရြက္ျပီးပါကလက္ရွိရန္ကုန္ျမိဳ႕တစ္ပါတ္ရထားေျပးဆြဲမူ ႀကာျမင့္ခ်ိန္ မွာၿမိဳ႔တစ္ပတ္လ်င္ ႏွစ္နာရီ္၅၀မိနစ္ မွ တစ္နာရီ မိနစ္၅၀ အထိအခ်ိန္ ေလွ်ာ့ခ်ေပးဆြဲ ႏိုင္မည္ ျဖစ္ေႀကာင္း ျမန္မာ့ မီးရထား မွ သိရသည္။
ရန္ကုန္ျမိဳ႕ပါတ္ရထားေျပးဆြဲမူမွာဘူတာေပါင္း ၃၈ဘူတာမွ မိုင္ေပါင္း ၂၉ မိုင္ကို ရထား၂၅စင္းျဖင့္ တစ္ရက္လွ်င္၂၂၀ေခါက္ျဖင့္ လူဦးေရကိုးေသာင္းခန္႔ကိုေန႔စဥ္ပို႔ေဆာင္ေပးလွ်က္ရွိေနေႀကာင္း ျမန္မာ့မီးရထား ၏ စာရင္းမ်ားအရသိရသည္။
.
.
No comments:
Post a Comment