Sunday, July 24, 2016

စည္းကမ္းမလုိက္နာဘဲ ကန္ထ႐ိုက္လုပ္ငန္း လုပ္သည့္ ဧရာဝတီတိုင္း စည္ပင္ေကာ္မတီဝင္ကို တာဝန္မွရပ္ဆိုင္း

စည္းကမ္းမလုိက္နာဘဲ ကန္ထ႐ိုက္လုပ္ငန္း လုပ္သည့္ ဧရာဝတီတိုင္း စည္ပင္ေကာ္မတီဝင္ကို တာဝန္မွရပ္ဆိုင္း
စည္သူေမာင္ေမာင္
1 hour 20 minutes ago Sat, 07/23/2016 - 16:58
စည္းကမ္းလုိက္နာမႈမရွိဘဲ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္သူ ဧရာဝတီတုိင္း စည္ပင္ေကာ္မတီဝင္ ဦးစိုးႏိုင္ဝင္းကို တာဝန္မွ ရပ္ဆုိင္းလုိက္ၿပီး ကန္ထ႐ိုက္လုပ္ငန္းလိုင္စင္ ပိတ္သိမ္းျခင္း၊ အင္ဂ်င္နီယာ လိုက္စင္ ပိတ္သိမ္းျခင္းတို႔ျဖင့္ အေရးယူလိုက္သည္ဟု ဧရာဝတီတိုင္း စည္ပင္သာယာေရးဝန္ႀကီး ဦးေက်ာ္ျမင့္က မဇၥ်ိမသို႔ေျပာသည္။
ပုသိမ္ၿမိဳ႕၊ အမွတ္ ၅ရပ္ကြက္ ေထာင္ကုန္းလမ္းရိွ ပုသိမ္ေထာင္အနီးတြင္ သံုးထပ္အျမင့္ရွိ အေဆာက္အဦး ေဆာက္လုပ္ရာတြင္ အျမင့္ေပ ၂၈ ေပသာ ေဆာက္လုပ္ရန္ ခြင့္ျပဳထားေသာ္လည္း ေက်ာ္လြန္ ေဆာက္လုပ္ျခင္းေၾကာင့္ အေရးယူရျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဦးေက်ာ္ျမင့္က ေျပာသည္။
“အစိုးရ တားျမစ္ေနတာကိုသိလ်က္ ဆက္ေဆာက္လုပ္လို႔ အခုလိုမ်ဳိးျဖစ္သြားတယ္၊ စစ္ေဆးတ့ဲအခါ တာဝန္ အရိွဆုံးလူက စည္ပင္ေကာ္မတီဝင္လည္း ျဖစ္ေနတယ္ အစိုးရက ႏွစ္ႀကိမ္တိုင္တိုင္ တားေနတဲ့ၾကားက ဆက္ေဆာက္တ့ဲ ကန္ထ႐ိုက္က တာဝန္အရိွဆုံးပဲ တားျမစ္တဲ့ၾကားက ဆက္ေဆာက္လို႔ အေရးယူဖို႔ အေနအထား ေရာက္သြားတယ္” ဟု ေျပာသည္။
အဆိုပါ အေဆာက္အဦးကို ၂၈ ေပအျမင့္အထိသာ ေဆာက္လုပ္ရန္ ယခင္အစိုးရက တစ္ႀကိမ္၊ ယခု တိုင္းအစိုးရသစ္ လက္ထက္တြင္လည္း ဆက္မေဆာက္ရန္ ကန္႔ကြက္မႈမ်ား ရွိခဲ့ေသာ္လည္း တိုင္းအစိုးရသစ္၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ မခ်ခင္ ဆက္လက္ ေဆာက္လုပ္ခဲ့သည္ဟုလည္း ဦးေက်ာ္ျမင့္က ေျပာသည္။
“ၿပီးခ့ဲတဲ့ တိုင္းအစုိးရက ၂၈ေပအထိပဲ ေဆာက္လုပ္ပါဆိုၿပီး တႀကိမ္တားျမစ္ခ့ဲတယ္၊ အစုိးရသစ္ လက္ထက္မွာလည္း ၂၈ေပ ထက္ ေက်ာ္လြန္သြားရင္ ေထာင္လုံၿခံဳေရးထိခိုက္ပါတယ္ ခြင့္ျပဳလို႔မျဖစ္ဘူး ကန္႔ကြက္လို႔ တိုင္းအစိုးရသစ္ လက္ထက္မွာ သုံးထပ္၂၈ေပ ေက်ာ္တ့ဲဟာကို ဆက္မေဆာက္ဖို႔နဲ႔ ဖ်က္သိမ္းေပးဖို႔ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ခ့ဲတယ္၊ အိမ္ရွင္ဘက္က အစိုးရ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ မခ်ခင္အခိ်န္မွာ ဆက္ေဆာက္လို႔ ငါးထပ္ျဖစ္သြားတယ္” ဟုလည္း ဝန္ႀကီး ဦးေက်ာ္ျမင့္က ေျပာသည္။
ယင္းသို႔ေသာ အေျခအေနမ်ားကို တိုင္းစည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီက စည္းၾကပ္မႈအားနည္းျခင္းေၾကာင့္ စည္ပင္ဝန္ထမ္း ငါးဦးကို ထုေခ်လႊာ ေတာင္းခံထားေၾကာင္းလည္း ဝန္ႀကီးက ေျပာသည္။
"စည္ပင္သာယာဘက္က တိုင္းၫြန္မွဴးေကာ၊ အရင္ ၿမိဳ႕နယ္ အလုပ္အမႈေဆာင္ေကာ အခုလက္ရိွ အလုပ္အမႈေဆာင္ေကာ၊ တာဝန္ခံအင္ဂ်င္နီယာေကာ ရပ္ေက်း အင္ဂ်င္နီယာေကာ ဝန္ထမ္းငါးဦးကို ေသေသခ်ာခ်ာ တားျမစ္ထားတဲ့ၾကားက ေဆာက္လုပ္ေနတာကို မႀကီးၾကပ္ႏိုင္တ့ဲအတြက္ ထုေခ်လႊာ ေတာင္းထားတယ္” ဟု ေျပာသည္။
ယခုအေဆာက္အဦးကို အက်ဥ္းဦးစီးဌာန၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ အျမင့္ေပ ၂၈ ေပရွိ သံုးထပ္ အထိသာ ျပဳတင္းေပါက္မ်ား တပ္ဆင္ႏိုင္မည္ျဖစ္ၿပီး၊ သံုးထပ္ႏွင့္အထက္ ပုသိမ္ေထာင္ဘက္သို႔ မ်က္ႏွာမူထားသည့္ အျခမ္းတြင္ အလံုပိတ္ရန္၊ ငါးထပ္အျမင့္ရွိ ဝရန္တာႏွင့္ ထပ္ခိုးတို႔ကို ဖ်က္သိမ္းရန္၊ ငါးထပ္အေပၚသို႔ တက္သည့္ ေလွကားကို ဖ်က္သိမ္းေပးရန္လည္း ဆံုးျဖတ္ခဲ့သည္ဟု ဦးေက်ာ္ျမင့္က ေျပာသည္။
အဆိုပါ ကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ ဦးစိုးႏိုင္ဝင္းထံ ကန္ထ႐ိုက္ငွားကာ ေဆာက္လုပ္ေစခဲ့သူ ေျမပိုင္ရွင္ ဦးေအာင္မ်ဳိးဝင္းကမူ ယခင္အစိုးရ စည္ပင္ဌာန၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ ေဆာက္လုပ္ျခင္း ျဖစ္ၿပီး “ကြၽန္ေတာ္ဘက္က ဘာမွန္းမသိပဲ ရပ္ထားတာ ၾကာၿပီ” ဟု ေျပာသည္။

မိဇၹိမသတင္း (ဇူလိုင္၂၀၁၆)

သိပ္လည္း ဘ၀င္မျမင့္ၾကနဲ႔ဗ်ာ.. စာရိတၱေဆာင္းပါးတစ္ခု

ခိုင္သစၥာတင္ထားတာကူးရွယ္ပါတယ္။
စကၤာပူမွာေရာက္ေနတ့ဲ ျမန္မာျပည္သားတစ္ေယာက္က သူ႔ေဖ့စ္ဘုတ္မွာ ေရးထားတ့ဲ အေၾကာင္းအရာ တခုကေတာ့ - အျမင္က်ယ္ၾကပါ တ့ဲ။
သူ႔ေရးသား ခ်က္ဟာ အခုဆုိရင္ အြန္လုိင္းမွာ အနည္းဆုံး အႀကိမ္ တေထာင္ေက်ာ္ လက္ဆင့္ကမ္း ဖတ္ရႈေနၾကပါၿပီ။"သိပ္လည္း ဘ၀င္မျမင့္ၾကပါနဲ႔" လုိ႔ အမည္ေပးထားတ့ဲ သူ႔ေရးသားခ်က္ေတြထဲမွာ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ အေျခအေန၊ ျမန္မာျပည္သား အမ်ားအျပားရဲ႕ စိတ္ေနစိတ္ထား၊ သတိမျပဳမိၾကတ့ဲ အေရးႀကီးအေၾကာင္းအရာ မ်ားစြာ ပါ၀င္ေနပါတယ္။မဖတ္ရေသးသူမ်ားအတြက္ မူရင္းအတုိင္း ကူးယူ ေဖာ္ျပေပးလုိက္ပါတယ္။
" သိပ္လည္း ဘ၀င္မျမင့္ၾကပါနဲ႔ "

..........
🔭🔭🔭🔭🔭🔭🔭🔭
ျပည္တြင္းမွာ ေနေနတဲ့ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းလို လူမ်ိဳးဟာ ကမ႓ာမွာ ျမန္မာမွာပဲ ရွိေနတယ္ထင္ၾကတယ္။ဘာေၾကာင့္ဆိုေတာ့ သူတို႔ဟာ ေဒါက္တာ ဆြန္ယက္ဆင္၊ ဟိုးေဆးရီးေဇာ္၊ ဟိုခ်ီမင္း၊ ဂႏၵီ၊ ေခ်ေဂြဗားရား တို႕အေၾကာင္းမသိၾကေတာ့ ႏိုင္ငံတိုင္းမွာ ရွိတဲ့ သူရဲေကာင္းေတြကို ေလးစားရေကာင္းမွန္းမသိၾကဘူး။

ေလယာဥ္ေပၚကေန ျမန္မာျပည္ကို မျမင္ဘူးေတာ့အခုခ်ိန္ထိ Golden Land ဆိုျပီး ဘ၀င္မျမင္႔ပါနဲ႔။ ေတာေတြျပဳန္းျပီး မီးေလာင္ျပင္လိုျဖစ္ေနတဲ့ လြင္ျပင္၊ ေတာင္တန္းေတြကိုမွ သူတို႔မျမင္ဘူးၾကပဲ။

တမလြန္အတြက္ ျပင္ဆင္တဲ့အေလ့အက်င့္ေတြထံုေနတဲ့ထမင္းေရ၊ ေခ်ာင္းစီးအလွဴၾကီးမ်ိဳးေတြကိုပဲ ျမင္ဖူးေျပီး ဘ၀င္ျမင့္မေနပါနဲ႕။ ကမ႓ာ႔သူေ႒းသူၾကြယ္ၾကီးေတြရဲ႕ကိုယ္က်ိဴးမဖက္ပရဟိတသက္သက္လွဴဒါန္းမႈေတြကို အသိအမွတ္ျပဳရေကာင္းမွန္းမသိၾကဘူး။

Globalization ကိုနားမလည္ေတာ့ ကိုယ့္ႏိုင္ငံထဲမွာပဲ ကိုယ္ေနရင္ လံုၿခံဳျပီလိုထင္ျပီး ဘ၀င္ျမင့္မေနၾကပါနဲ႕။ CNN Effect, Al Jazeera Effect ေခၚတဲ့ ကမ႓ာအေရွ႕ျခမ္းမွာ ျဖစ္ေနတာကို အေနာက္ျခမ္းက ခ်က္ခ်င္းသိႏိုင္တာကို လက္မခံႏိုင္ၾကေသးဘူး။

သဘာ၀ေဘးအႏၲရာယ္ေတြမက်ေအာင္သာသနာ
ေစာင့္နတ္မင္းၾကီးေတြက ျမန္မာႏိုင္ငံကို ကာကြယ္ေပးထားတယ္လို႔ သိပ္ဘ၀င္မျမင့္ၾကပါနဲ႔။ အာရွမွာ ရာသီဥတုဒါဏ္ အဆိုးရြားဆံုးခံရတဲ့ ႏိုင္ငံဆယ္ႏိုင္ငံမွာ ဒုတိယေျမာက္ အဆိုးရြားဆံုးျဖစ္ေနတာကိုမွ မသိပဲ။

ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ငါးပါးသီလထြန္းကားပါတယ္ ဆိုျပီး သိပ္ျပီးဘ၀င္မျမင့္ပါနဲ႔၊ တကယ္ေတာ့ စာအုပ္ထဲမွာပဲ ထြန္းကားျပီး ျမန္မာျပည္သူေတြရဲ႕ ကိုယ္က်င့္တရားက မိစၧာဒိ႒ိႏိုင္ငံေတြလို႔ ေခၚတဲ့ ဥေရာပႏိုင္ငံသားေတြစံထားတဲ့ Gentleman ဆိုတဲ့အဆင့္ကိုေတာင္ မမွီေသးတာကိုမွ မသိၾကပဲ။

ထမင္းငတ္ျပီးေသတဲ့မသာ ျမန္မာျပည္မွာမရွိဘူး လို႔ဘ၀င္ျမင့္ မေနၾကပါနဲ႔။ ေတာင္သမန္အင္းထဲက ဓါတ္ေျမၾသဇာအဆိပ္သင့္ေနတဲ့ ငါးေၾကာ္ေတြကို မစားဖို႔ သက္ဆိုင္ရာသံရံုးေတြက သူတို႔ႏိုင္ငံသား တိုးရစ္ေတြကို တိုးတိုးတိတ္တိတ္ မွာထားတာကိုမွ မသိၾကပဲ။ ထမင္းငတ္ျပီး မေသေပမယ့္ တရုပ္နဲ႔ယိုးဒယားက၀င္လာတဲ့ သူတို႔ႏိုင္ငံသားေတြေတာင္ မစားတဲ့ သြားေရစာေတြေၾကာင့္ေသေနတဲ့ကေလးေတြ၊ ဓါတုအဆိပ္သင့္ေနတဲ့ ဟင္းသီး၊ ဟင္းရြက္သား ငါးေတြေၾကာင့္ ေသေနၾကတာေတြ၊ အဟာရငတ္ျပီး ေသေနၾကတာေတြကိုမွ မသိရွာၾကပဲ။

အိမ္ထဲအထိ၀င္၊ ျခင္ေထာင္ထဲလွန္ၾကည့္တဲ့ အထိ ဧည့္စာရင္းစစ္တာကိုၾကည့္ျပီး ျမန္မာျပည္မွာ တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈရွိတယ္ ထင္ေနၾကတယ္။ ျပည္ပႏိုင္ငံေတြမွာ ကိုယ့္အိမ္တံခါးကို ၀ရမ္းမပါပဲ လာေခါက္ရင္ေတာင္ ပိုင္နက္က်ဴးလြန္မႈနဲ႔ တရားစြဲလို႔ရတယ္ဆိုတာကိုမွ မသိပဲ။

ျပည္တြင္းမွာ က်ပ္တည္းက်ဥ္းေျမာင္းစြာ အျမဲေနရတာေတာ့ အက်င့္ပါေနျပီး လူတိုင္းလည္း ငါတို႔လို ဒီလိုပဲ ရုန္းကန္ေနရတာပဲ၊ ဘယ္သူမွ ထမင္း အလကားလာမေကြ်းဘူးဆိုျပီး တဘက္သက္ မာနေတြကလည္းၾကီးတယ္။တစ္ျခားႏိုင္ငံ တခ်ိဳ႕မွာ ကေလးေတြရဲ႕ ေက်ာင္းစားရိတ္၊လူတိုင္းရဲ႕က်န္းမာေရး ေစာင့္ေရွာက္မႈ ကို အစိုးရဆီက အလကားရေနတယ္ဆိုတာမွ သူတို႔မသိပဲ။

အခုခ်ိန္ထိေတာင္ ေတြျဖိဳလို႔ေကာင္းတုန္း၊ သစ္ေတြခုတ္လို႔ေကာင္းတုန္းပဲ။ ကိုယ့္ႏိုင္ငံမွာ ကိုယ္လုပ္တာ ဘာျဖစ္လည္းဆိုျပီး ရန္ေထာင္ လို႔ ေနေသးတယ္။Butterfly Effect လို႔ေခၚတဲ့ လိပ္ျပာေလးတစ္ေကာင္ ေတာင္ပံခတ္ရံုနဲ႔ အေမဇံုသစ္ေတာက သစ္ပင္ၾကီးေတြ တ၀ုန္း၀ုန္းလဲျပိဳေနတာကိုမွ မသိပဲ။

စမတ္ဖုန္းေတြ၊ ေမာ္ေတာ္ကားေတြ၊ကြန္ပ်ဴတာဆက္စပ္ ပစၥည္းေတြ ေစ်းကြက္ထဲမွာ ျမင္ေတြ႕ေနရေတာ့ျမန္မာႏိုင္ငံၾကီး ေခတ္မွီဖြဲ႔ျဖိဳး တိုးတက္ေနျပီလို႔ ထင္ေနၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့ ျမန္မာျပည္ကိုပို႔တဲ့ ပစၥည္းကို သူ႕တို႕ႏိုင္ငံသားေတြ လံုး၀ မသံုးၾကတာကိုမွ မသိပဲ။

ျမန္မာျပည္က ရႈခင္းေတြသာ အလွဆံုးလို႔ထင္ေနၾကတယ္။ ဒါေတြကိုၾကည့္ခ်င္လို႔ ႏိုင္ငံျခား ခရီးသြားေတြလာေနတယ္လို႔ ထင္ေနၾကတယ္။တကယ္ေတာ့ ျမန္မာျပည္ထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာသာတဲ့ ရႈခင္းေတြႏိုင္ငံရပ္ျခားမွာ အမ်ားၾကီးရွိတယ္ ဆိုတာမွ မသိပဲ။ 

သူတို႔လာတာဟာကမ႓ာမွာ ျမင္ေတြ႕ရခဲတဲ့ တတိယႏိုင္ငံက ဆင္းရဲသားေတြရဲ႕ ဘ၀ကို တအံ့တၾသၾကည့္ဖို႔လာတာမ်ားတယ္ ဆိုတာကို သိမွ မသိပဲ။

သိပ္လည္း ဘ၀င္မျမင့္ၾကနဲ႔ဗ်ာ..
ကမ႓ာမွာ ျမန္မာဆိုတာ ေသးေသးေလးပါ။ အခုေခတ္က ႏိုင္ငံကို လာျပီး သိမ္းတဲ့ေခတ္ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ သြားသိမ္းစရာမလိုပဲ ကိုယ့္ႏိုင္ငံက ယူခ်င္သမွ် ယူလို႔ရေနျပီ။အခု ကိုယ့္လူတို႔သံုးေနတဲ့ ဆိုင္ကယ္၊ ေမာ္ေတာ္ကား၊ ကြန္ပ်ဴတာအပါအ၀င္ အပ္တိုတစ္ေခ်ာင္းေတာင္္ ျပည္တြင္းမွာ မလုပ္ႏိုင္ေသးဘူး။ ဒါေတြျပည္တြင္းမွာ မ်ားလာတယ္ဆိုတဲ့အဓိပၸါယ္ဟာ ျမန္မာျပည္က ကြ်န္းသစ္၊ ေရနံ၊သဘာ၀ဓါတ္ေငြ႕နဲ႔တျခားသယံဇာတေတြ ေလ်ာ့သြားျပီးဆိုတဲ့ သေဘာပဲ။

သိပ္လည္းဘ၀င္မျမင့္ၾကပါနဲ႔။
သယံဇာတေတြကုန္ခန္းစျပဳေနတဲ့တိုင္းျပည္၊ ျခစားမႈေတြနဲ႔ ယိုယြင္းေနတဲ့ လူမႈအဖြဲ႔အစည္း၊ ဆင္းရဲမြဲေတမႈ ေရာဂါစြဲကပ္ေနတဲ့ တိုင္းျပည္။ ဒီလိုတိုင္းျပည္ကို ဘယ္ႏိုင္ငံမွ နာမည္အပ်က္ခံျပီး ကိုလိုနီ လုပ္ေနစရာ မလိုပါဘူး။
တရုပ္ေတြေနခ်င္လည္း ရေနတာပဲ။ ကုလားေတြေနခ်င္လည္း ရေနတာပဲ။ တံခါးမရွိ၊ ဓါးမရွိ ၀င္ခ်င္တိုင္း၀င္၊ ထြက္ခ်င္တိုင္းထြက္လို႔ရေနတဲ့ တိုင္းျပည္ကို ဘာလို႔အလုပ္ရႈပ္ခံျပီး သိမ္းေနမွာလည္း။

ဒါေၾကာင့္ သိပ္လည္း ဘ၀င္ျမင့္မေနနဲ႔။
အခ်ိန္သိပ္မရွိေတာ့ဘူး။ျမန္မာျပည္ လမ္းေၾကာင္းမွန္ေပၚေရာက္ဖို႔ အတြက္ ဖြဲ႔စည္းပံုကို ျပင္မယ့္ ေခါင္းေဆာင္ကို ၀န္းရံၾက၊ သူ႕ကို ခိုင္းၾက။ တာ၀န္ေပးၾက။ ေနာက္ဆံုးေမ်ွာ္လင့္ခ်က္က သူပဲရွိေတာ့တယ္။
ဒီမယ္မိတ္ေဆြ၊ ကိုယ့္လူ ၾကည္တာမၾကည္တာ၊ သေဘာက်တာ၊ မက်တာ ခဏထား၊ ကိုယ့္လူတို႔၊ က်ဳပ္တို႔မွာ ေရြးစရာမက်န္ေတာ့ဘူး၊ ကိုယ္မွာ ျမွားေတြ စူး၀င္ေနရင္ အသက္ေဘးနဲ႔ အနီးဆံုးျမွားတံကို အရင္ရွင္းပစ္ရမွာပဲ။
ဒါေၾကာင့္ မ်ိဳးေစာင့္သမားအားလံုး၊ မ်ိဳးခ်စ္သမားအားလံုး၊ အားလံုး..အားလံုး.. ဖြဲ႔စည္းပံုျပင္ဖို႔ပဲ အာရံုစိုက္ၾက။ ျပီးမွ လြတ္လပ္စြာ ၀ိ၀ါဒကြဲၾက၊ ျငင္းၾက၊ ခုန္ၾက။
Credit:  Zaw Win Naing


Kyaw Win Aung ေရွ ့ပိုင္းမွာေရးထားတာေတြက မွန္သလိုလိုနဲ ့ေနာက္ဆံဳးက်မွ မဲဆြယ္တရားေဟာေနမွန္းသိတာ ၂ ခ်က္ေတာ့ ေဆြးေႏြးခ်င္ပါတယ္ တစ္- ေလာင္စာအတြက္ အေမရိကန္လိုေလာင္စာမရွိရင္ ျပသနာအျကိးအက်ယ္တက္သြားမယ့္တိုင္းျပည္သမတေတြက ေလာင္စာမရွိလို ့သူ ့ျပည္သူျပည္သားေတြကို တိုက္တန္းနစ္မင္းသားေသသလို ေရခဲထဲမွာ ငုတ္တိုင္ထိုင္အေသခံမလား ခင္ဗ်ားတို ့ျမန္မာေတြကို ပင္လယ္ထဲကန္ခ်မလားဆိုတာ ေသခ်ာစဥ္းစားေစခ်င္တယ္ သိပ္လည္း ေလ်ာ့မတြက္ျကပါနဲ ့ဇီးသီးေစ ့ေလာက္ ျကက္ေပါက္စေလာက္ ျမန္မာကိုမေျပာနဲ ့အီရတ္လိုနုိင္ငံကိုေတာင္ အႏုျမဴလက္နက္အေျကာင္းျပျပီး ဘလိုင္းျကီး၀င္တိုက္တာ ဘယ္သူ ့ေသာက္ဂရုစိုက္လို ့လဲ ----နံပါတ္ (၂) နုိင္ငံေရးအေတြ ့အျကံု စီးပြားေရးအေတြးအေခၚဘာမွမရွိ လံုျခံ ဳေရးအသိလည္း နတ္ထိနဲ ့ လူကို ၀ိုင္းရံျကဖိုိ ့နဲ ့သူသာလ်ွင္သူမွတစ္ပါးကိုးကြယ္ရာမရွိပံုစံမ်ိဳးေျပာေနရေအာင္ သူေသသြားရင္ ခင္ဗ်ားတို ့ပါ ထမင္းငတ္မွာမို ့လို ့လား လုပ္မေနနဲ ့သူေထာင္ထဲမွာ ေနကတည္းက က်ဳပ္တို ့ကိုယ့္ထမင္းကိုယ္ရွာစားေနျကတာ အက်ယ္ခ်ဳပ္ကလြတ္တာလည္းျကာျပီး ဆန္ေစ်းေလးေတာင္ခ်ေပးနုိင္လို ့လား လူဆိုတာအခ်ိန္မေရြးေသတတ္တယ္ဆုိတဲ့ တရားသေဘာ အနိစကိုေတာင္ေမ ့ေနျကလား သူမရွိလည္း လုပ္နုိင္တဲ့သူ တစ္ပံုျကီးဆိုတာ တစ္ကယ္မသိတာလား ဒါေလာက္ပါဘဲ
LikeReply12 hrsEdited

စင္ကာပူမွာ ေဆာက္လုပ္ေရးနဲ႔ ေဆာက္လုပ္ခြင့္နဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး

ခုတစ္ေလာျမန္မာျပည္မွာ ေဆာက္လုပ္ခြင့္ပါမစ္ေတြနဲ႔ ျပႆနာေတြတတ္ေနတာေတြလို႔ စလံုးက authorities submission အေၾကာင္း အက်ဥ္းခ်ဳပ္ေရးလိုက္ပါတယ္။ အမွားပါလဲ ခြင့္လြတ္ပါ။ စလံုးမွာ ေဆာက္လုပ္ေရးနဲ႔ ေဆာက္လုပ္ခြင့္နဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး အဓိက ဌာနႀကီး ၁၁ ခု ရွိပါတယ္။

ေျမႀကီးနဲ႔ပိုင္ဆိုင္မႈနဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး
SLA (singapore land authorities)
JTC (Jurong town council)

Planning permission နဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး
URA ( urban redevelopment authorities)

လုပ္ခန္းခြင္ ေဘးကင္းေရး အလုပ္သမားေရးနဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး
MOM (ministery of manpower)

အေဆာက္အဦး ေဆာက္လုပ္ေရးနဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး
BCA (building construction authorities)

သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရးနဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး
CBPU (central building plan unit)

အဲ့ေအာက္မွာမွ
NEA (national environmental agency) 

ေသာက္သံုးေရ၊ စြန္႔ပစ္ေရနဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး
PUB (public utilities board) water department
PUB (WRN), water reclamation department)
PUB (C&W), catchment and waterway department)

မီးဖိုေခ်ာင္သံုး gas နဲ႔ လွ်ပ္စစ္ နဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး
EMA (energy market authoritues)
SPPG (singapore power grid)

လမ္း နဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး
LTA (land tranaport authorities)

မီးေဘး အႏၲရာယ္နဲ႔ မီးသတ္ဌာန နဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး
SCDF (singapore civil defence force)

ပထမဦးဆံုး SLA သို႔မဟုတ္ JTC ကို ေျမႀကီး အသံုးခ်ခြင့္နဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး submission လုပ္ရပါတယ္။

SLA ခြင့္ျပဳခ်က္ရၿပီဆို MOM မွာ Factory permit လုပ္ခန္းခြင္ေနရာ အျဖစ္တင္ရတယ္။

အဲ့ဒါၿပီးရင္ design development မလုပ္ခင္ CBPU ကို SIP (sewerage interpretation plan) & DIP (drainage interpretation plan) တင္ရပါတယ္။ ေျမာင္းသြယ္ဖို႔နဲ႔ မိလႅာစြန္႔ပစ္ဖို႔ပါ။

SIP/DIP က်မွ URA ကို planning permission အတြက္ floor plan နဲ႔ elevation ပံုတင္ရတယ္။ URA က building height နဲ႔ GFA ကိုစစ္ပါတယ္။

URA ဆီက planning permission က်ၿပီဆို BCA ကို structure plan နဲ႔ building plan ကို အေသးစိတ္ တင္ရပါတယ္။ structure plan ကို ေဆာက္မယ့္ phase အလိုက္ တင္လို႔ရပါတယ္။ အရင္ accredit checker ကိုတင္ သူကမွ structure calculation ေတြကို စစ္ၿပီး BCA ကိုတင္။ BCA က building ရဲ႕ structure ပိုင္းတင္မက အခုေနာက္ပိုင္း ( buildability , constructibility, producibility) ေတြကိုပါၾကည့္ၿပီး စစ္ပါတယ္။

URA က PP ရၿပီဆို BCA submission နဲ႔ တၿပိဳင္တည္း EMA license ေလွ်ာက္ မီးနဲ႔ gas အတြက္။ SPPG မွာ မီးအတြက္ EMA license နဲ႔ account opening လုပ္ၿပီး power incoming အတြက္ submission လုပ္ရပါတယ္။ SPPG က power consumption ေပၚမူတည္ၿပီ ပင္မလိုင္းကေန user ရဲ႕ substation ကိုမီးႀကိဳးသြယ္ေပးတယ္။ user က အသံုးျပဳမယ္ KVA ေပၚမူတည္ၿပီး substation ေဆာက္ေပးရတယ္။

အဲ့လိုပဲ PUB ဆီမွာသံုးေရအတြက္ submission လုပ္ရပါတယ္။ အေျခခံလိုအပ္ခ်က္ကေတာ့
below 25 m ဆို PUB water supply ကို တိုက္႐ိုက္သံုးလို႔ရပါတယ္။
above 25m and below 37 m ဆို high level water tank သံုးရပါတယ္။
above 37 mဆို low level water tank က ေန pump သံုးၿပီး high level water tank သံုးရပါတယ္။

တခ်ိန္တည္းမွာ SCDF ကိုbuilding plan တင္ၿပီး FSSD (fire safety and shelter department) မွာ clearance ေလွ်ာက္ရပါတယ္။ FSSD က ေတာ့
bulding classification, propose group 8 ခုခြဲပါတယ္။ ၿပီး ေတာ့မွ building ရဲ႕ passive defence (structural protection, compartmentation) Active defence ( mechanical protection - fire detection, sprinkler) ကို စစ္ၿပီး ခြင့္ျပဳမိန္႔ခ်ေပးပါတယ္။

URA PP က်ၿပီးရင္ LTA ကို လမ္းနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး တင္ရပါတယ္။ LTA ကေတာ့ GFA နဲ႔ occupancy ကိုမူတည္ၿပီး carparking lots အေရအတြက္ကိုစစ္ပါတယ္။ ၿပီးရင္ ေဆာက္ေနတုန္းနဲ႔ ေဆာက္ၿပီး အသံုးျပဳမဲ့ လမ္းနဲ႔ road opening နဲ႔ traffic management အတြက္ clearance တင္ရပါတယ္။ ( ျမန္မာျပည္မွာေတာ့ ေဆာက္လုပ္ေရးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက site access ကို မစဥ္းစားက်ဘူး။ ဒီမွာအဲ့ဒါက ေတာ္ေတာ္ အေရးႀကီးတယ္)

ဆိုက္မစခင္မွာ PUB (C&W) ကို QECP (Qualified erosion control professional) ကို engage လုပ္ၿပီး earth works (excavation, piling, footing) အတြက္ submission နဲ႔ clearance ေလွ်ာက္ရပါတယ္။

Submission တိုင္းကို သက္ဆိုင္ရာ professional engineer က လုပ္ရပါတယ္။ GEO အတြက္ PE (GEO) , structure အတြက္ PE (C&S), electrical အတြက္ PE (electrical), mechanical အတြက္ PE (mechanical), license electrical worker (LEW), license plumber ေတြက သက္ဆိုင္မႈအလိုက္ design and submission လုပ္ပါတယ္

အဲ့ဒါေတြ ရလို႔ ေဆာက္ၿပီဆို client က construction management or management contractor ေတြ engage လုပ္ၿပီး အေဆာက္အအံု အရည္အေသြးကိုစစ္ပါတယ္။

Design ကို PE က ထုတ္ၿပီး။ BCA approved ျဖစ္ထားတဲ့ structure plan ကို inspector ေတြက လိုက္နာမႈရွိမရွိ စစ္ရပါတယ္။ inspector ေတြက IES (institute of engineers singapore ) နဲ႔ BCA ကအသိအမွတ္ျပဳရပါတယ္။

ေဆာက္ၿပီးရင္ RI (registered inspector) က စစ္ေဆးပါတယ္။ archi RI, M&E RI ေတြ clearance ရရင္ BCA ကို TOP (temporary occupation permit) ေလွ်ာက္ BCA က final inspection လာၿပီးမွ ေနလို႔ရပါတယ္။

ေတာ္ေတာ္ရွည္သြား ၿပီ ။ မွားတာေတြ လိုအပ္ခ်က္ေတြရွိရင္လဲ ေထာက္ျပပါ။ submission တိုင္းက transparency ျဖစ္ၿပီး submission procedure နဲ႔ requirements ေတြကို သက္ဆိုင္ရာဌာနရဲ႕ website ေတြမွာရွာလို႔ရပါတယ္။ ( စလံုးက ညီငယ္ Nga Ye Lay တင္ထားတဲ့ စေတးတပ္က ိုျပန္ျဖန့္ေဝတာပါ)


*******

Nyan Tun အေဆာက္အဦ မေဆာက္လုပ္ခင္အထိ ခြင့္ျပဳမိန္႔ေတာင္းခံခ်ိန္ အစအဆံုး အခ်ိန္ဘယ္ေလာက္ခန္႔ ၾကာပါသလဲ.. အနည္းဆံုး နဲ႔ အၾကာဆံုး ကေတာ့႐ွိမွာေပါ့ဗ်ာ... ခန္႔မွန္းပ်မ္းမ်ွအခ်ိန္...
LikeReply17 hrsEdited
Maung Maung Kyaw Thar SLA မွာ ၂ ပတ္ အနည္းဆံုး, URA မွာ ၄ပတ္ အနည္းဆံုး။ အဲ့ဒါၿပီး ရင္ေတာ့ ကိုယ့္ကြ်မ္းက်င္မႈေပၚမူတည္ၿပီးေဆာက္ၾကတယ္ ။ BCA ကလဲ ၄ပတ္ အနည္းဆံုးယူတယ္။ AC checker ၿပီးရင္ေတာ့ approval မေစာင့္ပဲစၾကတယ္။

အစအဆံုးဆို ၃-၄ လ ေလာက္ၾကာတယ္

LikeReply14 hrs
Nyan Tun ဒီမွာက ၂ႏွစ္ ၃ႏွစ္အခ်ိန္ၾကာတယ္ ေျပာလို႔ပါ..



Maung Maung Kyaw Thar SLA မွာ ၂ ပတ္ အနည္းဆံုး, URA မွာ ၄ပတ္ အနည္းဆံုး။ အဲ့ဒါၿပီး ရင္ေတာ့ ကိုယ့္ကြ်မ္းက်င္မႈေပၚမူတည္ၿပီးေဆာက္ၾကတယ္ ။ BCA ကလဲ ၄ပတ္ အနည္းဆံုးယူတယ္။ AC checker ၿပီးရင္ေတာ့ approval မေစာင့္ပဲစၾကတယ္။

အစအဆံုးဆို ၃-၄ လ ေလာက္ၾကာတယ္



ဆည္ေျမာင္းတံတား The Voice Cheif Editor's Article


ဆည္ေျမာင္းတံတား
နာမည္နဲ႔ေငြရဖို႔ လုပ္ခဲ့တာေတြ လုပ္ေနတာေတြ ပါ။ သဗြိဳက္စ္ သတင္းစာ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ဆိုေတာ ျသဇာအနည္းငယ္ရွိေပမဲ့ သူကိုယ္တိုင္ ေအ.ဂ်ီ.တီ.အိုင္ အင္/ယာ တဦးပါ။
.
အထပ္ျမင့္ေဆာက္လုပ္ေရးေတြ မီဒီယာအျမင္ ေတြလဲရွိပါတယ္။ အင္/ယာေတြ အခြန္ေရွာင္ သူေဌးျဖစ္ေတာ့ ဘာဥပေဒနဲ႔မွ အေရးယူမရပါ။ အဲ..ကြာလတီ ျပသနာေတာ့ ေထာင္က် ဘဝပ်က္ႏိုင္တယ္။ အရင္က အိုဗာအက္စတီမိတ္လုပ္ျပီး အင္/ယာေတြ စားဝါးျကတယ္။ အခုေခတ္ အိုဗာဆိုက္ ေဆာက္ျပီး ပစၥည္ေရာင္းသူဆီက ေကာ္မရွင္စားတယ္။ ကြာလတီ ေကာင္းရင္ ျပီးတာပါပဲ။ ေပၚလစီကေတာ့ အင္/ယာ အလုပ္မဟုတ္.. ႏိုင္ငံေရးသမား အလုပ္ပါ။


မႏွစ္က ဒီရက္ပိုင္းမွာ ေရးခဲ့တဲ့ ေခါင္းႀကီးနဲ႔ ေျခဆင္းပါ။ ႏွစ္တိုင္း ႀကံဳလာရမယ့္ အႏၱရာယ္ရွိတဲ့အတြက္ မေမ့ေအာင္ ျပန္တင္ေပးလိုက္တယ္။
-----------------
က်ေနာ့္ေမြးဇာတိ ကန္႔ဘလူနဲ႔ ငယ္ငယ္က အိမ္ဦးနဲ႔ ၾကမ္းျပင္လို ကူးခ်ည္သန္းခ်ည္ သြားခဲ့ဖူးတဲ့ ေကာလင္း ေဒသႏွစ္ခုစလုံးမွာ ေရႀကီးေနတဲ့သတင္းေတြ ျမင္ရ၊ ၾကားရတာ စိတ္မခ်မ္းသာဘူး။ ေကာလင္းဆိုတာ ေရစီးသန္ ေရေက်ာ္ေလ့ရွိတဲ့ ေဒါင္းျမဴးေခ်ာင္းေဘးမွာရွိတဲ့အတြက္ ေရႀကီးတာ မထူးဆန္းလွေပမယ့္(တကယ္ေတာ့ ဒီႏွစ္ေရႀကီးတာမ်ဳိးက် ေကာလင္းသမိုင္းမွာ မရွိဖူးပါ) ကန္႔ဘလူလို ဘာေခ်ာင္း၊ ျမစ္မွ မရွိတဲ့အျပင္ ဘယ္တုန္းကမွ ဒီလိုအျဖစ္မ်ဳိး မၾကားဖူး၊ မႀကံဳဖူးတဲ့ ေနရာမ်ဳိးမွာ ေရႀကီး၊ ေရသွ်ံတာက် ထူးလည္းထူးဆန္း ေမးခြန္းလည္း ထုတ္ရမယ့္ အျဖစ္မ်ဳိးပါ။
ေျပာျပန္ရင္လည္း ဒီေမာင္ေတြကိုပဲ အျပစ္တင္ရာေရာက္သြားမွာျဖစ္ေပမယ့္ မေျပာမၿပီး၊ မတီးမျမည္ဆိုသလိုပဲ ေျပာမွကို ျဖစ္လို႔ ေရးရ ေျပာရတာလည္းျဖစ္တယ္။ ဒီေလာက္ ေရးေန၊ ေျပာေနတာေတာင္ သူတို႔လုပ္ခ်င္တာပဲလုပ္၊ မလုပ္ခ်င္တာဆို လုံးလုံးမလုပ္ေတာ့လည္း “က်ေနာ္ကေကာ ဘာမ်ားတတ္ႏုိင္ဦးမွာနည္း” ဆိုၿပီး ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္လို႔ ၿငီးရမွာပဲ။
ျပႆနာက ကုန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္၂၀ အတြင္းမွာ ႏုိင္ငံေတာ္ဘ႑ာေတြကို သုံးၿပီး ေတြ႔တဲ့ေနရာတိုင္း၊ လက္ညႇိဳးထိုးတဲ့ေနရာတုိင္း ဆည္ေတြ၊ ေရကာတာေတြ၊ တစ္ဖက္ပိတ္ တမံေတြေဆာက္ၿပီး ဇီးသီးဗန္းစီမံကိန္းေတြ အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့တာပဲ။ စိုက္ပ်ဳိးေရးအေျခခံတဲ့ ႏုိင္ငံမို႔ ဆည္ေဆာက္တာ ေကာင္းတာေပါ့လို႔ ေျပာႏုိင္ေပမယ့္ ဘယ္လို ပညာရွင္နဲ႔ တုိင္ပင္၊ ဘယ္လိုေနရာမွာေဆာက္ဖို႔ ဘယ္လိုစဥ္းစား တြက္ခ်က္၊ သုံးသပ္ၿပီး ဘယ္လိုဆည္အမ်ဳိးအစား ေဆာက္တာလဲ၊ ဆည္ေဆာက္လိုက္တဲ့အတြက္ ရလာမယ့္ အက်ဳိးေက်းဇူးနဲ႔ လတ္တေလာ ေပးလိုက္ရတဲ့ ဆုံး႐ႈံးမႈ၊ ေနာင္မွာ ႀကံဳလာႏုိင္တဲ့ အႏၱရာယ္ေတြကို ေသခ်ာ စဥ္းစားခ်ိန္ဆၿပီး ေဆာက္ခဲ့တာေရာ ဟုတ္သလား ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းေတြက ဒီေနရာမွာ အေရးႀကီးသြားၿပီ။
တကယ္ေတာ့ ျမန္မာျပည္မွာ ဆည္အျပင္ လိုတဲ့ေနရာမွာ မလုပ္ဘဲ မလိုတဲ့ေနရာ သြားလုပ္ထားတဲ့ အဲလို စီမံကိန္းေတြ အမ်ားႀကီး။ မလိုအပ္တဲ့ေနရာမွာ လမ္းေတြေဖာက္၊ တံတားေတြေဆာက္ခဲ့ၿပီး တကယ္လိုအပ္တဲ့ေနရာေတြက် အခ်ိန္အထိ ရႊံ႕ေတာ၊ ဗြက္ေတာထဲမွာ ကားကုိ ကြၽဲနဲ႔ဆြဲ၊ ဆင္နဲ႔ဆြဲ ေနရတဲ့ လမ္းေတြ၊ တစ္ေနကုန္လို႔မွ ကား ဆယ္စီးျပည့္ေအာင္ မျဖတ္တဲ့ တံတားႀကီးတခ်ဳိ႕ေတြ ရွိတယ္။ တျခားမၾကည့္နဲ႔ အနီးဆုံး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ ဧရိယာမွာလိုက္ၾကည့္အုံး။ တကယ္လိုအပ္ခ်က္ေတြရွိေနတဲ့ ခ်င္းျပည္နယ္တုိ႔ ရခုိင္ျပည္နယ္တုိ႔ဆိုတာ အေဝးႀကီး။ ႏုိင္ငံေတာ္နဲ႔ ႏုိင္ငံသားေတြအတြက္၊ တုိင္းျပည္ရဲ႕ စားနပ္ရိကၡာအတြက္ဆိုတဲ့ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ေစတနာေရွ႕ထားၿပီး အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့တာက နည္းနည္း၊ ကိုယ့္ မိန္းမရွိတဲ့ ၿမဳိ႕၊ ေဒသမို႔၊ ကိုယ့္ဇာတိမို႔၊ ကိုယ့္ကို ရွယ္ရာေပးၿပီး အၿမဲဆည္းကပ္ေနတဲ့ သူရဲ႕ေဒသမို႔၊ ကိုယ့္ကို ပုံမွန္ ခြဲတမ္းေပးတဲ့ ဝန္ႀကီးမို႔၊ ကိုယ့္အတြက္ အၿမဲ ေကာ္မရွင္ေပးတဲ့ ကုမၸဏီမို႔၊ ကိုယ့္ကို ရာသက္ပန္ နာယကအျဖစ္ တင္ေျမႇာက္မယ့္ အစိုးရတစ္ပိုင္း အန္ဂ်ီအိုအမည္ခံအဖြဲ႔မို႔ စတဲ့ စဥ္းစားမႈေတြနဲ႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့တဲ့ စီမံကိန္းေတြအမ်ားစုက ႏုိင္ငံေတာ္နဲ႔ ျပည္သူေတြအတြက္ အေဟာသိကံျဖစ္တာေတြ အမ်ားႀကီး။
ကုန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္၂၀အတြင္း တည္သမွ် စက္႐ုံတိုင္းက တ႐ုတ္က ကြန္ပ်ဴတာထိန္းခ်ဳပ္စနစ္ကို ေျပာင္းတဲ့အတြက္ အသုံးမလိုေတာ့ဘဲ သံရည္ႀကိဳစက္ပို႔ရေတာ့မယ့္ သံေၾကးတက္ စက္အစုတ္အေဟာင္းေတြကို ဖုန္ခါ ေဆးသုတ္ၿပီး ဒန္အိုးဒန္ခြက္ အေဟာင္းေစ်းမ်ဳိးနဲ႔ ဝယ္၊ အသစ္ေစ်းနဲ႔ စာခ်ဳုပ္ခ်ဳပ္၊ စာခ်ဳပ္ေပၚက တန္ဖိုးထဲမွာကိုက ဝယ္သူအတြက္ ေကာ္မရွင္ခပါၿပီးသား ပုံစံမ်ဳိးေတြနဲ႔ တည္ထားတဲ့ စက္႐ုံးေတြခ်ည္း။ တခ်ဳိ႕က် ၿဗိတိသွ်ကိုလိုနီလက္က်န္ဆိုေပမယ့္ ေနာင္မွာ ကမာၻလွည့္ခရီးသြားေတြကို ဆြဲေဆာင္ႏုိင္မယ့္အျပင္ ေဒသတြင္းႏုိင္ငံေတြၾကားမွာ အေစာဆုံး မီးရထားေျပးႏုိင္ခဲ့တဲ့ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံအျဖစ္ ျပတုိက္၊ ျပခန္းေတြနဲ႔ ေန႔တုိင္း ပိုက္ဆံဝင္မယ့္လုပ္ငန္းမ်ဳိးမွာ အသုံးတည့္မယ့္ အဖိုးတန္ ေက်ာက္မီးေသြးရထားစက္ေခါင္းႀကီးေတြကို တစ္ရက္စုပ္- တ႐ုတ္စက္ အေပါစား ဒီဇယ္စက္ေခါင္းေတြနဲ႔ လဲပစ္တယ္။ ႐ုတ္တရက္ၾကည့္ရင္ေတာ့ အသုံးမက်ေတာ့တဲ့ ေရေႏြးေငြ႔စက္ေခါင္းႀကီးတစ္လုံးနဲ႔ ဒီဇယ္စက္ေခါင္း အသစ္ ေလးငါးဆယ္လုံးရတယ္ဆုိေပမယ့္ တန္ဖိုးခ်င္းက မတူဘူးေလ။ တ႐ုတ္လုပ္ ဒီဇယ္စက္ေခါင္းေတြဆိုတာ အရည္အေသြးက သိတဲ့အတိုင္းပဲ။ သူတို႔ကေတာ့ေျပာမယ္ ျမန္မာ့မီးရထားအတြက္ ေကာင္းေစခ်င္တဳဲ့ေစတနာနဲ႔ လုပ္ခဲ့တယ္လို႔။ ဒါဆို ဘာေၾကာင့္ တျခားႏုိင္ငံေတြနဲ႔ မဆက္သြယ္ဘဲ တ႐ုတ္နဲ႔ ဆက္သြယ္ၿပီး လုပ္တာလဲ။ ကမာၻေပၚမွာ ျမန္မာႏုိင္ငံလို ရထားသံလမ္း အက်ယ္မ်ဳိး သုံးတဲ့ ႏုိင္ငံက တ႐ုတ္တစ္ႏုိင္ငံပဲ ရွိတာလား။ ကိုယ္က်ဳိး မပါဘဲ လုပ္ခဲ့တယ္ဆိုတာ က်ေနာ္ေတာ့ ယုံကိုမယုံတာ။ ဒါေတာင္သူတို႔က ေျပာအုံးမယ္။ အေမရိကန္နဲ႔ ဥေရာပက ဆန္ရွင္လုပ္ထားလို႔ တ႐ုတ္နဲ႔ပဲ ဆက္သြယ္ရတာပါလို႔။ သူတို႔ ဝယ္ခ်င္တဲ့ဟာက် ပြဲစားႀကီး စင္ကာပူကိုသုံးၿပီး ဝယ္ခဲ့တာေတြက် မေျပာေတာ့ဘူး။
ျပည္သူအေပၚတင္မကဘူး သူတို႔ခုိင္းသမွ် တရား၏ မတရား၏၊ မွန္၏ မမွန္၏ မစဥ္းစားပဲ လုပ္ေပးခဲ့တဲ့ ဝန္ထမ္းေတြအေပၚေတာင္ ႐ုိးသားခဲ့လို႔လား။ ဒီမိုကေရစီနာမည္ခံထားတဲ့ အစိုးရအကူးအေျပာင္းေလးတင္မွာကို ကားသြင္းမယ့္ ေပၚလစီေတြ ေျပာင္းမယ္ဆိုတာ သိသိခ်ည္းနဲ႔ တ႐ုတ္လုပ္ ခ်ယ္ရီဝက္ဂြန္ကားေတြ ကစလ တံဆိပ္ေျပာင္းတပ္ၿပီး သိန္း၂၀ေက်ာ္ေလာက္ တန္တဲ့ကားကို သိန္းငါးဆယ္နဲ႔ အႀကံအဖန္လုပ္သြားေသးတာ။ ကားေပၚလစီေျပာင္းေတာ့လည္း ေလးဘီးကားစုတ္ေတြကို သူတို႔လူေတြပဲ လိုက္ဝယ္ၿပီး မရွိတဲ့သူေတြအေပၚ ထပ္ၿပီး အညြန္႔ခူးစားလို႔ရေအာင္ လုပ္ေပးသြားေသးတယ္။ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္က အဲဒီလုပ္ရပ္ကို “သူေတာင္းစားလက္ထဲက ခြက္ကိုေတာင္ မသမာတဲ့နည္းနဲ႔ လုယူတဲ့လူေတြ” ဆုိၿပီး ဥပမာေပးတယ္။ အဲလိုအျဖစ္အပ်က္ေတြ ျပန္ေျပာင္းေျပာရရင္ မကုန္ႏုိင္ဘူး။ ေျပာျပန္ရင္လည္း သူတို႔ကိုပဲ အျပစ္တင္ေနတယ္ ျဖစ္အုံးမယ္။ လုပ္တာေတြကလည္း အလြဲေတြခ်ည္း။
ခက္တာက သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ အကုန္လုံး တတ္တယ္ထင္ေနတာ။ အဲလိုထင္ေအာင္လည္း သူတို႔ကို သင္ၾကားေလ့က်င့္ေပးလိုက္တဲ့ေနရာမွာ ဦးေႏွာက္ေဆးေပးလိုက္သလို ႐ုိက္ထည့္ေပးလိုက္တာ။ သူတို႔အခ်င္းခ်င္းကလြဲရင္ က်န္တဲ့သူေတြကို အထင္မႀကီး၊ အထင္ေသးေအာင္ လုပ္ေပးလိုက္တာ။ အာဏာရွင္စနစ္ေအာက္က ပညာေရးစနစ္အလြဲေၾကာင့္ ဆယ္တန္းအမွတ္ေပါင္းစနစ္နဲ႔ ခြဲၿပီး တကၠသိုလ္တက္ခုိင္းတဲ့ ပုံစံေၾကာင့္ နယ္ပယ္တုိင္းမွာ သူတို႔သာ အေတာ္ဆုံး၊ သူတို႔သာ အထူးခြၽန္ဆုံးဆိုတဲ့ တစ္လြဲမာနေတြ တလူလူလြင့္ၿပီး သူတို႔ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ေလာကအျပင္ကလူေတြအားလုံးကုိ အထင္ေသး အျမင္ေသးနဲ႔ ျမင္တတ္၊ ၾကည့္တတ္တဲ့သူေတြ ေမြးထုတ္ေပးခဲ့တာ။ ငါတို႔ကို မထိနဲ႔ မီးပြင့္သြားမယ္ဆိုတဲ့ အုပ္စုစြဲ၊ အဖြဲ႔စြဲ၊ ယူနီေဖာင္းစြဲေတြျဖစ္ကုန္ေအာင္ ဒီစနစ္ဆုိးႀကီးက အေရာင္ဆုိးေပးလိုက္တာ။
ဒီေန႔ ျမင္ေနရတဲ့ သက္ေရာက္မႈအလြဲေတြက စနစ္ဆိုးရဲ႕ စီမံခန္႔ခြဲမႈအလြဲ၊ မေလ်ာ္ၾသဇာသုံးၿပီး ကိုယ္က်ဳိးရွာခဲ့တဲ့အလြဲေတြေၾကာင့္ ျဖစ္လာတာ။ ေနာက္ဆုံး ခံၾကရတာက ေအာက္ေျခက ျပည္သူလူထုေပါ့။ ေတာ္ပါေသးတယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲ မဲဆြယ္ကာလနားနီးေနလို႔ သမၼတနဲ႔ တပ္ခ်ဳပ္ကိုယ္တုိင္လာၿပီး မိုးကာၿခဳံေပး၊ လိုအပ္တာ လမ္းညႊန္မွာၾကားေပး လုပ္သြားလို႔။ ႏုိ႔မို႔ဆို အရပ္ဖက္လူ႔အဖြဲ႔အစည္းေတြနဲ႔ ေဒသခံျပည္သူေတြ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ ေျဖရွင္းေနၾကရမွာ။ ဒါေပမယ့္ ဒီအျဖစ္အပ်က္မ်ဳိးက ေနာင္မွာလည္း လာအုံးမယ္။ အာဏာရွင္ေခတ္ တစ္ေလွ်ာက္ ေဆာက္ခဲ့၊တည္ခဲ့တဲ့ ဆည္ေတြ၊ တမံေတြ၊ ေရကာတာေတြကို အရည္အေသြးမီ မမီေတာ့မသိဘူး အဲဒီစီမံကိန္းကုိ တာဝန္ယူရတဲ့ အဆင့္ဆင့္ေသာ ဆည္ေျမာင္း အင္ဂ်င္နီယာေတြရဲ႕မိသားစုေတြကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ကို အဆင့္မီသြားၾကတယ္။ သူတို႔ကလည္း အထက္အဆင့္ဆင့္ကို ေဝပုံက် ဆက္သၾကရတာဆိုေတာ့ ဘယ္သူေတြ ဘယ္လို ရခဲ့၊ ယူခဲ့၊ ကဲ့ခဲ့၊ ခိုးခဲ့၊ ဝွက္ခဲ့၊ အလြဲသုံးခဲ့တယ္ဆိုတာ ကိုယ့္ဘာသာ အသိဆုံး။ သူတို႔အဲလုိ လုပ္ခဲ့တဲ့အတြက္ သူတို႔မိသားစုေတြ အဆင့္မီသြားခဲ့ေပမယ့္ ရာသီဥတုေဖာက္ျပန္တာေရာ ဒီအဆင့္မမီ၊ ေနရာမမွန္ ဆည္ေတြ၊ တာတမံေတြေၾကာင့္ေရာ ေရလႊမ္း၊ ေရေက်ာ္၊ ေရလွ်ံတဲ့ဒဏ္ကို နာင္ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာအထိ မ်ဳိးဆက္ အဆင့္ဆင့္ အႀကီးအက်ယ္ ခံၾကရအုံးမယ္။ တရားရဲ႕လား။
ေနာင္မွာ ဒါမ်ဳိး ထပ္မျဖစ္ေစခ်င္ရင္ လက္ရွိဆည္ေတြရဲ႕ပတ္လည္မွာ၊ ေရအရင္းအျမင္ျဖစ္တဲ့ ျမစ္ေခ်ာင္းေတြ ေဘးေတြမွာ ေရေဝေရလဲ သစ္ပင္ေတြ၊ သစ္ေတာေတြ ျပန္စိုက္၊ ဆည္ၾကမ္းျပင္ ႏုန္းမ်ားလာရင္ ျပန္တူးေဖာ္ စတဲ့ လုပ္ငန္းေတြ အခ်ိန္မဆုိင္း လုုပ္မွရမယ္။ မတတ္သာလုိ႔ ေရေဖာက္ခ်ရမယ္ဆိုရင္ေတာင္ အနိမ့္ဆုံးအဆင့္ ေဒသခံျပည္သူေတြ လုံေလာက္တဲ့ အခ်ိန္ရေအာင္ ႀကိဳတင္ သတိေပး၊ ထုတ္ျပန္တာ၊ ကူညီေရြ႕ေျပာင္းေပးတာ လုပ္ရမယ္။ အခုဟာက ေဖာက္ခ်ခါနီး နာရီပိုင္းအလိုမွ ေျပာတာမ်ဳိး၊ ေျပာကိုမေျပာပဲ ဒီအတုိင္း ေဖာက္ခ်လိုက္တာမ်ဳိးေၾကာင့္ ျပည္သူေတြရဲ႕ အဖိုးတန္ အသက္အုိးအိမ္စည္းစိမ္ေတြ ဆုံး႐ႈံးသြားရင္ ဒါ ျပစ္မႈေျမာက္တဲ့ က်ဴးလြန္မႈျဖစ္သြားမယ္ဆိုတာ သိေစခ်င္တယ္။
လူသာေသခ်င္ ေသသြားမယ္၊ အမႈဆိုတာ ေဆြးမသြားဘူးဆိုတဲ့ ဆို႐ုိးစကား ရွိတယ္မဟုတ္လား။
ၿပီးခဲ့တဲ့ ဇူလုိင္လ ၂၀ရက္ေန႔ထုတ္ သတင္းစာမွာ ေရးျဖစ္ခဲ့တဲ့ ေခါင္းႀကီးကို ေဝဖန္ဖို႔၊ လြတ္လပ္စြာ သေဘာထားကြဲလြဲဖို႔နဲ႔ ဆင္ျခင္သတိျပဳမိၾကဖို႔ မွ်ေဝလိုက္တယ္။
-------------------------------------------------------
ဆည္ေဆာက္တမ္း ကစားျခင္း၏ အႏၲရာယ္
ယခုႏွစ္ မိုးရာသီသည္ မုတ္သုံမိုး အားေကာင္းျခင္းထက္ ရာသီဥတု ေဖာက္ျပန္ျခင္းေၾကာင့္ ကုန္ခဲ့သည့္ အႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္ ေနာက္ပိုင္း မိုးနည္းပါးေလ့ရွိသည့္ ျမန္မာႏုိင္ငံအလယ္ပိုင္း ေဒသမ်ားတြင္ပင္ မိုးအဆက္မျပတ္ ရြာသြန္းကာ ေရႀကီး၊ ေရလွ်ံမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလ်က္ရွိသည္။
အဆိုပါ ေနရာေဒသမ်ားကို ေလ့လာၾကည့္ေသာအခါ သာမန္မိုးသည္းထန္လြန္း၍ ေရႀကီးျခင္းထက္ ယင္းေဒသမ်ားတြင္ တည္ေဆာက္ထားသည့္ တစ္ဖက္ပိတ္ဆည္မ်ား၊ ေရေလွာင္တမံမ်ား က်ဳိးေပါက္မည့္ အႏၲရာယ္ကို ျမင္ကာ ေရမ်ားေဖာက္ခ်ျခင္းေၾကာင့္ ေရလွ်ံ၊ ေရနစ္ၾကျခင္းက အမ်ားစု ျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႔ရသည္။
တည္ေဆာက္ထားသည့္ ဆည္၊ တာတမံမ်ား ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ ယင္းဆည္အတြင္းသို႔ စီးဝင္ေသာ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ား ပတ္ဝန္းက်င္တို႔တြင္ ေရေဝေရလဲ သစ္ေတာမ်ား မရွိျခင္းေၾကာင့္ ႏုန္းပို႔လာကာ ဆည္ၾကမ္းျပင္မ်ား တျဖည္းျဖည္း ျမင့္တက္လာျခင္းကိုလည္း လ်စ္လ်ဴ႐ႈထားခဲ့ေသာေၾကာင့္ မိုးဆက္တိုက္ ရြာလိုက္သည္ႏွင့္ ဆည္ေရလွ်ံကာ မထိန္းႏုိင္ေတာ့ဘဲ ေဖာက္ခ်ျခင္း၊ က်ဳိးေပါက္ျခင္းမ်ား ျဖစ္ေပၚရေပသည္။
မ်ားမၾကာမီ အခ်ဳိ႕ဆည္၊ တမံမ်ား က်ဳိးေပါက္ကာ အႀကီးအက်ယ္ ေရလႊမ္းမုိးမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလာႏုိင္ေသာ အေျခအေနရွိေနရာ ေရေဘးဒုကၡသင့္ရန္ အလားအလာရွိေသာ ေနရာေဒသမ်ားတြင္ ႀကိဳတင္သတိေပးခ်က္ ထုတ္ျပန္ျခင္း၊ ေနရာေရႊ႕ေျပာင္းေပးျခင္း၊ ကယ္ဆယ္ေရး၊ ေထာက္ပံ့ေရးလုပ္ငန္းမ်ား အတြက္ အသင့္ျပင္ဆင္ထားၾကရန္ လိုေပမည္။
စင္စစ္အားျဖင့္ ယင္းကဲ့သို႔ လုပ္ငန္းမ်ားသည္ လူမႈဝန္ထမ္း၊ ကယ္ဆယ္ေရးႏွင့္ ျပန္လည္ေနရာခ်ထားေရး ဝန္ႀကီးဌာန၊ မိုးေလဝသႏွင့္ ဇလေဗဒဦးစီးဌာန၊ မီးသတ္ဦးစီးဌာနတို႔ႏွင့္ တုိက္႐ိုက္သက္ဆုိင္ေသာ္ျငား ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ထိုကဲ့သို႔ေသာ ဌာနမ်ား၏ အေရးပါမႈကို ၂၀၀၈ နာဂစ္မုန္တုိင္း၏ ဆိုးရြားျပင္းထန္လွေသာ အေတြ႔အႀကံဳရွိထားသည့္ၾကားက စနစ္တက် ျပင္ဆင္ထားျခင္း မရွိေပ။
ကုန္ခဲ့သည့္ အႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္အတြင္း ႏုိင္ငံတစ္ဝန္း ဆည္ေဆာက္တမ္း ကစားခဲ့ၾကသကဲ့သုိ႔ ဆည္စီမံကိန္းမ်ားစြာကို အရည္အေသြး ျပည့္မီစြာ၊ လာဘ္စားမႈ နည္းပါးစြာ တည္ေဆာက္ခဲ့ျခင္း မဟုတ္သျဖင့္ ယင္းတို႔၏ ေနာက္ဆက္တြဲ အက်ဳိးဆက္မ်ားအျဖစ္ ယေန႔ ေဒသခံျပည္သူမ်ား ခံစားေနရျခင္း ျဖစ္သည္။
အထူးသျဖင့္ ႏုိင္ငံေတာ္အႀကီးအကဲဟု ေခါင္းစဥ္တပ္ထားသည့္ တပ္မေတာ္အစိုးရ ထိပ္ပိုင္းတာဝန္ရွိသူမ်ားက ၂၀၀၁ ခုႏွစ္ တပ္မေတာ္ေန႔အမီ ဖြင့္လွစ္လိုေသာေၾကာင့္ အရည္အေသြးျပည့္မီျခင္း ရွိမရွိ၊ ဖြင့္လွစ္ခ်ိန္တန္၊ မတန္ ဆင္ျခင္သုံးသပ္မႈ မရွိဘဲ အမိန္႔အာဏာျဖင့္ အခ်ိန္မတိုင္မီ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ေသာ က်ီးပင္အက္ဆည္ ညအခ်ိန္မေတာ္ က်ဳိးပ်က္သြားျခင္းေၾကာင့္ ကန္႔ဘလူၿမိဳ႕နယ္၊ ထန္းတပင္(ဇီးကုန္း)ႏွင့္ ေညာင္ဇင္ေက်းရြာအၾကားရွိ ေျမာင္ေဘာင္ရင္းတံတားတြင္ မႏၱေလး-ျမစ္ႀကီးနား ညအျမန္ရထား တစ္စင္းလုံး ေခ်ာင္းအတြင္း ျပဳတ္က်ကာ လူေပါင္းမ်ားစြာ အသက္ဆုံး႐ႈံးခဲ့ရသည္။
ဆည္ေျမာင္း၊ တာတမံမ်ားစြာ ေဆာက္လုပ္ျခင္းျဖင့္ ေရွးေခတ္က ဘုန္းကံႀကီးေသာ တုိင္းျပဳျပည္ျပဳ မင္းတရားႀကီးမ်ားအသြင္ အလြန္အကြၽံ ခ်ီးေျမႇာက္လုိသူမ်ားႏွင့္ ယင္းစီမံကိန္းမ်ားကို အေၾကာင္းျပဳကာ ႏုိင္ငံေတာ္ဘ႑ာ အလြဲသုံးစားျပဳလိုသူမ်ားေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံတစ္ဝန္းတြင္ ရလာမည့္အက်ဳိးႏွင့္ ႀကဳံႏုိင္သည့္အျပစ္ ခ်ိန္ဆစဥ္းစားျခင္း မရွိဘဲ အရည္အေသြးမမီေသာ ဆည္၊ တာတမံမ်ားစြာ တည္ေဆာက္ခဲ့ျခင္း၏ ေနာက္ဆက္တြဲ ျပႆနာမ်ား ဆက္တုိက္ေတြ႔ျမင္လာရေတာ့မည္ ျဖစ္ရာ ေဒသခံ ျပည္သူလူထု၏ အသက္အုိးအိမ္ စည္းစိမ္ဥစၥာမ်ား ႀကိဳတင္ကာကြယ္ႏုိင္ေရး အလို႔ငွာ အထူးျပင္ဆင္ထားရန္လိုေၾကာင္း သတိေပးလိုရင္းျဖစ္သည္။
အယ္ဒီတာ (၁၉-၇-၂၀၁၅)